Beste medetweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal het meeste gebruikt gaan worden voor gamen (PUBG/FarCry/AC Origins etc). Daarnaast doe ik zo nu en dan ook nog aan wat videobewerking (Avid). Dat laatste is overigens de voornaamste reden dat ik voor twee monitoren ga
Ga je overklokken?
Nope
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2250 euro, inclusief twee monitoren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast moet enigszins geschikt zijn voor simpele waterkoeling. Nee ik ga niet overklokken, maar zoals gezegd moet hij er ook een beetje snappy uit zien
Waterkoeling kunnen we voor nu overigens even buiten het budget laten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de laatste paar systemen altijd een AMD CPU gehad, maar omdat ik toch in de meeste benchmarks (editing, gaming) zie dat Intel vaak net iets beter presteert heb ik nu daar voor gekozen. Qua GPU heb ik geen merkvoorkeur
Wat verwacht je van ons?
Het wordt tijd voor een mooie upgrade van mijn systeem. Hij moet weer een paar jaartjes mee kunnen en stiekem moet hij er ook nog een beetje tof uit zien. Het budget is niet heel erg strict, als extra kosten ook maar te rechtvaardigen vallen. Heb zelf al veel topics gelezen over nieuwe systemen en een beetje rondgezocht op internet. Er zijn een paar zaken waar ik nog over twijfel.
-4k of niet (met name de schermen, gamen in 4k zou mooi zijn maar is geen vereiste)?
-Met name de keuze voor een videokaart blijf ik lastig vinden.
- Ik ga er van uit dat mijn huidige 600W voeding voldoet, al is een nieuwe voeding ook nog een optie.
- Toch maar gaan voor een M2-SSD?
- Gamen 1440p@144hz? Ik ben geen mega-fanatieke gamer, maar als ik het doe moet het wel lekker lopen
. Ik zou eventueel voor één 144hz monitor kunnen gaan, maar dan raak ik de 4K resolutie kwijt. Of heel veel geld.
Uiteraard is algemeen advies ook zeer welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal het meeste gebruikt gaan worden voor gamen (PUBG/FarCry/AC Origins etc). Daarnaast doe ik zo nu en dan ook nog aan wat videobewerking (Avid). Dat laatste is overigens de voornaamste reden dat ik voor twee monitoren ga
Ga je overklokken?
Nope
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2250 euro, inclusief twee monitoren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 2 | WD Green WD20EARX, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 209,- | € 209,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 263,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De kast moet enigszins geschikt zijn voor simpele waterkoeling. Nee ik ga niet overklokken, maar zoals gezegd moet hij er ook een beetje snappy uit zien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de laatste paar systemen altijd een AMD CPU gehad, maar omdat ik toch in de meeste benchmarks (editing, gaming) zie dat Intel vaak net iets beter presteert heb ik nu daar voor gekozen. Qua GPU heb ik geen merkvoorkeur
Wat verwacht je van ons?
Het wordt tijd voor een mooie upgrade van mijn systeem. Hij moet weer een paar jaartjes mee kunnen en stiekem moet hij er ook nog een beetje tof uit zien. Het budget is niet heel erg strict, als extra kosten ook maar te rechtvaardigen vallen. Heb zelf al veel topics gelezen over nieuwe systemen en een beetje rondgezocht op internet. Er zijn een paar zaken waar ik nog over twijfel.
-4k of niet (met name de schermen, gamen in 4k zou mooi zijn maar is geen vereiste)?
-Met name de keuze voor een videokaart blijf ik lastig vinden.
- Ik ga er van uit dat mijn huidige 600W voeding voldoet, al is een nieuwe voeding ook nog een optie.
- Toch maar gaan voor een M2-SSD?
- Gamen 1440p@144hz? Ik ben geen mega-fanatieke gamer, maar als ik het doe moet het wel lekker lopen
Uiteraard is algemeen advies ook zeer welkom!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 313,50 | € 313,50 |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,- | € 579,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit | € 84,- | € 84,- |
| 1 | AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart | € 807,74 | € 807,74 |
| 1 | NZXT Hue+ Black | € 53,40 | € 53,40 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.290,54 | |
[ Voor 2% gewijzigd door brainovic op 19-12-2017 12:12 . Reden: Lijst aangepast ]