Analoge verbinding naar optisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanja 133
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02-2022
Ziggo is voornemens het analoge aanbieden te stoppen. Ik heb zelf een dvdhd recorder aangesloten op het analoge netwerk van Ziggo en ook de radio maakt gebruik er van.
Mijn dvdhd recorder heeft wel een hdmi aansluiting maar geen optisch aansluiting ook mijn radio heeft analoge aansluiting.
Mijn vraag is kan ik mijn hdmi aansluiting gebruiken van hd recorder naar het optisch aansluiting mijn kastje zit een aansluiting zodat deze hd recorder kan blijven gebruiken.
Mijn radio heeft een analoge aansluiting kan deze ook verbinden met mijn kastje dus analoog naar optisch.

Met dank voor het meedenken.

Johan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je dvd recorder en radio hebben een analoog signaal nodig van Ziggo. Als Ziggo daarmee ophoudt, houdt die apparatuur op te functioneren. Je hebt dan apparatuur nodig die DVB-C ondersteunt.

HDMI en optische audio hebben hier helemaal niks mee te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

CyBeR schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:02:
Je dvd recorder en radio hebben een analoog signaal nodig van Ziggo. Als Ziggo daarmee ophoudt, houdt die apparatuur op te functioneren. Je hebt dan apparatuur nodig die DVB-C ondersteunt.

HDMI en optische audio hebben hier helemaal niks mee te maken.
Je antwoord is iets te kort door de bocht, de DVD-recorder gebruikt inderdaad het analoge signaal, maar dat is alleen voor het opnemen van programma's. De overige functies van het apparaat blijven gewoon werken. Dus je kan nog steeds DVD's afspelen, etc.

Betreft de radio, vaak is het wel mogelijk om je ziggo-kastje aan te sluiten op de radio. Het ziggo-kastje biedt digitale radio aan, waarvan je dan vervolgens het geluid af kan spelen op je radio. Om met zekerheid te kunnen zeggen of dit ook daadwerkelijk kan, is het van belang om hier even te posten welke radio je hebt (merk en type) en welk kastje van ziggo je hebt staan.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@johanja 133 welkom op het forum.

Je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er verwacht wordt. En kun je dan het volgende toevoegen:
- Welke apparatuur gebruik je precies (merk, type e.d.)?
- Wat heb je zelf al gevonden?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen, want nu is het puur gokken.