Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1013683

Topicstarter
Hey hoi mijn naam is Thomas en zit in de 3e klas en ik wil in de richting van IT of ICT maar ik weet nog niet zeker welke ik zou kiezen of welke wat is dus ik heb hier hulp bij nodig :)

Groetjes: Thomas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 10:36
Is dit een grap? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
IT en ICT zijn synoniemen van elkaar. In Nederland wordt de term ICT veel gebruikt, in de rest van de wereld IT.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 16:23

WoBBeL

*zwaai*

Goed topic :D

[edit]

Even serieus: het is hetzelfde, maar je zoekt nog een richting ín de ICT/IT.

[ Voor 103% gewijzigd door WoBBeL op 18-12-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Welke opleiding volg je op dit moment?
(Dus in welke 3e klas zit je?)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

unezra schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:58:
Welke opleiding volg je op dit moment?
(Dus in welke 3e klas zit je?)
Groep 3 van de basisschool :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Is hetzelfde. Maar IT klinkt veel stoerder natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-06 21:10
Lijkt me dat je in de 3e klas van het middelbare zit, laat ik maar even serieus reageren; ze zijn hetzelfde.
Zoek eerst goed uit welke kant je op wilt, wat vind je leuk? Hardware, software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 14:59
In tegenstelling wat hier wordt beweert is er wel degelijk een verschil tussen IT en ICT...

IT is de overkoepelende term en staat voor Information Technology... ICT staat voor Information Communication Technology en is een gebied van IT.

Info: http://www.nldit.com/netw...working/201309/77301.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
MicGlou schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:01:
In tegenstelling wat hier wordt beweert is er wel degelijk een verschil tussen IT en ICT...

IT is de overkoepelende term en staat voor Information Technology... ICT staat voor Information Communication Technology en is een gebied van IT.

En hier wordt precies het tegenovergestelde beweert: https://www.quora.com/Wha...erence-between-IT-and-ICT
ICT covers all forms of computers, networks, information etc. that IT covers and it also has an extra focus on all forms of communication
Het is belangrijk om dit onthouden bij het gebruik van de termen zowel professioneel als academisch
... en vervolgens geen enkele referentie doen naar een wetenschappelijk artikel.

Nee, mijn eigen ervaring is dat het in de praktijk gewoon voor hetzelfde wordt gebruikt. ICT vaak hier in Nederland en/of mensen die niet in de industrie zitten en IT vaak in het Engels en/of door mensen die meer in de industrie zitten. Kijk maar naar vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MicGlou schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:01:

Nope.
ICT staat voor Information & Communication Technology.

Die & maakt het verschil. :) Ik denk dat de reden dat we in NL ICT gebruiken, ligt in de oorsprong van de telecom wereld, die meer en meer op gaat in de IT wereld. (Analoge telefonie, end to end, word nauwelijks meer gebruikt.)

Persoonlijk gebruik ik liever de term ICT omdat ik dat breder vind, maar internationaal is IT gebruikelijker.

Verder met @Bolletje eens, in de praktijk word het beiden voor hetzelfde gebruikt. Hoe dan ook is ICT geen subset van IT.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 14:59
... en vervolgens geen enkele referentie doen naar een wetenschappelijk artikel.
Doet Quora ook niet ;)

De ervaring is ook dat het uitwisselbaar wordt gebruikt, maar er zit (blijkbaar) een verschil in definitie...

Als je er op googled dan vind je vele sites die het verschil definiëren... daarom hou ik mij er toch echt aan vast dat er verschil zit tussen de twee, alhoewel onder de leken het uitwisselbaar wordt gebruikt... en er uiteindelijk ook geen probleem van gemaakt hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:57

defiant

Moderator General Chat
Welkom op GoT @Anoniem: 1013683, naast je vraag willen ook altijd graag weten wat jezelf al hebt gevonden. Met de gegeven antwoorden moet je verder kunnen, maar vanwege het gebrek aan discussie waarde doe ik hier een slot op.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.