Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awfullawton
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 13:08
Beste, sorry, misschien vraag ik wel iets heel doms maar is het mogelijk om een DDR4 2666Mhz te overclocken naar een hogere frequentie?

Het betreft de Kingston HyperX Predator 32GB (2x16) DDR-4 2666Mhz. Ik heb deze voor €315,- besteld en ben nog aan het wachten op de levering nadat deze weer op voorraad is. Ik zou de frequentie willen upgraden naar 3000Mhz als dit überhaupt mogelijk is. Ik wil geen nieuwe 3000Mhz bestellen want dan betaal ik al gauw 150 eu extra.

Als dit mogelijk zou zijn, wat zijn dan de pros en cons?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 415,-€ 415,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC€ 195,95€ 195,95
1Kingston 32GB 2666MHz DDR4 Kit€ 379,95€ 379,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 990,90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het proberen. Je hebt de kans dat het niet stabiel draait, of dat je er wat meer stroom doorheen moet jagen. Dat zal de levensduur mogelijk wat verminderen. Maar de vraag is natuurlijk of dat heel erg is (want het gaat vast alsnog jaren mee, waarbij tegen de tijd dat 't stuk is 32GB geen klap meer waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awfullawton
TERW_DAN schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:16:
Je kunt het proberen. Je hebt de kans dat het niet stabiel draait, of dat je er wat meer stroom doorheen moet jagen. Dat zal de levensduur mogelijk wat verminderen. Maar de vraag is natuurlijk of dat heel erg is (want het gaat vast alsnog jaren mee, waarbij tegen de tijd dat 't stuk is 32GB geen klap meer waard is).
Er zit een levenslange garantie bij inbegrepen, verlies ik deze dan ook? Meer stroom is geen probleem, zolang ik er baat bij heb. Wat is volgens jou een betere optie; bestelling annuleren en een nieuwe geheugenkaart aanschaffen of de huidige overclocken naar de gewenste frequentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@awfullawton Officieel is het 'not done' om garantie te claimen na het kapot klokken van je geheugen, dat gezegd hebbende, ze kunnen het niet checken.

Om op je initiele vraag terug te komen. Als je je inleest op het overclock process kan er niet al teveel mis. De reepjes zijn 'rated' op 2666Mhz @ 1.2v, maar de meeste DDR4 reepjes op een intel platform kunnen redelijk makkelijk op 1,35V draaien zo rond de 3000Mhz 15-15-16-35 wat ik over reepjes uit de zelfde serie lees. Dat zijn voltages en snelheden van de 'duurdere en betere' reepjes (in feite verschilt er vaak weinig tussen de higher rated Ram op 1,35v en lagere snelheden op 1,2v.)

http://www.overclockers.c...z-32gb-memory-kit-review/

Verder lijkt het mij handig dit soort vragen voortaan te posten in:

\[DDR/DDR2/DDR3/DDR4] Informatie & Overklok Topic

* Wel is belangrijk overclocken in stapjes te doen en goed te testen met de juiste software. Goed overclocken begint bij inlezen, en het liefst veel :D

[ Voor 18% gewijzigd door millman op 18-12-2017 12:57 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awfullawton
millman schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:52:
@awfullawton Officieel is het 'not done' om garantie te claimen na het kapot klokken van je geheugen, dat gezegd hebbende, ze kunnen het niet checken.

Om op je initiele vraag terug te komen. Als je je inleest op het overclock process kan er niet al teveel mis. De reepjes zijn 'rated' op 2666Mhz @ 1.2v, maar de meeste DDR4 reepjes op een intel platform kunnen redelijk makkelijk op 1,35V draaien zo rond de 3000Mhz 15-15-16-35 wat ik over reepjes uit de zelfde serie lees. Dat zijn voltages en snelheden van de 'duurdere en betere' reepjes (in feite verschilt er vaak weinig tussen de higher rated Ram op 1,35v en lagere snelheden op 1,2v.)

http://www.overclockers.c...z-32gb-memory-kit-review/

Verder lijkt het mij handig dit soort vragen voortaan te posten in:

\[DDR/DDR2/DDR3/DDR4] Informatie & Overklok Topic

* Wel is belangrijk overclocken in stapjes te doen en goed te testen met de juiste software. Goed overclocken begint bij inlezen, en het liefst veel :D
Dankjewel voor je duidelijke uitleg.

Ik was aan het twijfelen om een reepje met hogere frequentie aan te schaffen, maar blijkbaar is deze al goed genoeg en kan ik hem zelf overclocken naar een hogere frequentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

we zijn benieuwd naar je resultaat ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1