Met de overstap naar High Sierra ivm nieuwe Mac kan ik al voor de derde keer een Canon scanner, deze keer een P-215, voortijdig afschrijven wegens brakke software en gebrek aan ondersteuning. Canon zelf geeft geen antwoord op de vraag of er nog een nieuwe driver voor HS komt. Omdat ik inmiddels wel een beetje klaar ben met Canon (en het papier zich opstapelt) wil ik een nieuwe documentscanner aanschaffen van een ander merk dat meer werk maakt van duurzaamheid en (hopelijk) betere en vooral langere updates biedt.
Ik heb mijn keuze inmiddels teruggebracht tot de Fujitsu ScanSnap IX500 of de Epson Workforce DS-570W. Bieden worden ondersteund onder HS. De Epson is nieuwer (en goedkoper) maar er is verder niet zoveel info over te vinden. De Fujitsu krijgt overwegend goede beoordelingen maar loopt ook alweer een hele tijd mee en is duurder. Ik ben op zoek naar doorslaggevende argumenten, m.n. op het vlak van duurzaamheid, om voor de Epson dan wel de Fujitsu te kiezen.
Ik heb mijn keuze inmiddels teruggebracht tot de Fujitsu ScanSnap IX500 of de Epson Workforce DS-570W. Bieden worden ondersteund onder HS. De Epson is nieuwer (en goedkoper) maar er is verder niet zoveel info over te vinden. De Fujitsu krijgt overwegend goede beoordelingen maar loopt ook alweer een hele tijd mee en is duurder. Ik ben op zoek naar doorslaggevende argumenten, m.n. op het vlak van duurzaamheid, om voor de Epson dan wel de Fujitsu te kiezen.