Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Documentscanner voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:39
Met de overstap naar High Sierra ivm nieuwe Mac kan ik al voor de derde keer een Canon scanner, deze keer een P-215, voortijdig afschrijven wegens brakke software en gebrek aan ondersteuning. Canon zelf geeft geen antwoord op de vraag of er nog een nieuwe driver voor HS komt. Omdat ik inmiddels wel een beetje klaar ben met Canon (en het papier zich opstapelt) wil ik een nieuwe documentscanner aanschaffen van een ander merk dat meer werk maakt van duurzaamheid en (hopelijk) betere en vooral langere updates biedt.

Ik heb mijn keuze inmiddels teruggebracht tot de Fujitsu ScanSnap IX500 of de Epson Workforce DS-570W. Bieden worden ondersteund onder HS. De Epson is nieuwer (en goedkoper) maar er is verder niet zoveel info over te vinden. De Fujitsu krijgt overwegend goede beoordelingen maar loopt ook alweer een hele tijd mee en is duurder. Ik ben op zoek naar doorslaggevende argumenten, m.n. op het vlak van duurzaamheid, om voor de Epson dan wel de Fujitsu te kiezen.

Alle reacties

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:14

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Ik zou kiezen voor een Brother All-in-One (Met Airprint voor je mac/iphone/ipad) printer, deze heeft prettige embedded software op de printer zelf.. deze scant een heel stapeltje documenten in en mailt deze dan naar je toe in PDF.

"You never come second by putting other people first"

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Bij de software voor mijn oude scanner staat ook dat die niet verder wordt ondersteund dan 10.7, inmiddels draait het nog steeds prima onder 10.11.

Heb je de oude software al geïnstalleerd?

• Vistajevski
quote:
sypie schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:13:
Bij de software voor mijn oude scanner staat ook dat die niet verder wordt ondersteund dan 10.7, inmiddels draait het nog steeds prima onder 10.11.

Heb je de oude software al geïnstalleerd?
Ja, de CaptureOnTouch software werkt niet goed meer onder 10.13. Scannen lukt nog wel, maar de drop down menu's in het programma werken niet meer waardoor je de instellingen niet meer aan kunt passen en het in de praktijk onbruikbaar is. Voor de opvolger (P-215ii) is er inmiddels wel nieuwe software, maar die werkt niet met de P-215.

• WTM
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 31-03 18:50
Of een hp officejet? (Ik heb een 8600 pro) Die kan ook (dubbelzijdig) scannen. Maakt er zelf een .pdf van. Deze kan op een netwerk schijf het bestand zetten of evt ook mailen. Ik ben er tevreden over.

• Unbar
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-04-2018
Misschien niet direct een antwoord op de vraag maar ik kreeg de software van mijn Canon scanner (Lide210) ook niet meer aan de praat. Ik kan me voor het scannen van documenten echter prima behelpen met het in OSX meegeleverde Preview.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je VueScan overwogen? Daar is ook een Mac versie van. Voor zo’n dure scanner lijkt dat wel de moeite waard.

• Vistajevski
@downtime: VueScan heb ik uitgeprobeerd. Daarmee is scannen inderdaad mogelijk, maar echt prettig werkt het niet. De preview knop deed niets en bij duplex scans waren niet alle pagina's zichtbaar in vuescan.

@Unbar: de imageformula P-215 heeft geen ICA-driver, de Lide volgens mij wel. De P-215 heb ik ook altijd alleen maar met de Canon software kunnen gebruiken en niet met preview.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en de Epson besteld. Prijsverschil met de Fujitsu was me met €120 toch te groot. Ik post een review zodra ik hem wat uitgebreider aan de tand heb gevoeld. Dank voor jullie input.

• jctjepkema
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-03 20:07
quote:
Vistajevski schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:57:
@downtime: VueScan heb ik uitgeprobeerd. Daarmee is scannen inderdaad mogelijk, maar echt prettig werkt het niet. De preview knop deed niets en bij duplex scans waren niet alle pagina's zichtbaar in vuescan.

@Unbar: de imageformula P-215 heeft geen ICA-driver, de Lide volgens mij wel. De P-215 heb ik ook altijd alleen maar met de Canon software kunnen gebruiken en niet met preview.

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt en de Epson besteld. Prijsverschil met de Fujitsu was me met €120 toch te groot. Ik post een review zodra ik hem wat uitgebreider aan de tand heb gevoeld. Dank voor jullie input.
Volgende keer zou ik toch adviseren om een stand alone device te nemen, aangezien je dan minder afhankelijk bent van driver's. Brother maakt over het algemeen gebruik van standaard OSX drivers en HP volgens mij ook. Dan kan je gewoon scannen en printen zonder de software van de fabrikant, en dus ook standalone op het apparaat.

• Vistajevski
quote:
jctjepkema schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:36:
[...]
Volgende keer zou ik toch adviseren om een stand alone device te nemen, aangezien je dan minder afhankelijk bent van driver's. Brother maakt over het algemeen gebruik van standaard OSX drivers en HP volgens mij ook. Dan kan je gewoon scannen en printen zonder de software van de fabrikant, en dus ook standalone op het apparaat.
Heb ik overwogen maar niet gedaan. Voor een AIO heb ik geen plek en bovendien hebben we al twee printers. Qua scanners had ik mijn keuze al beperkt tot Epson en Fujitsu.

Ik heb de Epson (DS-570W) gisteren ontvangen, geïnstalleerd en er een beetje mee gespeeld en hij bevalt tot nu toe prima. Installeren was wel wat gedoe maar leverde geen gekke dingen op. Er zit een goede handleiding bij. De software die bij de scanner zit is niet heel uitgebreid maar werkt goed en is niet al te moeilijk in het gebruik. Belangrijker is dat er een goede driver voor OSX bij zit waardoor hij ook vanuit andere programma's te gebruiken is. Dat was ik sinds de P-215 niet meer gewend en dat is toch wel heel handig. Ik gebruik Yep! om mijn pdf's te archiveren en ik kan de ingebouwde scanfunctie nu weer gebruiken.

Het scannen gaat verder snel en de papierdoorvoer is een stuk robuuster dan bij de Canon. De speciale "kassabonnen"-instelling (langzamere doorvoer) heeft zijn nut ook al bewezen. Onverwacht pluspuntje is het scannen via wifi, waardoor hij probleemloos vanaf meerdere computers te gebruiken is. Standalone scannen naar mail of dropbox doet ie helaas niet; hij moet wel verbonden zijn met een computer (via kabel of wifi). Dat is eigenlijk het enige minpunt. Fujitsu en Brother doen dat beter.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True