Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-02 20:53
Goedendag,

Ik heb vorige week de triple set van het multiroom gebeuren van Tp Link, de Deco M5 aangeschaft.
Heb hem aangesloten op mijn Connectbox van Ziggo en het werkt best oke.
Echter, zou iemand mij kunnen adviseren over hoe ik hem nu het beste in kan stellen?

De Connectbox fungeert nu als router en als modem. Heb de TP Link exact dezelfde naam en wachtwoord gegeven, zodat de kids gewoon door huis kunnen lopen met hun devices en ze niet ergens opnieuw aan hoeven te melden.

Nu heb ik wel eens gehoord dat het beter is om de Connectbox dan in de bridgemodus te laten zetten.

Hoe kan ik het het beste in stellen?

Aanvullende info.... Mijn Connectbox staat in de meterkast en heb daar ook ddel 1 van de TP link op aangesloten en die staat dus ook in de meterkast.

Bedankt vast voor de tips!

Beste antwoord (via Dirkie10 op 10-01-2018 12:47)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dirkie10 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:53:
[...]

Oke, ga ik dat doen.
Heb ik toch nog even een vraagje om eea te begrijpen.....
Als ik de Connectbox in de bridge modus zet,zendt hij dus geen WIFI signaal meer uit? Het Wifi wordt dan verspreidt via de Deco, die bedraad zit aan de Connectbox.
Correct.
Maar als ik die Sonos Booster aan bedraad aan de Connectbox laat, dan doet die het dus niet?
Nee. Je eerste Deco node functioneert als router. Een router koppelt twee verschillende netwerken, dus iets aan ene kant van je Deco zit in een andere netwerk dan iets aan andere kant. Komt bij dat als je de modem in bridge mode zet, je maar een publiek IP gaat krijgen. Die kan ofwel naar Deco danwel naar Sonos gaan maar niet naar beide. Om dat goed te laten gaan moet wederom Sonos achter Deco komen te hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Wat zegt de handleiding hierover?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
Eigenlijk niks. Via de app sluit je alles aan en je kunt zelf de SSID naam meegeven, maar er staat niks dat je dezelfde moet doen of zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Deco handleiding blinkt niet bepaald uit in duidelijkheid, maar Deco wil zelf router spelen. Dus je moet je modem in bridge mode zetten. Dat betekent wel dat de eerste Deco-node in de buurt van de modem moet staan, en dat alle bedrade apparaten aan de tweede Ethernetpoort van de eerste Deco node moeten hangen.

Het is af te raden om zowel je Ziggo modemrouter als je Deco set voor WiFi te gebruiken: tussen die twee verlies je alle roaming-zaken die bij Deco extra ingeregeld zijn, en had je dus ipv een dure Deco set net zo makkelijk een paar dualband repeaters kunnen kopen.

Sowieso: als het enigszins kan, Deco nodes bedraad aansluiten. Heb je ze nu draadloos maar wil je ze bedraad maken? Dan moet je de nodes resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw toevoegen aan je Deco netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
dion_b schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:07:
De Deco handleiding blinkt niet bepaald uit in duidelijkheid, maar Deco wil zelf router spelen. Dus je moet je modem in bridge mode zetten. Dat betekent wel dat de eerste Deco-node in de buurt van de modem moet staan, en dat alle bedrade apparaten aan de tweede Ethernetpoort van de eerste Deco node moeten hangen.

Het is af te raden om zowel je Ziggo modemrouter als je Deco set voor WiFi te gebruiken: tussen die twee verlies je alle roaming-zaken die bij Deco extra ingeregeld zijn, en had je dus ipv een dure Deco set net zo makkelijk een paar dualband repeaters kunnen kopen.

Sowieso: als het enigszins kan, Deco nodes bedraad aansluiten. Heb je ze nu draadloos maar wil je ze bedraad maken? Dan moet je de nodes resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw toevoegen aan je Deco netwerk.
Bedankt voor je antwoord!
Even kijken of ik het goed begrijp.... :-)
Ik heb nu mijn eerste Deco via kabel aan de Connectbox hangen. Dat is dus goed?
Echter, jij raadt aan om Connectbox in bridge modus te zetten?

Ik heb ook een Sonos Booster aan mijn Connectbox hangen, bedraad.
Na het in bridge modus zetten van de connectbox, moet ik die kabel niet meer in de Connectbox, maar in de Deco stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Zoals je het nu hebt zullen apparaten die draadloos verbonden zijn met je Deco niet met de Sonos kunnen verbinden. Door Sonos achter Deco te hangen los je dat op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie10
dion_b schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:46:
Inderdaad. Zoals je het nu hebt zullen apparaten die draadloos verbonden zijn met je Deco niet met de Sonos kunnen verbinden. Door Sonos achter Deco te hangen los je dat op.
Oke, ga ik dat doen.
Als ik de Connectbox in de bridge modus zet,zendt hij dus geen WIFI signaal meer uit? Het Wifi wordt dan verspreidt via de Deco, die bedraad zit aan de Connectbox.
Maar als ik die Sonos Booster aan bedraad aan de Connectbox laat, dan doet die het dus niet?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dirkie10 schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:53:
[...]

Oke, ga ik dat doen.
Correct.
Nee. Je eerste Deco node functioneert als router. Een router koppelt twee verschillende netwerken, dus iets aan ene kant van je Deco zit in een andere netwerk dan iets aan andere kant. Komt bij dat als je de modem in bridge mode zet, je maar een publiek IP gaat krijgen. Die kan ofwel naar Deco danwel naar Sonos gaan maar niet naar beide. Om dat goed te laten gaan moet wederom Sonos achter Deco komen te hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik heb vandaag de Deco m5 gekocht en geïnstalleerd.
Stelde inderdaad weinig voor.

Ik heb precies dezelfde situatie, abonnement bij Ziggo en de modem in de meterkast.

Op zolder was er nauwelijks bereik met de powerline, ongeveer 3mb.
Nu zit ik op 50mb, een goede vooruitgang.

Enige probleem is dat mijn printer het wifi netwerk niet vind.
En die staat naast de 3de node.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nanek schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:49:
Enige probleem is dat mijn printer het wifi netwerk niet vind.
En die staat naast de 3de node.
Een (oud) topic kapen met een andere vraag is niet handig.
En je hebt niet verteld welke printer je hebt, waardoor ik ook kan antwoorden dat de Deco M5 geen LPT poort heeft.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10-2023
Ow sorry, was op google aan het zoeken en kwam deze topic tegen.
Zodoende dacht ik gewoon te kunnen reageren.
Inplaats van een nieuwe topic te maken.

Ik heb een Brother DCP-4120DW

De printer was niet via een lpt poort aangesloten, gewoon via Wifi

[ Voor 36% gewijzigd door Nanek op 22-03-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

Het is op Tweakers niet gewenst om andermans topics te kicken en te kapen. Wil je dus even een nieuw topic aanmaken. Let dan wel even op het volgende: Het algemeen beleid #quickstart.
Pagina: 1