MSI GTX 1070TI temperaturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 01:27
Hey,

Heb me recent een MSI GTX 1070TI aangekocht - kaart lijkt perfect te werken. Mijn temperaturen (ondanks toch wel OK airflow in de kast) lijken echter aan de hoge kant vergeleken met de reviews: ik haal 75° als ik Overwatch speel, en 72-73 als ik Furmark even laat draaien.

Ik weet dat dit geen temperaturen zijn om me meteen zorgen over te maken, maar begrijp niet goed hoe al die reviews claimen gemakkelijk < 70° te blijven terwijl mijn kaartje het toch wat slechter doet.

Win10, laatste drivers, fans draaien (eens kaart > 65° is, by design).

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:10
In bijna alle reviews word getest op een open testbank.
75c is toch gewoon prima? Ligt ook een beetje aan hoe hard de fans draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die paar graden extra kunnen prima komen door je opstelling met je kast. Niet alleen de airflow maar ook hoe de kast warmte verder kwijt kan aan de omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:56
Als je Afterburner download kan je de fans goed instellen van je videokaart waardoor de temps met 10 graden naar beneden kunnen. Met de overlay kan je alles ook nog eens goed in de gaten houden tijdens het gamen.

https://www.msi.com/page/afterburner

En zorg dat jer een goede airflow hebt in de kast.

[ Voor 7% gewijzigd door RoaDHouse op 18-12-2017 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
Ter informatie: uiteindelijk nieuwe kaart besteld, die +15 graden koeler draait. Exact zelfde model en vendor.

Dus ja, toch de moeite om na te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:05
Forceflow schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:59:
Ter informatie: uiteindelijk nieuwe kaart besteld, die +15 graden koeler draait. Exact zelfde model en vendor.

Dus ja, toch de moeite om na te kijken.
dus je hebt 'm omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forceflow
Voor een andere computer dezelfde kaart besteld, even geswapt op te testen, en dan gemerkt dat de prestaties qua temperatuur toch wel opmerkelijk beter maken. Wat me overtuigde om de oude kaart terug te sturen voor reparatie.
Pagina: 1