Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaalbare elektrische gordijnrail met bochten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Herbiek616
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
Wie heeft een suggestie/tip voor een betaalde elektrische gordijnrail?

Ik wil deze graag installeren in onze erker zodat deze rail voorzien moet worden van 2 bochten. Deze laatste optie wordt bij veel verkopers helemaal niet gemeld. Totale railengte word ongeveer 5,6m

Bij een aantal merken worden losse bochten verkocht waarbij er dan een lelijk dikke versteviging omheen zit of metalen opzet stukken.

Ik heb 220v stopcontacten dichtbij het plafond zitten en loze leiding richting mijn domotica kast. Ik wil de gordijnrail (wellicht meerdere) via een afstandsbediening kunnen bedienen, maar deze ook bedraad kunnen aansturen via mijn (toekomstige domotica)

Heeft iemand van jullie ervaringen met een betaalbaar alternatief? Ik denk zelf aan zo'n 300 a 400 euro. Het merk Forest zit dus al gauw richting 600 euro en dat wordt me te gek.
...

Alle reacties

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Xiaomi /mi /aqara heeft gordijnmotoren

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Ik heb een IRIS rail zonder bochten met ab. Deze kostte €366 plusminus voor 3,80m. Veel goedkoper ga je het niet vinden zonder dat de kwaliteit echt matig wordt denk ik. Die €600 lijkt me geen verkeerde prijs. Bedenk dat je ook een beetje kwaliteit wilt hebben, telkens dat enorme geknars van chinese rails zit je ook niet op te wachten. Als het na een paar jaar defect is was de Forest toch betaalbaarder dan nu lijkt...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Na een hoop ellende met kallox heb ik begin dit jaar een dooya set bij Ali gekocht. Wel recht maar aangezien het een lange rails is met overgangen verwacht ik dat bochten ook goed moeten gaan. Kosten waren voor 5,5 mtr ~ 140 euro. Geen geluid bij overgangen en betrouwbaar open en sluiten. (alleen wifi werkt niet meer aangezien het vlan waar de wifi motor in zit niet naar internet mag.) AB werkt goed,
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.ArAriu

Cedo Nulli

• Herbiek616
@BCM ik begrijp dat de bochten deze soort word?: https://nl.aliexpress.com....1000023.11.22071f7VjBwtF ?

Ik vind die verdikking in de bochten met die schroeven in het zicht verre van fraai. Zitten deze verdikkingen ook op de rechte koppelstukken?

Draadloos bedienen zal wel kunnen met de aangeboden afstandsbedieningen, maar hoe zit het met (bedraad) aansturen vanuit domotica?

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 15:35

BCM

Herbiek616 schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:30:
@BCM ik begrijp dat de bochten deze soort word?: https://nl.aliexpress.com....1000023.11.22071f7VjBwtF ?

Ik vind die verdikking in de bochten met die schroeven in het zicht verre van fraai. Zitten deze verdikkingen ook op de rechte koppelstukken?

Draadloos bedienen zal wel kunnen met de aangeboden afstandsbedieningen, maar hoe zit het met (bedraad) aansturen vanuit domotica?
Bij mij zit de rail achter een koof, dus die zie je niet.

Op de motor zit een rj10 connector en daar kun je 2 NO contacten maken en open en dicht sturen met een relais.

Cedo Nulli

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Goelst NL rails. Ze hebben zelf nog geen eigen webshop maar de rails is o.a verkrijgbaar bij home design shops.

• Herbiek616
Goelst had ik al gezien, ziet er fraai uit, maar met die 560m en 2 bochten en deftige RC kom ik zo uit op 770 euro uit.. en dat is mij veel te gek.

[ Voor 5% gewijzigd door Herbiek616 op 19-12-2017 20:30 ]

Pagina: 1