Mediamarkt en API's

Pagina: 1
Acties:
  • 2.140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004201

Topicstarter
Heeft MM bijvoorbeeld, een API die ik kan gebruiken om bepaalde producten anders te filteren? Ik wil graag ook zoeken op hoeveelheid RAM. Helaas zie ik z'n filter niet.

Nou heb ik geen ervaring met API's en vraag ik me af of z'n soort site er eentje heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:00

lordsnow

I know nothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:22
Ze hebben maar 26 producten he, je bent waarschijnlijk meer tijd kwijt met dat filter instellen dan er even snel doorheen gaan ;)

Edit: Ah, het gaat over ingebouwd RAM, niet om losse sticks.

[ Voor 20% gewijzigd door Nat-Water op 17-12-2017 21:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

"Nou heb ik geen ervaring met API's"

Ik denk dat het in dit geval minder tijd kost om de tweakers pricewatch te gebruiken en vervolgens handmatig de laptops die wel/niet bij de mediamarkt verkrijgbaar zijn eruit te vissen, dan te leren hoe je de API aan de praat krijgt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Dat lijkt me geen officiële API of databron. Er is dus ook geen enkele garantie dat de data accuraat is.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @NSG zegt. Als het puur daar om gaat is dat sneller.
Als het er om gaat dat je iets wil leren, dan is het vrij simpel te achterhalen.
Als je namelijk in een willekeurige browser de developerconsole opent (F12 rammen) en dan een selectievakje aanklikt, dan zie je XHR requests langs komen.
Dat zijn calls naar een API.

Verzamel daar wat informatie over, en dan kan je eventueel ongebruikte API mogelijkheden ontcijferen.
Stel dat bepaalde vorm van naamgeving wordt gebruikt. Dan kan je met logisch nadenken uitvissen wat dan mogelijkheden zouden zijn voor een selectie op hoeveelheid RAM.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:05:
Ze hebben maar 26 producten he, je bent waarschijnlijk meer tijd kwijt met dat filter instellen dan er even snel doorheen gaan ;)

Edit: Ah, het gaat over ingebouwd RAM, niet om losse sticks.
Maar ze hebben veel telefoons? Als ik even een scripje maak, kan ik een hele voordelige telefoon vinden =p.

Anders moet ik telkens scrollen en heen en weer zoeken..

Heb nog nooit eerder een API gebruikt. Vandaar vroeg ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NSG schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:05:
"Nou heb ik geen ervaring met API's"

Ik denk dat het in dit geval minder tijd kost om de tweakers pricewatch te gebruiken en vervolgens handmatig de laptops die wel/niet bij de mediamarkt verkrijgbaar zijn eruit te vissen, dan te leren hoe je de API aan de praat krijgt ;)
Het ging om telefoons. RAM wordt niet gefilterd, dus moet ik dat handmatig zoeken. Vandaar leek het mij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:10:
Wat @NSG zegt. Als het puur daar om gaat is dat sneller.
Als het er om gaat dat je iets wil leren, dan is het vrij simpel te achterhalen.
Als je namelijk in een willekeurige browser de developerconsole opent (F12 rammen) en dan een selectievakje aanklikt, dan zie je XHR requests langs komen.
Dat zijn calls naar een API.

Verzamel daar wat informatie over, en dan kan je eventueel ongebruikte API mogelijkheden ontcijferen.
Stel dat bepaalde vorm van naamgeving wordt gebruikt. Dan kan je met logisch nadenken uitvissen wat dan mogelijkheden zouden zijn voor een selectie op hoeveelheid RAM.
Gaat om beide. Wil het zelf ook gebruiken, en er natuurlijk van leren.

Thx voor de info over XHR requests. Daar moet ik dus verder over gaan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 07:14
Mediamarkt werkt via de affiliatesite Tradedoubler. Daar is een API beschikbaar waar je ook mee kunt filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.GoO schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:35:
Mediamarkt werkt via de affiliatesite Tradedoubler. Daar is een API beschikbaar waar je ook mee kunt filteren.
Thanks, had niet verwacht dat zulke sites API's zouden delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1004201 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:14:
Als ik even een scripje maak, kan ik een hele voordelige telefoon vinden =p.
Telefoon voordelig bij de MediaMarkt? 8)7 Kan je niet beter bij een ander bedrijf bestellen zoals: belsimpel.nl, banggood.com en gearbest.com
Dan kom je vanzelf telefoons met 128GB RAM tegen vanaf € 235,- :)

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 17-12-2017 23:54 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
DJMaze schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:52:
[...]

Telefoon voordelig bij de MediaMarkt? 8)7 Kan je niet beter bij een ander bedrijf bestellen zoals: belsimpel.nl, banggood.com en gearbest.com
Dan kom je vanzelf telefoons met 128GB RAM tegen vanaf € 235,- :)
128GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit heeft niks met zelf programmeren te maken, als je wil weten of de MediaMarkt een api heeft dan kan je ze natuurlijk gewoon bellen of mailen.

Als je gebruik wilt maken van een API en daarbij loop je tegen concrete problemen aan dan is een topic hier natuurlijk wel op zijn plaats, maar dan wil ik je wel wijzen op Een goede topicstart: De Quickstart. We verwachten namelijk wel eigen inzet, en dat je toont wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd.

Dit topic gaat dan ook op slot.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.