Toon posts:

2.0 naar 2.1, Welke subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op het moment twee speakers, de Q acoustic concepts 20. Gekoppeld aan een onkyo TX-NR555. De speakers zijn geweldig, maar met lowest frequency van 64 mis ik toch duidelijk iets in de low's.

Ik vraag me dus af, wat voor een subwoofer past goed bij deze boxen? De boxen hebben niet het grootste volume bereik, dus ik denk dat een subwoofer met een hoog volume niet nodig is. Mijn budget is ongeveer 600 euro.

Ik vond zelf de Yamaha SW300, Elac Debut S10EQ en S12EQ, maar heb geen idee of dat nou daadwerkelijk goede zijn.

Met vriendelijke groeten,

Robbin

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 20:32 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-12-2017 14:13)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:14:
Via Duitsland kan ik de elac debut s12EQ mogelijk voor 500 euro krijgen, lijkt dit dan een betere keuze dan de SB2000?
Voor iemand die "iets in het laag" zegt te missen, zijn dit best pittige subwoofers. ;)
Bedenk dat je frontspeakers maar kleintjes zijn met een beperkt laag en dat de toevoeging van een sub uit deze categorie al snel overweldigend kan zijn.

Alleen al daarom zou ik in deze setup voor een 'sealed' versie (met meer controle) kiezen en laat SVS nu de enige in de hierboven genoemde categorie zijn.
De SVSound SB-1000 lijkt mij op papier een uitstekende kandidaat die ik wel eerst in deze combinatie zou willen horen.
De iets grotere SVSound SB-2000 zou wel eens teveel van het goede kunnen worden, daarom is een luisterafspraak icm je eigen (kleine) frontspeakers absuluut aan te raden. ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
SVS SB1000 komt als eerste bij me op voor dat budget.
Die Elac Debut S12EQ ziet er niet verkeerd uit maar die kost ook 800 euro.
Dan denk ik dat je ook de SB2000 kunt overwegen van SVS.

http://www.audioholics.co...ws/2017-subwoofer-roundup

[ Voor 70% gewijzigd door Goofy1978 op 17-12-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via Duitsland kan ik de elac debut s12EQ mogelijk voor 500 euro krijgen, lijkt dit dan een betere keuze dan de SB2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Voor het geld dan wel denk ik, voor 500 euro heb je de sb1000 nog niet eens.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:14:
Voor iemand die "iets in het laag" zegt te missen, zijn dit best pittige subwoofers. ;)
Bedenk dat je frontspeakers maar kleintjes zijn met een beperkt laag en dat de toevoeging van een sub uit deze categorie al snel overweldigend kan zijn.

Alleen al daarom zou ik in deze setup voor een 'sealed' versie (met meer controle) kiezen en laat SVS nu de enige in de hierboven genoemde categorie zijn.
De SVSound SB-1000 lijkt mij op papier een uitstekende kandidaat die ik wel eerst in deze combinatie zou willen horen.
De iets grotere SVSound SB-2000 zou wel eens teveel van het goede kunnen worden, daarom is een luisterafspraak icm je eigen (kleine) frontspeakers absuluut aan te raden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 02:36:
B&W heeft ook nog 2 subs (Asw608 + Asw610) met sealed box ontwerp in die prijscategorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Kijk ook eens naar BK subwoofers: https://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers.htm
Voor jouw budget heel wat leuks te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:09
Vergeet ook niet om eens naar XTZ te kijken en dan vooral de 12.17. Willeswaar niet zo bekend maar wel heel goed te tunen middels poorten en equalizers op de subwoofer zelf.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningBob
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-12-2024
Waarom niet de Q acoustics 3070s?
Zelf heb ik de complete 5.1 set gekocht en geeft de 3070s voor mij zeker voldoende bass.

Bovendien valt die sub ook ruim binnen je budget.

Foutje dacht even dat het om andere boekenplank speakers ging.

[ Voor 17% gewijzigd door KoningBob op 18-12-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 02:36:
[...]

Ik twijfel nu tussen de SVsound SB-1000 en de ASW608 of ASW610. Zijn er nog andere suggesties die ik in Nederland kan beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Een sub kan je prima op uiterlijk en reviews kopen hoor.
Sublaag heeft weinig eigen klankleur die speakers wel hebben.
Als het diep en hard kan en een vlakke curve heeft zit je aardig goed.
In de winkel kun je nooit horen hoe diep en hard de sub kan om te vergelijken.
De svs heeft een grotere woofer en 100 watt meer vermogen.
Zonder reviews te lezen zal die dus al beter zijn dan de b&w subs.

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 19-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:23
Afhankelijk van de ruimte kun je je afvragen of dat 'extra' vermogen überhaupt wel gebruikt wordt, laat staan dat het een duidelijk merkbaar verschil in volume is.
Ik neem aan dat we er van uit kunnen gaan dat als de subwoofer in balans met de speakers wordt afgesteld (dus niet max. volume) en op de juiste plek staat je dan toch op een gelijk geluidsniveau zou moeten uitkomen.
Het verschil zit 'm denk ik vooral in de, zoals je al zegt, maat woofer en het opgegeven frequentie bereik vanuit de fabrikant die bij svs op -3dB is gemeten en bij B&W op -6dB zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeyJohn op 19-12-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Bij films zit veel laag rond en onder 20 hz.
De meeste subs halen dat niet eens op redelijk volume.
Vooral omdat je oren niet gevoelig zijn voor lage tonen moeten die ook nog harder worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er vanuit gaande dat de subwoofer goed afgesteld is, is de Elac S12EQ dan niet alsnog een kanshebbers juist doordat deze via Duitsland nu voor de zelfde prijs (of lager) als de SVsound SB-1000 te verkrijgen is? Of is het hebben van een sealed kast een dusdanig groot voordeel? Hoe zit het met de plaatsing tussen een frontfire en downfire? Mijn vriendin vindt alle speakers en subwoofers spuuglelijk, er is een goeie kans dat ik de subwoofer dus niet geplaatst krijg op de ideale locatie, hoe hard ik ook lobby >:). Ik begreep dat je een downfiring speaker beter kunt verstoppen in de kamer dan een frontfiring subwoofer doordat bij een frontfiring het front redelijk vrij moet zijn?

Ik stel jullie antwoorden overigens zeer op prijs, ik ben een groot muziek liefhebber maar heb totaal geen verstand van speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:21:
[...]
Ik twijfel nu tussen de SVsound SB-1000 en de ASW608 of ASW610. Zijn er nog andere suggesties die ik in Nederland kan beluisteren?
Ik heb geen idee waar je ongeveer woont??
Voor uitgebreide luisterafspraken gingen wij vroeger gewoon een lekker dagje op tournee. O-)

HiFiCorner heeft het nodige staan en zij zorgen er graag voor je op je wenken te bedienen, ook als iets toevallig niet op voorraad is.
Zo kun je bij hen zowel in Groningen als in Amersfoort terecht.
In Amsterdam en omgeving is veel te vinden, eigenlijk huisvest elke grote stad wel een goedgesorteerde shop.

Er zijn ongetwijfeld ook tweakers waar je welkom bent met je eigen speakers (hier in ieder geval) en die beluisteren met de reeds aanwezige sub.
Heb hier zelf een bescheiden SVS staan, maar ik begrijp dat je liever meer keuze hebt.

Aan de andere kant kun je het dan ook eens rustig vergelijken met grotere speakers en die vervolgens vergelijken met jouw eigen frontspeakers, zodat je zelf kunt bepalen of je iets mist, of juist helemaal niet.

Speakers moet je in ieder geval nooit aanschaffen als je haast hebt. :)
Pagina: 1