Welke Mifi router voor Azie en Oceanie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij gaan een lange reis maken door Zuid-Oost Azie (Myanmar, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Indonesie) en daarna door naar Nieuw-Zeeland en Australie. Hier wil ik een Mifi router voor aanschaffen om met lokale simkaartjes goedkoop te kunnen internetten via de hotspot.

Echter zie ik op sites als die van CoolBlue dat sommige Mifi routers niet geschikt zijn voor buiten Europa. Mijn vraag is dan, waarom? En waar moet ik op letten voor bovenstaande landen? Ik heb flink gezocht maar nog niet kunnen vinden wat ik zou moeten kopen.

Als iemand een productadvies heeft, graag.
...

Samsung Galaxy S7 en Iphone 5s zijn onze smartphones.
...

Google zoeken. Backpackfora, site van coolblue etc.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat LTE (of UMTS) netwerken in verschillende landen andere banden gebruiken. Kijk naar welke banden de MiFi router ondersteund, en zoek de landen hier op:

Wikipedia: List of LTE networks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:58
"Niet geschikt voor buiten Europa" is wel erg ver getrokken hoor...
De MiFi routers op de markt richten zich qua 4G wel op een bepaalde regio inderdaad. Buiten hun regio werken ze maximaal op 3G. Je hebt eigenlijk drie keuzes:
  1. Neem een Europa MiFi router en ga niet verder dan 3G op vakantie (goede keuze als je de Mifi ook in Europa wilt gebruiken)
  2. Koop een "locale" MiFi via eBay en stuur hem naar je 1e hotel (wel 4G op vakantie, niet in Europa)
  3. Gebruik je iPhone als hotspot (deze ondersteund meestal wel 4G in alle regio's)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat 3G frequenties ook anders zijn buiten Europa.

Zo ingewikkeld is het niet- gewoon opzoeken achter link hierboven welke banden gebruikt worden door de providers wiens SIM je van plan bent te kopen in die landen. Als je totale lijst hebt, kijk naar support door MiFi's.

Is er eentje die alles kan: mooi.
Zo niet: keuzes maken - evt andere SIM providers, twee MiFi's of land overslaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel:

1. Maak een lijst van landen die je gaat bezoeken.
2. Zoek op de lijst van Wikipedia (zie link hierboven) de banden die men daar gebruikt.
3. Schrijf ze allemaal op, en kijk welke band in de meeste landen gebruikt wordt.
4. Zoek de frequentie erbij, en zoek dan de MiFi router die daarbij past.