Screen tearing in youtube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-06 18:45
Beste forumleden,

Heb namelijk last van screentearing als ik video in Chrome kijk. Dit treedt alleen op als ik in Windows 7 Non - Aero theme heb.
Zodra ik op Aero Theme heb, heb ik daar geen last van.

Hoe fix ik die screentearing bij Basictheme (Non-aero) dit probleem op?

Specs:

I7 4790K
32GB RAM
390X AMD Radeon.
Windows 7
2 Acer Res.1080 screen

All drivers are been updated/clean install Windows 7 64 bit.

[ Voor 8% gewijzigd door Probook8979 op 17-12-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heb je dit probleem ook in Internet Explorer en/of Firefox? Dit even om uit te sluiten of het een Chrome issue is of niet.

Ik heb wel gelezen op Reddit dat meerder mensen na het installeren van de nieuwste (Adrenalin) drivers van AMD vreemde effecten krijgen in Chrome als ze de hardware versnelling aan laten staan. Sommige hebben dansende pixels of vlekken als ze naar dingen als YouTube kijken. Misschien dat daar je oorzaak ligt, maar test ook bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
CMD-Snake schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:54:
Heb je dit probleem ook in Internet Explorer en/of Firefox? Dit even om uit te sluiten of het een Chrome issue is of niet.

Ik heb wel gelezen op Reddit dat meerder mensen na het installeren van de nieuwste (Adrenalin) drivers van AMD vreemde effecten krijgen in Chrome als ze de hardware versnelling aan laten staan. Sommige hebben dansende pixels of vlekken als ze naar dingen als YouTube kijken. Misschien dat daar je oorzaak ligt, maar test ook bovenstaande.
Ten 1e bedank voor je reactie.
Ik heb een clean image van Windows 7 prof 64 bit.
Heb daarbij de laatste drivers gedownload van AMD. Zonder de functionaliteit van Relive.
Heb 2 beeldschermen.

Test 1;
Non-Aero
Chrome hardwareversnelling staat aan.
Full HD 60 fps screen tearing zie je duidelijk boven aan het scherm.

Test 2;
Non-Aero
Crhome hardwareversnelling UIT

Zelfde clip, geen screentearing

Nu de vraag, wat doet de Chrome hardware versnelling zodra het aan staat? Moet het aanstaan?
Waarom als ik het aan heb staan dat het screantearing geeft? Zou toch moeten voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Probook8979 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:12:
Nu de vraag, wat doet de Chrome hardware versnelling zodra het aan staat? Moet het aanstaan?
Waarom als ik het aan heb staan dat het screantearing geeft? Zou toch moeten voorkomen?
Veel browsers besteden het render werk nu uit aan de grafische kaart. Door hardware versnelling uit te zetten moet je CPU al het werk gaan doen. In theorie is een grafische kaart sneller met dit werk, maar je zal er in de praktijk weinig van merken zeker als je een beetje goede CPU hebt.

De tearing zal vermoedelijk iets zijn in de AMD driver, zoals ik al eerder schreef hebben meer mensen daar last van met de laatste versie van de AMD drivers in combinatie met Chrome.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-06 09:53
ik heb hetzelfde op een 4k benq monitor, aero theme aan geen probleem, aero theme uit verschrikkelijke tearing, niet alleen in chrome, ook in games, ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
CMD-Snake schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:26:
[...]

Veel browsers besteden het render werk nu uit aan de grafische kaart. Door hardware versnelling uit te zetten moet je CPU al het werk gaan doen. In theorie is een grafische kaart sneller met dit werk, maar je zal er in de praktijk weinig van merken zeker als je een beetje goede CPU hebt.

De tearing zal vermoedelijk iets zijn in de AMD driver, zoals ik al eerder schreef hebben meer mensen daar last van met de laatste versie van de AMD drivers in combinatie met Chrome.
Wil Hardware versnelling aan hebben, want wil het werk door de GPU laten doen ipv door de CPU. Heb jij bronnen waarbij meerdere mensen bij AMD hier tegenaan lopen?

Wat is nu de beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Probook8979 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:01:
Heb jij bronnen waarbij meerdere mensen bij AMD hier tegenaan lopen?

Wat is nu de beste om te doen?
Op r/AMD waren er meer meldingen. Het scheen te komen door de nieuwste drivers van AMD. Anders moet je een driver rollback doen vanuit Windows naar de vorige versie die je had en kijken of het over is.

Je CPU lijdt er overigens niet onder. Je hebt een i7 dus hooguit zie je een paar procent meer belasting.
Pagina: 1