Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 sluit programma's niet af

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:51
Hallo!

Nu na de creators update een vreemd fenomeen, zodra ik m'n PC afsluit (menu > afsluiten) gaat alles prima. Normaal gesloten sluiten alle programma's, en bij later opstarten is alles normaal zoals het hoort.

Echter nadat ik m'n PC afsluit en daarna (ongeacht het tijdsverschil tussen afsluiten en opstarten) weer opstart zijn alle programma's die bij afsluiten draaien nog actief.

Voorbeeld: Chrome en wat andere programma's staan aan. Ik sluit af, normaal gesproken wordt alles afgesloten. PC sluit dan af. Bij opstarten is alles nog steeds niet opgestart (dus afgesloten, programma's niet actief). Nu is dat wel zo.

Is dit een of andere gekke nieuwe feature? Heb hier en dar wat rondgezocht maar kan niets vinden hierover. Wat nuttige info:

Windows 10 Pro x64
I7 3770K
120GB SSD + enkele 1-2TB HDD's
GTX 770
GA-Z77X-D3H
4X4GB DDR3 @1600

Iemand die hier meer over weet?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is inderdaad standaard gedrag na de update. Zoals je je systeem afsluit, zo start het ook weer op.

Je kunt 't uitzetten als je 't wilt volgens mij http://www.winhelponline....grams-restart-windows-10/

[Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 17-12-2017 19:20]

• 88Gamer88
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 30-03 21:56
http://www.icttoolbox.nl/...eopening-programs-reboot/

Hier staat de precieze uitleg hoe je het terug kan veranderen zonder een aparte snelkoppeling.

• Processorkoeler
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 01:51
Bedankt!
Laptop heeft overigens dezelfde updates/Windows versie en doet programma's niet 'bewaren'. Apart toch?

• Larahoun
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 27-09-2019
Mij is het automatisch opnieuw opstarten van programma's niet eerder opgevallen. Ik sluit, waarschijnlijk, netjes alles af voor afsluiten.

Ik heb de in dit item genoemde oplossing toegepast:
quote:
88Gamer88 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:36:
http://www.icttoolbox.nl/...eopening-programs-reboot/

Hier staat de precieze uitleg hoe je het terug kan veranderen zonder een aparte snelkoppeling.
Dit had geen enkel resultaat voor dat wat ik wilde: geen automatisch opstartende programma's.

Nu ik in Regedit alles wil terug draaien heb ik die rechten niet meer!
:( Hoe zet ik e.e.a. weer terug naar origineel? Het importeren van mijn gemaakte backup mag ik ook niet meer!

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-04 23:11
quote:
Larahoun schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:45:
Mij is het automatisch opnieuw opstarten van programma's niet eerder opgevallen. Ik sluit, waarschijnlijk, netjes alles af voor afsluiten.

Ik heb de in dit item genoemde oplossing toegepast:

[...]

Dit had geen enkel resultaat voor dat wat ik wilde: geen automatisch opstartende programma's.

Nu ik in Regedit alles wil terug draaien heb ik die rechten niet meer!
:( Hoe zet ik e.e.a. weer terug naar origineel? Het importeren van mijn gemaakte backup mag ik ook niet meer!
1. Hou er rekening mee dat een registry backup niet de rechten exporteert.

Nu naar de oplossing:
1. Eerst jezelf owner maken van de RunOnce key.
2. Dan alles behalve restricted weer "Full Control" geven.
3. Dan de knop "Enable Inheritance".
4. Dan "System" weer owner maken van de key.
5. Dan (eventueel) "Replace all child ~ etc"
6. Apply

Let op dat je meerdere keren apply moet geven en/of na ownership nemen/veranderen de key opnieuw moet openen (voor rechten).
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True