Iphone SE die uitvalt in vergrendelingsstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn IPhone SE heeft sinds een aantal weken het volgende zeer vervelende probleem:

De IPhone valt uit. Na een appje of telefoontje vergrendel ik de telefoon door op de knop bovenop het toestel te drukken. Dan blijft de telefoon het even doen maar na een korte tijd is het dan helemaal uitgevallen, ongeacht de status van de batterij (soms zelfs net na het 100% opladen).

Ik kan hem weer opstarten door de knop bovenop ingeduwd te houden tegelijk met de ronde knop onder het beeldscherm. Dan springt de telefoon weer aan en moet ik de toegangscode (6 cijfers) invullen en dan werkt de telefoon weer. Ik hoef nooit de 4 cijfercode in te vullen (code simkaart).

Als ik het toestel niet vergrendel dan blijft ie het gewoon doen (al loopt de batterij dan wel weer snel leeg natuurlijk).

Het betreft een IPhone SE, versie 11.2.1.

Wie kent dit probleem maar bovenal hoe kan ik dit oplossen? :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Het kunnen twee dingen zijn: hardware of software. Begin met de software door een “clean install” te doen. Dit betekent dat je je telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen. Maak dan wel eerst een backup via iCloud of iTunes.

Als je in die clean install nog steeds problemen ondervindt, zal je waarschijnlijk het toestel moeten laten nakijken. Waar is de telefoon gekocht? Hoe oud is ‘ie?

Off-topic: het is iPhone, niet IPhone. De ronde knop onder je scherm heet de thuisknop en die knop bovenop het toestel is de sluimer- of aan/ uit-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hoeft je toestel niet te vergrendelen op die manier. je kunt in instellingen - beeldscherm en helderheid het automatisch slot instellen. Ik denk dat je de knop boven op te lang indrukt. of het is beschadigd of smerig.
mocht het allemaal netjes schoon zijn en je druk niet te lang, dan is de optie van Volkan te doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Hackus schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:54:
Je hoeft je toestel niet te vergrendelen op die manier. je kunt in instellingen - beeldscherm en helderheid het automatisch slot instellen. Ik denk dat je de knop boven op te lang indrukt. of het is beschadigd of smerig.
mocht het allemaal netjes schoon zijn en je druk niet te lang, dan is de optie van Volkan te doen
Meeste mensen willen gewoon hun telefoon kunnen vergrendelen met de knop, stel je bent met meerderen in een ruimte en je legt je telefoon weg dan is het wel zo fijn als je meteen kan vergrendelen en niet minimaal 30 seconden moet wachten tot hij dat automatisch doet en in de tussentijd iemand een geintje uit kan halen.
Ten tweede al houd hij de knop een uur ingedrukt dan nog mag de telefoon niet uitgaan want je krijgt de optie slider “zet uit”.

@Verwijderd probeer inderdaat eerst eens helemaal opnieuw de telefoon opnieuw in te stellen, mocht dat niks helpen dan kan het nog een hardware fout zijn.
Zelf zo’n geintje eens gehad met een 5s en daar was de oorzaak een rotte accu, check je accu eens met een batterij app op slijtage niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rb0wag schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:49:
[...]

Meeste mensen willen gewoon hun telefoon kunnen vergrendelen met de knop, stel je bent met meerderen in een ruimte en je legt je telefoon weg dan is het wel zo fijn als je meteen kan vergrendelen en niet minimaal 30 seconden moet wachten tot hij dat automatisch doet en in de tussentijd iemand een geintje uit kan halen.
Ten tweede al houd hij de knop een uur ingedrukt dan nog mag de telefoon niet uitgaan want je krijgt de optie slider “zet uit”.

@Verwijderd probeer inderdaat eerst eens helemaal opnieuw de telefoon opnieuw in te stellen, mocht dat niks helpen dan kan het nog een hardware fout zijn.
Zelf zo’n geintje eens gehad met een 5s en daar was de oorzaak een rotte accu, check je accu eens met een batterij app op slijtage niveau.
Daarom ook mijn verdere antwoord. slechte batterij lijkt me sterk in een SE nu, die is zo oud nog niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Als die al heel vaak opgeladen/ontladen is in die anderhalf jaar dat de SE uit is dan kan het best dat de accu niet lekker meer is.
En buiten dat om ook een nieuwe accu kan wat mankeren waardoor die heel wat minder aan capaciteit heeft als wat hij zou moeten hebben waardoor dit soort gekke dingen kunnen voorkomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank.
Ik ga een app downloaden die controle kan doen op slijtage niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 18:55:
Dank.
Ik ga een app downloaden die controle kan doen op slijtage niveau.
https://itunes.apple.com/...untimes/id1080930585?mt=8

Bovenstaand is wel een bekende, om even een indicatie uit te laten lezen.

Edit: wel uitlezen bij volgeladen batterij en zonder aangesloten op laadsysteem.

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 25-12-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou upgraden als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de app Battery Life is het slijtageniveau met 14% gemiddeld (uitgelezen bij een volle batterij zonder aangesloten te zijn op het laadsysteem).

Wat kan ik hiermee? Of welke verbeteroptie kan ik het best gaan toepassen om van dit probleem verlost te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:36:
Volgens de app Battery Life is het slijtageniveau met 14% gemiddeld (uitgelezen bij een volle batterij zonder aangesloten te zijn op het laadsysteem).

Wat kan ik hiermee? Of welke verbeteroptie kan ik het best gaan toepassen om van dit probleem verlost te zijn?
aan iTunes aansluiten via je pc en herstel uitvoeren, kun je dat ?
(indien je zelf goed overweg kan mbt handigheid qua omgang is er meer mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt mij wel, echter krijg ik al vrij snel melding dat ik te weinig vrije schijfruimte heb (en al zoveel mogelijk van mijn laptop afgehaald).

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:56:
Dat lukt mij wel, echter krijg ik al vrij snel melding dat ik te weinig vrije schijfruimte heb (en al zoveel mogelijk van mijn laptop afgehaald).

Wie helpt?
1: start iTunes op je pc
2: sluit je toestel aan
3: kies hersteloptie

Pagina: 1