Vraag

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb een boeltje apps op mijn telefoon en die wil ik op sommige momenten heel bewust even niet zien/horen/voelen. Hierbij kun je denken aan Whatsapp en de Mcdonald's app (om maar iets geks te noemen 8)7).

Momenteel maak ik voor veel apps gebruik van Greenify, maar om één of andere vage reden blijven Whatsapp en Mcdonald's zichzelf maar opstarten met als gevolg dat alle berichten weer binnenstromen of ik weer een nieuwe hamburger aangeboden krijg via een notificatie (hij slurpt dus ook data).

Weet iemand hoe ik deze apps definitief uitzet voor zolang ik dat zelf wil? Ik maak gebruik van Android 6. Met Advanced Task Killer lukt het ook niet, het proces wordt eventjes gekilled en na een half uur stromen de berichten weer binnen. Wat wel lukt is een firewall op m'n telefoon aanzetten, maar dan begint Whatsapp weer te zeuren over dat ik mogelijk nieuwe berichten heb.

Weet iemand hoe ik deze apps wél definitief gesluimerd krijg?

Goedkoop bellen via VoIP

Beste antwoord (via MensionXL op 24-12-2017 09:32)

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:43
MensionXL schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:37:

Nee, maar als je hier mogelijkheden ziet dan kan ik hem van het weekend wel eens rooten :) Wat heb je in gedachten?
iCore schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:49:
Je kan zorgen dat app's niet automatisch opstarten.
Dat kan dus met root. Zonder root kan niet verhinderd worden dat apps weer opnieuw opstarten.

Je zou deze app bijvoorbeeld nog kunnen proberen: Google Play: Startup Manager (Free)

Daarnaast heeft Greenify meer mogelijkheden als je geroot bent.

Rooten heeft wel het nadeel dat je vaak moeilijker systeemupdates kunt installeren, dus houdt hier rekening mee.

Verder kun je nog checken bij Instellingen > Battery > menu rechtsboven > optimisatie; of de door jou genoemde apps er niet toevallig bij staan.

En, kun je niet allereerst al de notificaties van bijv. de McDonalds app in de app zelf uit zetten?

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 09:16

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Nee, het proces stoppen is precies wat Greenify doet, maar dan kan ik hem een half uur later opeens weer sluimeren met Greenify (oftewel: hij start zichzelf weer opnieuw).

De sync opties staan allemaal al uit hier, dat lijkt weinig te maken te hebben met dat het proces zich automatisch opnieuw start.

Goedkoop bellen via VoIP

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 13:29
Wil je de apps uitzetten of alle meldingen blokkeren?
Onder android 6 als je de app info opent dan kun je alle meldingen heel gemakkelijk blokkeren.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
S-te-fan schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:16:
Wil je de apps uitzetten of alle meldingen blokkeren?
Onder android 6 als je de app info opent dan kun je alle meldingen heel gemakkelijk blokkeren.
Uitzetten, want ze zorgen voor onnodig data- en batterijverbruik :)

Goedkoop bellen via VoIP

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MensionXL welke telefoon heb je precies?

• HallonRubus
Ben je geroot of niet?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
OnePlus X
Nee, maar als je hier mogelijkheden ziet dan kan ik hem van het weekend wel eens rooten :) Wat heb je in gedachten?

Goedkoop bellen via VoIP

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De instellingen wijzigen bij appinfo moet voldoende zijn.

Als je een notificatie krijgt druk je een seconde op het bericht, als je dan los laat zie je een uitroeptekentje. Daarmee kom je bij de notificatie instellingen, die kun je blokkeren.

Anjunabeats

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:31

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • Beste antwoord

• HallonRubus
MensionXL schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:37:

iCore schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:49:
Dat kan dus met root. Zonder root kan niet verhinderd worden dat apps weer opnieuw opstarten.

Je zou deze app bijvoorbeeld nog kunnen proberen: Google Play: Startup Manager (Free)

Rooten heeft wel het nadeel dat je vaak moeilijker systeemupdates kunt installeren, dus houdt hier rekening mee.

Verder kun je nog checken bij Instellingen > Battery > menu rechtsboven > optimisatie; of de door jou genoemde apps er niet toevallig bij staan.

En, kun je niet allereerst al de notificaties van bijv. de McDonalds app in de app zelf uit zetten?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
HallonRubus schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:41:
[...]

[...]

Ben inmiddels geroot en het is nu mogelijk om een zooitje applicaties gehibernate te houden, precies wat ik nodig had. Bedankt voor de tip! :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1