Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budgetlaptop gezocht voor thuisgebruik (500eu)

Pagina: 1
Acties:

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:21
Ik ben op zoek naar een budgetlaptop voor de vrouw hier in huis. Eisen zijn er niet zoveel, behalve het budget. Nu wil ik wel dat ze er een paar jaar mee vooruit kan zonder problemen, dus liefst niet de meest karige versies die er te koop zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Standaard surfen (met twintig tabbladen), af en toe een filmpje, tekstverwerking, that's it.

Wat is je budget?
Om en nabij 500 euro, met eventueel wat kleine rek erin. Minder en prima mag natuurlijk ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope. Zal 99,9% van de tijd thuis op de bank gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het hoeft geen high-end spul te zijn, als het maar jaren probleemloos mee kan. Schermdiagonaal rond de 15" is mooi, veel groter hoeft niet maar een stapje kleiner kan ook. Ik wil liever geen Celeronprocessor omdat ik het idee heb dat dat net een stapje te budget is (ook met het oog op de toekomst). i3 is prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Acer Aspire A315-51-35WL
Pluspunten: 15,6", graphics wel oké.

http://www.dell.com/nl-nl...on-15-3567-laptop/cn35602
Pluspunten: prijs. Minpunten: standaard HDD.

pricewatch: Toshiba Tecra Z40-C-11N
Pluspunten: betere processor, meer geheugen, meer toekomstbestendig? Wel wat duurder.

pricewatch: HP 14-bp021nd
Pluspunten: ? Geen idee of HP tegenwoordig goed is? Plus hij is wat duurder, maar ik heb niet precies helder wat die prijs rechtvaardigt?

Iemand hier nog overwegingen? Goede kandidaten, of redenen om bepaalde merken juist niet te kiezen? Heb ik iets gemist of over het hoofd gezien? Alvast bedankt voor het meedenken! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Pannencouque op 17-12-2017 15:46 ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:48

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Kies voor 500 euro een laptop met intel pentium of i3. Let hiebij op dat het geen celeron/pentium Nxxxx is want deze zijn traag.
pricewatch: Medion Akoya S6421S (30022288)
Deze heeft zelfs een i5(een U versie dus niet de snelste)Hou rekening mee dat de ssd vrij klein is. ik heb zelf meer aan veel opslag dan aan snelle opslag.

• Pannencouque
Thanks voor de input. Processor is fijn, maar als ik het goed begrijp zou jij daar ook een lager geheugen voor op de koop toe nemen?

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:44
Waarom geen chromebook?

• Pannencouque
Ik heb begrepen dat ze daar naar gekeken heeft, maar er geen fan van is. Weet niet precies waarom. Zelf ben ik ook niet zo pro-Google door hun acties mbt privacy, dus als ze lekker een Windows-laptop wil, hou ik haar niet tegen.