Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Naast browsers vooral de volgende 4 programma's
Europa Universalis IV(via Steam)
Visual Studio
Unity3D
League of Legends
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen 600 en 1000 euro.
Wil met de laptop minimaal 3 jaar doen.
Ben bereid meer neer te leggen als de verwachting van de levensduur van de laptop richting 4/5 jaar gaat.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Game veel bij/met vrienden, dus laptop dient in rugzak te passen. Rugzak voor huidige tas is ook aan vervanging toe, dus precieze maten nog niet bekend.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik gebruik Windows.
Bij Mac heb ik permanent het gevoel dat ik veel voor de naam en het uiterlijk betaal terwijl ik het uiterlijk niet belangrijk vindt.
Bij Linux/e.d. Veel het gevoel dat als er iets fout er je veel kennis nodig hebt om het op te lossen.
Eigen onderzoek:
CPU: navraag on- en offline leverde op dat ik i5 nodig heb. I7 is waarschijnlijk nog iets te duur voor de kwaliteit die het extra oplevert. Heb nog niet naar andere merken gekeken.
Geheugen:8GB kom ik overal tegen.
Toetsenbord: QWERTY, welke Nederlander wil iets anders??
Schermgrootte: 15 inch.
Resolutie 1920 bij 1080
Kwam verder tegen dat de snelheidsverschillen tussen mijn laptop en die van andere vooral door SSD zou komen.
Kwam op deze pricewatch uit.
Welke vragen helpen mij de selectie te verkleinen?
Wat kan ik doen om de levensduur te vergroten?
Hoe weet ik welke stevig zijn voor onderweg?
Welke hebben weinig kans op warmte problemen?
Naast browsers vooral de volgende 4 programma's
Europa Universalis IV(via Steam)
Visual Studio
Unity3D
League of Legends
Wat mag je laptop gaan kosten?
Tussen 600 en 1000 euro.
Wil met de laptop minimaal 3 jaar doen.
Ben bereid meer neer te leggen als de verwachting van de levensduur van de laptop richting 4/5 jaar gaat.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Game veel bij/met vrienden, dus laptop dient in rugzak te passen. Rugzak voor huidige tas is ook aan vervanging toe, dus precieze maten nog niet bekend.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik gebruik Windows.
Bij Mac heb ik permanent het gevoel dat ik veel voor de naam en het uiterlijk betaal terwijl ik het uiterlijk niet belangrijk vindt.
Bij Linux/e.d. Veel het gevoel dat als er iets fout er je veel kennis nodig hebt om het op te lossen.
Eigen onderzoek:
CPU: navraag on- en offline leverde op dat ik i5 nodig heb. I7 is waarschijnlijk nog iets te duur voor de kwaliteit die het extra oplevert. Heb nog niet naar andere merken gekeken.
Geheugen:8GB kom ik overal tegen.
Toetsenbord: QWERTY, welke Nederlander wil iets anders??
Schermgrootte: 15 inch.
Resolutie 1920 bij 1080
Kwam verder tegen dat de snelheidsverschillen tussen mijn laptop en die van andere vooral door SSD zou komen.
Kwam op deze pricewatch uit.
Welke vragen helpen mij de selectie te verkleinen?
Wat kan ik doen om de levensduur te vergroten?
Hoe weet ik welke stevig zijn voor onderweg?
Welke hebben weinig kans op warmte problemen?