Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Wij gaan verhuizen naar een woning achteraf, glasvezel moet hier dan nog worden aangelegd. Hier hopen ze in maart-april klaar mee te zijn. Nou is het probleem dat ik geen idee heb hoe ik fatsoenlijk internet kan krijgen?
In het huis zijn + - 5 wifi apparaten aanwezig, 'n playstation en een desktop die dikke toeren draaien op het net.

Zit er aan te denken om een 4G router te halen, Met een unlimited 4g simkaart van T-mobile... Zie enkel dat je dan verbonden zit aan 5Gb per dag, waar je dan zogenaamd (lees van een aantal mensen dat dit niet helemaal klopt) een unlimited aantal keren 1Gb aan toe kunt voegen.

Youfone heeft Maximaal 15Gb aan 4G / dag waarna de verbinding minder snel word..

Zijn er ideeën / suggesties om goed internet te krijgen?

Saabliefhebber met hart voor techniek

Beste antwoord (via rens-br op 20-12-2017 09:21)

• Pwas
Ik heb even zitten kijken... het lijkt erop dat T-Mobile unlimited voor tablets m gaat worden,

Deze simkaart mag je in een router stoppen, heb het nagevraagd aan een van de medewerkers.

Tis een pittig oud huis in het buitengebied. Coax bestond niet toen het gebouwd werd, Glasvezel zijn ze nu nog mee bezig. Telefoon en internet krijgen we via zo'n sattelietkastje

Bedankt voor de reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is 'goed internet'? Voor wat voor doeleinden? Verwacht je ook echt te kunnen gamen via die verbinding? En hoe is de 4G-ontvangst op locatie (binnen)?

Ik zou gewoon een redelijk abonnement nemen. Die 5GB/dag* is toch prima?. Je weet dat het tijdelijk is, dus dan maar even wat minder luxe tot je glasvezel er ligt, toch?

* Jij bedoelt trouwens 5 GigaByte, niet Gigabit. :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

T-Mobile thuis. start met DSL en ga later over op Glas

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
Room42 schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:54:
Wat is 'goed internet'? Voor wat voor doeleinden? Verwacht je ook echt te kunnen gamen via die verbinding? En hoe is de 4G-ontvangst op locatie (binnen)?

Ik zou gewoon een redelijk abonnement nemen. Die 5GB/dag* is toch prima?. Je weet dat het tijdelijk is, dus dan maar even wat minder luxe tot je glasvezel er ligt, toch?

* Jij bedoelt trouwens 5 GigaByte, niet Gigabit. :D
Erop gamen is een must.

5000Mb per dag is bijna al wel aan de lage kant voor gamen op 2 devices :/
Hackus schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:01:
T-Mobile thuis. start met DSL en ga later over op Glas
We beschikken niet over een DSL aansluiting :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pwas schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:08:
[...]

Erop gamen is een must.

Gamen zelf verbruikt nauwelijks data. (het downloaden van games natuurlijk wel)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pwas schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:08:
[...]

Erop gamen is een must.

Wat zeg ik nou? MB (megabyte), niet Mb (megabit). 5000Mb is 625MB. En ja, dat is zo op, ja. ;)

Maar goed, dan moet je dus testen wat de latency is van Youfone 4G. Als die laag genoeg is, kun je die gebruiken om te gamen. Maar ik betwijfel ook of je die 5GB op gaat maken, hoor. Welke game(s) gaat het om?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 17-12-2017 15:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
Room42 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:12:
[...]
Wat zeg ik nou? MB (megabyte), niet Mb (megabit). 5000Mb is 625MB. En ja, dat is zo op, ja. ;)

Maar goed, dan moet je dus testen wat de latency is van Youfone 4G. Als die laag genoeg is, kun je die gebruiken om te gamen. Maar ik betwijfel ook of je die 5GB op gaat maken, hoor. Welke game(s) gaat het om?
Okay ja Het zit m in de hooftletter / kleine letter... Ik snap m :)

op Pc
Skype + rainbowsixsiege
Op playstation geen idee.... Denk maar aan iets van rocketleague, Cod Gta weet ik t (van mn broertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 16:10
Neem contact op met de provider van wie je fiber wil afnemen, mogelijk dat die eerst ADSL aanbieden waarbij je, zodra de fiber er ligt, over kan stappen van connectie type.
Volgens mij doet XS4all zoiets, maar kan me voorstellen dat andere dit ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

nightwing schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:44:
Neem contact op met de provider van wie je fiber wil afnemen, mogelijk dat die eerst ADSL aanbieden waarbij je, zodra de fiber er ligt, over kan stappen van connectie type.
Volgens mij doet XS4all zoiets, maar kan me voorstellen dat andere dit ook doen.
Zoals al gezegd werd is er geen DSL aansluiting. Dit gaat dus niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Met Youfone heb je helaas maximaal 15 GB per maand i.p.v. per dag. https://www.youfone.nl/onbeperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 12:17
Weet niet of je de mogelijkheid hebt iets zakelijk af te nemen ? Maar anders zou je kunnen kiezen voor ->

https://zakelijkshop.tele...ms/0/databundel/onbeperkt

Als het goed is mag je een data only sim wel in een router stoppen en het bovenstaande abbo voor 17,- ex btw in de maand en onbeperkt data lijkt niet een slechte deal.

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 14:54
Tele2 is al gestopt met maandelijks opzegbaar onbeperkt voor 26 euro per maand? Of heeft die daar geen dekking? KPN heeft enkel jaarabo's voor 4G vast? Dat kost 40 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 16:03
Buren die wel internet hebben? Kun je misschien dmv een straalverbinding de boel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:47
Zeker weten dat er geen telefoonlijn ligt in die woning? Dat is wel een hutje op de hei dan. Kun je checken via Fourstack site volgens mij.

Je enige optie is inderdaad verder een 4G verbinding. Gamen kan maar zal aanmodderen worden tot je glaslijn operationeel is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 16:03
Jim423 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:40:
Zeker weten dat er geen telefoonlijn ligt in die woning? Dat is wel een hutje op de hei dan. Kun je checken via Fourstack site volgens mij.

Je enige optie is inderdaad verder een 4G verbinding. Gamen kan maar zal aanmodderen worden tot je glaslijn operationeel is.
Het kan zijn dat het een nieuwbouw woning is. Vaak komt er dan geen koper en coax in. Alleen glasvezel, want 'is de toekomst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mogelijk kom je hiervoor in aanmerking: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm.

Edit. Hmm, de voorwaarden lijken gewijzigd te zijn. Je kunt het alleen nog krijgen in combinatie met DSL. Voor jou dus geen optie. Misschien is dit wel iets: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis.

[ Voor 52% gewijzigd door TexMex op 18-12-2017 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:39
Kijk hier eens naar voorlopig

https://www.maxximum.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
donaldk schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:30:
Tele2 is al gestopt met maandelijks opzegbaar onbeperkt voor 26 euro per maand?
Nee, maar die simkaarten mag je niet in een 4G router stoppen. Die van andere providers ook niet, maar Tele2 is vooralsnog de enige die het actief blokkeert: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router....

@Pwas wat is er wel beschikbaar? Ben je echt aangewezen op 4G of zijn er nog andere manieren? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er helemaal niks beschikbaar is.
Pwas schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:48:
Zit er aan te denken om een 4G router te halen, Met een unlimited 4g simkaart van T-mobile... Zie enkel dat je dan verbonden zit aan 5Gb per dag, waar je dan zogenaamd (lees van een aantal mensen dat dit niet helemaal klopt)
Waarom zou dit niet helemaal kloppen? Heb je daar bronnen van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Je zou eventueel de goedkoopste 4G smartphone kunnen kopen met een Tele2 onbeperkt simkaart en dan tetheren of via USB een access point aansluiten (als dat kan).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Pwas
Ik heb even zitten kijken... het lijkt erop dat T-Mobile unlimited voor tablets m gaat worden,

Deze simkaart mag je in een router stoppen, heb het nagevraagd aan een van de medewerkers.

Tis een pittig oud huis in het buitengebied. Coax bestond niet toen het gebouwd werd, Glasvezel zijn ze nu nog mee bezig. Telefoon en internet krijgen we via zo'n sattelietkastje

Bedankt voor de reacties!

Pagina: 1