Is het mogelijk oude data terug te halen van deze HDD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• twannnn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo,

Ik heb een harde schijf waar nog wat bitcoins opstaan, recent heb ik deze aangesloten maar hij was alleen te zien in mijn BIOS, niet via windows.

Onder schijfbeheer staat hij wel, ik ben alleen bang dat ik op iets verkeerds druk en alle data verloren gaat.

Het gaat om de bovenste harde schijf (schijf 0):

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/95d23cc0403b190872a0ea63cb145118.png

Kan ik hier op een niet al te ingewikkelde manier weer bijkomen?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak een bit for bit kopie van de disk op een andere disk en probeer op die kopie de data te recoveren. Schijf met issues niet aantasten, zo kun je altijd nog eens proberen.
Als er geen gekke dingen met die schijf gebeurd zijn zal er vast nog wel eea terug te halen zijn, op diverse manieren. Als je jezelf er niet toe geschikt acht: ik neem aan dat een aantal bitcoins bij verkoop meer oplevert dan recovery van evt data. Dus zelfs al laat je het professioneel uitvoeren hou je er nog geld aan over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-01 19:32
Tip, installeer UFSexplorer. hiermee kan je vaak zien of er daadwerkelijk nog data op staat dat te redden is. Wel inderdaad eerst een backup maken van de disk (bij voorkeur met linux DD.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

twannnn schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:45:
Ik heb een harde schijf waar nog wat bitcoins opstaan, recent heb ik deze aangesloten maar hij was alleen te zien in mijn BIOS, niet via windows.
Als er nog een aantal bitcoins op staan: Breng hem naar een professioneel bedrijf. Die paar honderd euro voor het terughalen van de data valt in het niet bij die tienduizenden euros die de bitcoins waard zijn.....

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:48
twannnn schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:45:
Hoe heb je hem aangesloten? Anders dan wanneer je hem voor het laatst gebruikt had (bijv. via een USB-dock) ipv. direct SATA?

De schijf had neem ik aan nog gewoon een filesystem toen je hem het laatst gebruikte, en was niet stuk?
Onder schijfbeheer staat hij wel, ik ben alleen bang dat ik op iets verkeerds druk en alle data verloren gaat.
Ja. Oppassen met de knopjes daar. Windows biedt maar al te graag aan om de schijf te 'initialiseren'. Dat moet je nooit doen.
Kan ik hier op een niet al te ingewikkelde manier weer bijkomen?
Als je hem inderdaad 'anders' hebt aangesloten is je probleem waarschijnlijk dat je dock of USB-bridge een onjuiste sector size emuleert. Dan klopt de partiietabel niet meer en ziet het er zo uit.

Makkelijkste oplossing is om hem even aan native SATA te hangen, anders is er omheen te werken met wat slimmigheden onder Linux.