Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen!

Een aantal weken geleden heb de Asus VivoBook Pro N580VD-E4556T gekocht en nu hoop ik dat er iemand is die mij zou kunnen vertellen of het wel of niet mogelijk is om een tweede monitor aan te sluiten.

Bij de aankoop in de mediamark ( :'( I know), werd mij verteld dat dit mogelijk was omdat de laptop zowel een HDMI poort als een USB-C 3.1 met display port heeft. Na de aanschaf van de laptop heb ik dus een USB-C HDMI adapter gekocht en dit werkte helaas niet. Ook wanneer ik alleen een monitor op de USB-C poort wilde aansluiten werkte dit niet. Nadat ik Asus had bericht met de vraag hoe dit zat, werd ik geadviseerd om weer terug te gaan naar de Mediamarkt om dit bij hun te testen. Dit heb ik gisteren gedaan en helaas kon ik ook geen monitor aansluiten op de USB-C poort met het gebruik van de adapter die mediamarkt verkoopt. Na overleg, hebben twee man er nog eens goed naar gekeken en kwamen vervolgens tot de conclusie dat het hierbij om type 1 ging en niet type 2 waardoor het wel mogelijk zou moeten zijn om de USB-C poort te gebruiken maar dan kan ik niet de HDMI poort gebruiken dus ik zou altijd maximaal maar 1 monitor kunnen aansluiten. Ik vond het alleen opmerkelijk dat hij het ook niet deed bij het aansluiten van 1 monitor met een adapter van de Mediamarkt.

Ik neem aan dat mjin laptop dus gewoon geen beeld kan uitsturen via de USB poort. Er staat alleen wel het logo van displayport op de laptop naast de USB poort. Ik snap het daarom al helemaal niet meer. Vraag is dus, kan iemand mij vertellen of ik wel 1 scherm via mijn USB-C poort met HDMI adapter kan aansluiten en vraag 2, kan ik daarnaast nog een tweede monitor via mijn HDMI aansluiten of is dit mogelijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben ze wel een verloop gebruikt welke DisplayPort alternate modes ondersteund? Dat is voor zover ik weet nodig bij een degelijke USB C poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 21:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Connectiviteit
USB Type-C™ connectiviteit
De VivoBook Pro 15 is voorzien van een USB 3.1 Gen 1-poort met een USB Type-C™ connector die overdrachtssnelheden tot 5 Gbps en 4K UHD output voor externe beeldschermen ondersteunt. De omkeerbare USB Type-C™ connector maakt het aansluiten van een apparaat moeiteloos en snel.
4KUHD
output
https://www.asus.com/nl/Laptops/ASUS-VivoBook-Pro-15-N580VD/

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 17-12-2017 14:29 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels ook een reactie van Asus en volgens Asus zou hij gewoon moeten werken via de usb-c poort maar een tweede externe monitor aansluiten is niet mogelijk. Helaas dus, heeft iemand nog een idee hoe ik dit anders zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Even een gekke vraag misschien, maar waarom koop je een USB-HDMI adapter voor een DisplayPort? HDMI en DP zijn nou niet echt het zelfde. Moet je niet een USB-DP adapter hebben om beeld te krijgen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, misschien heb ik slecht uitgelegd. Ik heb twee HDMI monitoren. Op mijn laptop zit 1x HDMI en 1x Type C USB3.0 (USB3.1 GEN1) support display. Het idee was dus 1 monitor via HDMI en de tweede via USB-C -> HDMI adapter aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dat snap ik, maar is het niet gewoon zo dat je daar alleen een monitor via een USB-C naar DP-kabel aan kan sluiten? Dan kan je wel HDMI willen, maar dat werkt niet want de HDMI-taal wordt niet gesproken door die poort, wel DP. Dus het werkt wel om er een monitor op aan te sluiten, alleen niet op de manier dat jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik snap je. Klinkt logisch. Wel vreemd dat je redelijk wat usb - hdmi adapters hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt mij wel iets om uit te zoeken.

Anders dit wat voor jou? V&A aangeboden: Nieuwe 3 meter displaypoort naar HDMIkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:37:
Ah, ik snap je. Klinkt logisch. Wel vreemd dat je redelijk wat usb - hdmi adapters hebt.
Alternate mode is het antwoord. Als je USB Alternate Mode ondersteunt, kun je zo'n kabel wel gebruiken.

Wikipedia: HDMI

Je zult dus een actieve adapter moeten vinden.
Ex Nunc schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:02:
Ik zeg niet dat het zo is, maar lijkt mij wel iets om uit te zoeken.

Anders dit wat voor jou? V&A aangeboden: Nieuwe 3 meter displaypoort naar HDMIkabel
Voordat je het uitgezocht hebt heeft het natuurlijk weinig zin om lukraak maar wat te kopen als andere kabels al niet geholpen hebben. 😃
Pagina: 1