Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2020
Ik heb al jaren geen PayPal rekening meer en ga dat ook niet meer activeren.

Ik heb al een tijdje een gouden horloge te koop. Nu reageert een franse dame met interesse
of ik deze even kan opsturen naar een dorpje naast Mullhouse. Na een afgesproken prijs inclusief verzekerd vervoer wilde zij alleen via PayPal betalen omdat haar geblokkeerde bankrekening opnieuw ingesteld moet worden en dat duurt 45 dagen. Bij mij gingen net als reacties uit Nigeria alle alarmbellen af.
Ik heb de verkoop afgeblazen.

Hoe zijn jullie ervaringen met Franse bankrekeningen?

Beste antwoord (via Double9106 op 18-12-2017 12:07)

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Moet je niet doen. Er gaan inderdaad allerlei belletjes af hoop ik bij je, en Paypal is op zich goed met kopersbescherming tot het moment een oplichter een gat heeft in het systeem. Zo gaat hij/zij je waarschijnlijk vragen te verzenden voordat je je geld binnen hebt (uitgestelde bankbetaling via Paypal) of draait ze de transactie terug in het Actiecentrum en dan moet jij weer allerlei dingen gaan bewijzen. Paypal is geen 100% geld ontvangen garantie, voor koper noch verkoper.

Als ze het product echt wilt hebben opent ze maar een nieuwe rekening en wacht je tot de IBAN overschrijving is gelukt. Controleer daarbij ook even of ze dat niet kunnen terugstorten (in NL niet maar wellicht is dit in Frankrijk weer anders). Kan nooit kwaad het te checken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als iemand wel een gouden horloge wil kopen, maar geen werkende bankrekening heeft snap ik helemaal dat je 't afblaast.

Voor wat betreft overboekingen met Franse bankrekeningen gaat dat inmiddels net zo makkelijk als met Nederlandse bankrekeningen. Alles maakt immers nu gebruik van IBAN.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Moet je niet doen. Er gaan inderdaad allerlei belletjes af hoop ik bij je, en Paypal is op zich goed met kopersbescherming tot het moment een oplichter een gat heeft in het systeem. Zo gaat hij/zij je waarschijnlijk vragen te verzenden voordat je je geld binnen hebt (uitgestelde bankbetaling via Paypal) of draait ze de transactie terug in het Actiecentrum en dan moet jij weer allerlei dingen gaan bewijzen. Paypal is geen 100% geld ontvangen garantie, voor koper noch verkoper.

Als ze het product echt wilt hebben opent ze maar een nieuwe rekening en wacht je tot de IBAN overschrijving is gelukt. Controleer daarbij ook even of ze dat niet kunnen terugstorten (in NL niet maar wellicht is dit in Frankrijk weer anders). Kan nooit kwaad het te checken.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Paypal beschermt alleen de koper, niet de verkoper.
Ze kan achteraf een claim indienen bij Paypal en dan moet jij maar bewijzen dat ze onzin praat.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double9106
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08-2020
Dank, ik had hetzelfde idee en gevoel.