Lichte schuine strepen op laptop scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb als ik een lichte achtergrond heb, of witte achtergrond als ik bijvoorbeeld in Words aan het werk ben. van die hele vage schuine strepen op mijn scherm.
Ze veranderen ook niet, als ik van beelden wissel, kan ik op 1 of andere manier het scherm ressetten, of is er software voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35

Kheos

FP ProMod
zeker dat het niet gewoon chocolade strepen zijn ofzo?
en nee, da's niet als grap bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Henkpaulus schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:17:
Ik heb als ik een lichte achtergrond heb, of witte achtergrond als ik bijvoorbeeld in Words aan het werk ben. van die hele vage schuine strepen op mijn scherm.
Ze veranderen ook niet, als ik van beelden wissel, kan ik op 1 of andere manier het scherm ressetten, of is er software voor?
Zonder een foto ervan blijft het gokken, maar ik gok dat het gewoonweg in je scherm zit en je er weinig aan kunt doen. Of heb je het pas sindskort, dat je het over resetten hebt?
Kheos schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:52:
zeker dat het niet gewoon chocolade strepen zijn ofzo?
Wat zijn 'chocolade strepen' :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35

Kheos

FP ProMod
Hahn schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:54:
[...]

Zonder een foto ervan blijft het gokken, maar ik gok dat het gewoonweg in je scherm zit en je er weinig aan kunt doen. Of heb je het pas sindskort, dat je het over resetten hebt?

[...]
Wat zijn 'chocolade strepen' :?
eet iets met chocolade
kruimels vallen op laptop
beginnen te smelten door de warmte van de laptop
laten strepen na
zijn kenmerkend licht van kleur (want gesmolten en uitgesmeerd)
en schuin (want uitgesmeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Kheos schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:02:
[...]

eet iets met chocolade
kruimels vallen op laptop
beginnen te smelten door de warmte van de laptop
laten strepen na
zijn kenmerkend licht van kleur (want gesmolten en uitgesmeerd)
en schuin (want uitgesmeerd)
Oké dan...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
Hahn schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:54:
[...]

Kan helaas geen foto maken, heb het geprobeerd maar krijg dan sowieso rare strepen als ik met mijn mobiel een foto probeer te maken van mijn scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hoe oud is je laptop? Gebeurd er iets als je het scherm heen en weer beweegt? Kan zijn dat het kabeltje van je scherm naar moederbord slecht wordt of los zit.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer even uit te sluiten of het hardware- of softwarematig is. Bijv. een print screen even checken op je telefoon (of desnoods uitprinten).

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 17-12-2017 20:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
DukeBox schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:43:
Probeer even uit te sluiten of het hardware- of softwarematig is. Bijv. een print screen even checken op je telefoon (of desnoods uitprinten).
heb net print screen gemaakt, en als ik die op een ander apparaat bekijk zie ik die strepen niet. zou dus betekenen een hardware probleem.
Maar ik kan me herinneren dat je eerder ook software had om bijvoorbeeld dode pixels weer te activeren, zou dat bij mij niet werken, en zo ja heeft iemand een tip voor zo'n programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben na al die jaren op dit forum nog steeds geen glazen bol. Je opent hier een vraagtopic als discussietopic (om de template met info te vermijden?), geeft exact nul stukken relevante informatie over je situatie (type laptop en paneel, om maar eens iets geks te noemen), lijkt zelf niet op zoek gegaan te zijn, en ondanks dat je dingen zegt over foto's/screenshots post je niets. Je gebruikt weer eens GoT als helpdesk zonder inzet. Ondertussen zou duidelijk moeten zijn dat het zo niet werkt. Dicht.

Wederom wil ik je verwijzen naar tips hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.