Afkorting uitleg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Hoi allemaal,

ik was benieuwd of het enigszins mogelijk is om een functie in te bouwen waarbij afkortingen automatisch worden herkend en dat de uitleg als overlay beschikbaar komt (net zoals op de frontpage). Misschien de mogelijkheid dat users a-la-wiki zelf deze lijst kunnen uitbreiden/aanpassen

Ik noem bijvoorbeeld een topic als Financiële onafhankelijkheid - Deel 3 waar bijna elke post met afkortingen wordt gepraat maar, als je geen expert bent, je de meeste wel moet opzoeken ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je kan de TS vragen om de abbr- tag te laten gebruiken, dan kan je met de muis eroverheen hoveren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Hoe zie je dat voor je met afkortingen die meerdere betekenissen hebben? Bv bv. Bijvoorbeeld besloten vennootschap.

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:51
code:
1
 Daar is de [abbr=afkorting uitleg] afk.[/abbr] tag voor bedoeld.

Z.g.a.n. als voorbeeld.

uiteraard blijf je dan afhankelijk van welke afkortingen de poster zo wil toelichten. (anders is google/bing ook een goede weg om afkortingen na te zoeken..)

[ Voor 36% gewijzigd door nachtnet op 17-12-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
Bart ® schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:17:
Hoe zie je dat voor je met afkortingen die meerdere betekenissen hebben? Bv bv. Bijvoorbeeld besloten vennootschap.
Is de correcte afkorting van 'bijvoorbeeld' niet 'bijv.'? Ik meen me te herinneren dat mij dat is aangeleerd op school.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

NitroX infinity schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:08:
[...]

Is de correcte afkorting van 'bijvoorbeeld' niet 'bijv.'? Ik meen me te herinneren dat mij dat is aangeleerd op school.
Nee. Daarnaast mis je het punt volledig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anders dan een afkorting handmatig toevoegen zie ik geen oplossing. Het geautomatiseerd toevoegen kan alleen wanneer je de poster laat kiezen wanneer er een mogelijke afkorting gedetecteerd is. Dit omdat een afkorting vaak voor meerdere dingen kan staan en je niet altijd te maken hebt met een afkorting.
Wat bijvoorbeeld wanneer je dhr PM Jansen wilt aanduiden? PM is in dat geval geen afkorting die je kunt herleiden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 10:58
Bart ® schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:23:
[...]

Nee. Daarnaast mis je het punt volledig.
1 wel volgens de vandale
2 hij mist inderdaad het punt

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kijk nog eens goed.
afgekort: bv., bijv.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bor schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:50:
Anders dan een afkorting handmatig toevoegen zie ik geen oplossing. Het geautomatiseerd toevoegen kan alleen wanneer je de poster laat kiezen wanneer er een mogelijke afkorting gedetecteerd is. Dit omdat een afkorting vaak voor meerdere dingen kan staan en je niet altijd te maken hebt met een afkorting.
Wat bijvoorbeeld wanneer je dhr PM Jansen wilt aanduiden? PM is in dat geval geen afkorting die je kunt herleiden.
En als het wél een afkorting zou zijn:
Post Mortem
Project Manager
Pro Memori
Personal Message
En zo kan ik er nog wel paar bedenken. Mooi voorbeeld inderdaad waarom dit niet gaat werken.

Cunning linguist.

Pagina: 1