Toon posts:

G400 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een G400 (niet max)... Ik kan met de matrox tweak util niet verder overclocken dan 117% anders krijg ik in windows allemaal vage strepen op het scherm... nu is ie nog waziger bezig: in m'n browser beginnen er verkeerd gekleurde pixels in de letters voor te komen... Wordt m'n geheugen te warm? of heb ik hem te zwaar geoc'ed gehad en is m'n geheugen/core te hard gesleten? heb een case fan boven de heat sink hangen, en mbm geeft (sensor achterop de plank op de plaats van de core gehangen) een core temp van 40 graden aan na een uurtje quaken. Ik heb de laatste tijd niks aan m'n drivers veranderd, en quake heeft geen last van vaag gekleurde texturen, ligt het wel aan het overclocken? Zal zo ff kijken hoeveel ns het geheugen is en waar de temp van het geheugen op uitkomt... PLZ HELP IK WORD TOTAAL GESTOORD VAN DAT KUTDING

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Dat ding kan dus niet verder dan die 117%, face it! Het maakt voor een g400 trouwens in de preformance niet zo heel veel uit of je zwaar overclockt of niet, je kan beter resultaat van je g400 krijgen als je je proc oc-ed. Het beestje is nogal schaalbaar met de processor.

En niet meteen zo lopen te miepen als het niet lukt!

Heb zelf een max en eens gebenched met 3dmark2000. Toen de cel. 20 Mhz meer liep steeg de 3dmark index met 120 punten. De max alleen overclocken maakte weinig uit voor het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Alsof ik me proc niet oc'ed heb :)
cely 400@570 is toch wel vooruitgang dacht ik... Er zijn trouwens ZO VEEL mensen die hun g400 hoger geclocked hebben als een g400 max en er geen probs mee hebben... komt door 6ns geheugen op mijn versie.... blijkt dus dat er ook veel 5ns'ers in de omloop zijn die VEEEEL harder gaan
En overclocken van die G400 scheelt zeker wel... Maar inderdaat de cpu scaling is nogal hoog... Maar waardoor komt het nu dat ik allemaal random gekleurde pixels VOORAL in ie5.01 krijg? ik word er helemaal gestoord van :(

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
Als je je processor overclock, overclock je ook je AGP bus dus daar belast je de videokaart ook al mee...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
Kan geen probleem zijn:
AGP divider staat op 2/3 en m'n busspeed op 95mhz... lagere busspeed moet geen probleem zijn.... Maar ik hoorde net van een vriend van mij dat hij daar ook wel eens last van heeft... Na een windows reinstall doet alles weer normaal... thnx anyway :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De Freaky pixel kleurtjes komt van het overclocken.
En gebruik MGATweak die is veel beter. www.matroxusers.com

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem terug op z'n normale kloksnelheid zet blijft 'ie wazig doen... Vast weer een bug in ie5.01 :)
En die MGATweak is maar wazig

Verwijderd

Die letterverstrepingen komen doordat je het geheugen te hoog hebt staan, zet in mgatweak eens de volgende instellingen: 2.5, 2, 2.5 (van boven naar beneden)
Probeer voorzichtig dan eens de waarde links boven in het menu (ben ff de benaming kwijt want ik heb Matrox niet meer)eens op 400 of hoger te zetten.
Die waardes 2.5, 2, 2.5 regelen de verhouding tussen core en mem.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx... Zal het even proberen als ik zo weer thuis ben (en windows opnieuw geinstalleerd heb)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe warm mag zo'n ding trouwens worden, en hoeveel mhz moeten m'n geheugen en core aankunnen?

Verwijderd

Topicstarter
thnx edward... het loopt lekker zo :)
Pagina: 1