Ik doe alles via mijn computer, dus ook film & muziekconsumptie. Mijn oude computerspeakersetup was klassieke stereospeakers met een houten grill uit 1969 i.c.m. een stereoversterker. Nou hoorde ik wat ongeregeldheden en heb gisteren Magnat Monitor B stereospeakers aangeschaft via marktplaats voor maar 17.50 euro. Opzich voelt het als een mooie deal: bouwjaar is omstreeks 1990 dus 20 jaar meer techniek erin t.o.v. die ouderwetse speakers uit 1969 en de frontjes zijn van geperforeerd plaatstaal, dus dat blijft er sjiek uitzien. Daarnaast zijn ze ietsje minder volumineus en zat er maar 1 beschadeging op die ik al heb gerepareerd. Echte duitse degelijke stereospeakers dus, het woord degelijk is ook wel iets dat past bij mijn beeld van magnat als brand en is goed genoeg voor de govie!
speakerkarakteristieken: http://www.magnat.tv/f7.shtml
Frequentie bereik 40 - 34.000Hz
Overgangsfrequentie 800 - 2.000 Hz.
Gevoeligheid 1,5 W
Sinus/Muziek belastbaarheid 80 - 120 Watt

Mijn vraag: Deze speakers die hebben een bereik vanaf 40Hz, eventueel mis ik hierdoor wat bass of niet, geen idee. Maar misschien loont het wel om een 2.1 versterker op de kop te tikken i.c.m. een subwoofer voor de lage bass. Wat denken jullie en hebben jullie toevallig een voorbeeld van welke niet dure liefst 2de handse versterker+subwoofert dan een bijpassende optie zou kunnen zijn? Dan blijf ik eventueel marktplaats afstruinen tot ik een goede deal tegenkom die vergelijkbaar is. Of denken jullie dat 2.1 eigenlijk niet loont in verhouding tot 2.0 met deze stereospeakers? Bij rapnummers komt er wel een aardige bass uit die speakers denk ik, maargoed of het vervormd weet ik niet.
speakerkarakteristieken: http://www.magnat.tv/f7.shtml
Frequentie bereik 40 - 34.000Hz
Overgangsfrequentie 800 - 2.000 Hz.
Gevoeligheid 1,5 W
Sinus/Muziek belastbaarheid 80 - 120 Watt
Mijn vraag: Deze speakers die hebben een bereik vanaf 40Hz, eventueel mis ik hierdoor wat bass of niet, geen idee. Maar misschien loont het wel om een 2.1 versterker op de kop te tikken i.c.m. een subwoofer voor de lage bass. Wat denken jullie en hebben jullie toevallig een voorbeeld van welke niet dure liefst 2de handse versterker+subwoofert dan een bijpassende optie zou kunnen zijn? Dan blijf ik eventueel marktplaats afstruinen tot ik een goede deal tegenkom die vergelijkbaar is. Of denken jullie dat 2.1 eigenlijk niet loont in verhouding tot 2.0 met deze stereospeakers? Bij rapnummers komt er wel een aardige bass uit die speakers denk ik, maargoed of het vervormd weet ik niet.
[ Voor 7% gewijzigd door govie op 17-12-2017 09:46 ]