Hallo allen!
Ik loop wat probleempjes tegemoet met mijn arduino uno!
Mijn uno heeft een MFS
(multi function shield)
Op de board zie je 4 leds staan, D1 tot en met D4, zij zijn geprogrammeerd om er voor te zorgen dat er een random binair nummer wordt afgespeeld, de nummer wordt gegenereerd met een random number generator.
Nu moet de gebruiker de juiste aantal malen op knop A1 drukken om de goede binaire nummer op te geven, als de juiste aantal malen de knop is ingedrukt, zal op de display verschijnen "G0ED", zo niet of heb je het niet binnen 2 seconden een input gegeven? "You L0SE".
De tijd wordt gemeten door middel van millis(); maar waar ik nu tegen aan loop is de feit dat wanneer ik de knop indruk, pas na een flinke delay 1,2,3,4,5,6 etc. op de display te zien krijg, het loopt niet synchroon...
Hebben de devs hier een tip voor?
Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Arduino Uno, MFS, Arduino IDE
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Delays weghalen en kijken of dat hielp, heeft niet geholpen
...
Ik loop wat probleempjes tegemoet met mijn arduino uno!
Mijn uno heeft een MFS
(multi function shield)

Op de board zie je 4 leds staan, D1 tot en met D4, zij zijn geprogrammeerd om er voor te zorgen dat er een random binair nummer wordt afgespeeld, de nummer wordt gegenereerd met een random number generator.
Nu moet de gebruiker de juiste aantal malen op knop A1 drukken om de goede binaire nummer op te geven, als de juiste aantal malen de knop is ingedrukt, zal op de display verschijnen "G0ED", zo niet of heb je het niet binnen 2 seconden een input gegeven? "You L0SE".
De tijd wordt gemeten door middel van millis(); maar waar ik nu tegen aan loop is de feit dat wanneer ik de knop indruk, pas na een flinke delay 1,2,3,4,5,6 etc. op de display te zien krijg, het loopt niet synchroon...
Hebben de devs hier een tip voor?
Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Arduino Uno, MFS, Arduino IDE
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Delays weghalen en kijken of dat hielp, heeft niet geholpen
...