Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi kaart doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• Qwertylenno
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb recentelijk n pc gebouwd met daarin een wifi kaartje van asus. Deze werkte voor het eerste uur prima, maar toen kreeg hij geen internet meer. 2 dagen later deed hij het weer maar heel langzaam vergeleken met mijn laptop in dezelfde ruimte. Af en toe krijgt hij geen internet. Weet iemand een oplossing of hoe dit komt?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer de antenne eens te verplaatsen (desnoods door de hele pc te draaien). Grote kans dat er teveel storing is of slechte ontvangst.

Je kunt ook eens met Acrylic Wi-Fi Home checken wat de situatie is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet iemand een oplossing of hoe dit komt?
Nee. Maar wij hebben ook geen glazen bol. Je vertelt ons niet welke kaart het betreft, welk besturingssysteem je draait op je PC en welke driverversie je gebruikt. Ook niet met welk AP de kaart verbindt, noch iets over de WiFi van de niet nader genoemde laptop in dezelfde ruimte. Zoals Evanescent hierboven aangeeft is ook informatie over de verbinding relevant. Met de beste wil in de wereld kan niemand hier iets mee, en om eerst meerdere vragen te moeten stellen om de meest basale info naar boven te krijgen voordat we daadwerkelijk kunnen gaan nadenken over een oplossing is ook niet de bedoeling.

Komt bij dat Overige Hardware geen dumpbak is, vragen die in een ander subforum terecht kunnen horen daar. Voor vragen over netwerken hebben we... Netwerken

Dit topic ga ik niet verplaatsen, want het zou daar net zo hard dicht gaan. Ik raad je aan eerst voor jezelf alles op een rijtje te zetten, dus exacte modelnrs van de relevante hardware aan beide kanten van de verbinding, signaalwaardes van de WiFi (hoe je dat uitzoekt hangt af van je besturingssysteem, nog een reden waarom het relevant is volledig te zijn) en dan met die info zelf op zoek te gaan. Kom je er niet uit, dan mag je op de juiste plek (Netwerken) een topic openen, maar doe dat dan met volledige info over situatie en over wat je zelf opgezocht/geprobeerd hebt.

Zie daarvoor ook:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.