Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04 19:39
Hi,

Begin januari vlieg ik naar London en hierbij wil ik mijn PC (NZXT S340) en monitor (Dell UltraSharp U2515H) meenemen, maar hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Ik zat zelf te denken om alle componenten uit mijn PC kast te halen en deze in dozen te stoppen en in mijn rugtas te doen. De PC kast zelf dan in mijn koffer doen samen met veel kleding.

Mijn monitor in een tas te doen en deze als handbagage meenemen (er vlieg nog iemand anders mee dus heb 2x handbagage). Maar ik heb geen idee wat voor een tas?

Hebben jullie tips voor mij? Heb ik ook antistatische zakken nodig?

(ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar wist niet waar ik het anders zou kunnen plaatsen)

Thanks! O+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54
Ik zou de componenten in de kast laten en dan de lege ruimte vol proppen met krant of ander vullend materiaal en dan de kast nog in bubbeltjesplastic doen. De monitor inderdaad in je handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Xepos schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:05:
Ik zou de componenten in de kast laten en dan de lege ruimte vol proppen met krant of ander vullend materiaal en dan de kast nog in bubbeltjesplastic doen. De monitor inderdaad in je handbagage.
Thanks voor je reactie!

Alle componenten erin laten? Of mijn grafische kaart en SDD eruithalen?

Dit zit er trouwens in:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 168,50€ 168,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 478,-€ 478,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 54,95€ 54,95
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1TP-Link TL-WDN4800€ 31,-€ 31,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 388,10€ 388,10
1Corsair Air Series SP140 LED White High Static Pressure 140mm Fan€ 14,48€ 14,48
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 163,90€ 163,90
1Corsair RM550x Zwart€ 88,50€ 88,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.600,38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Pfoeh, in je ruimbagage zou ik ‘m zelf in ieder geval niet meenemen. Daar gaan ze er echt niet zo netjes mee om.

Is het geen optie om de trein te nemen? Of de kast met componenten ook mee te nemen als handbagage? Desnoods zorg je daar voor een monitor zodat je je daar in ieder geval geen zorgen over hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 13:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zou inderdaad de componenten eruit halen, in ieder geval, GPU en SSD in je handbagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

offtopic:
Je weet dat de stopcontacten daar anders uitzien en niet gaan passen.
Je hebt een verloopstekker nodig.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Met de post naar je adres in Londen sturen, lijkt mij gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:19

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

GoT schreef op zondag 17 december 2017 @ 07:39:
offtopic:
Je weet dat de stopcontacten daar anders uitzien en niet gaan passen.
Je hebt een verloopstekker nodig.
https://duckduckgo.com/?q...&iax=products&ia=products
Voor een paard pond heb je gewoon een goede kabel. Dat is nou niet echt een probleem, denk ik zo.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Peterrtt schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:02:
[...]

(ik weet niet of dit het juiste subforum is, maar wist niet waar ik het anders zou kunnen plaatsen)
Je zou natuurlijk ook in geval van twjifel vooraf navraag kunnen doen. Scheelt achteraf irritatie om kansloze disclaimers als dit. Aangezien dit gaat over je hele PC zou ik het eerder in Overige Hardware zetten. Ik verplaats even:

Move VB -> OH

Verder inhoudelijk:
Fuwor schreef op zondag 17 december 2017 @ 01:13:
Pfoeh, in je ruimbagage zou ik ‘m zelf in ieder geval niet meenemen. Daar gaan ze er echt niet zo netjes mee om.

Is het geen optie om de trein te nemen? Of de kast met componenten ook mee te nemen als handbagage? Desnoods zorg je daar voor een monitor zodat je je daar in ieder geval geen zorgen over hoeft te maken.
Dit. Zo dit.

Ruimbaggage is garantie dat er met de kast gegooid gaat worden.

Voor dit soort grap hebben ze uATX en kleinere behuizingen uitgevonden. Een compacte uATX minitower past net binnen je handbaggage-allowance bij een prijsvechter en kun je op de grond voor je houden, dus letterlijk nooit uit je handen. Zo heb ik computers voor m'n dochter vervoerd. Maar jij hebt al een lompe bigtower. En je wilt een monitor meenemen. Dat gaat simpelweg niet in handbaggage. Als je de originele doos hebt gaat monitor misschien ruimbaggage overleven, maar ook dat zou ik niet prettig vinden.

IMHO betere keuzes gezien de hardware die je wilt vervoeren:
1) met boot en/of trein reizen ipv vliegtuig, of mogelijk zelfs met de bus. Dan kun je alles bij je houden. Exact wat mogelijk cq handig is hangt af van waar je moet zijn en over hoe veel tijd. Treinen in UK hebben een zelfde soort prijsmodel als vliegtuigen, dus het is krankzinnig duur als je op de dag zelf een kaartje koopt, maar je kunt maanden op voorhand erg goedkoop uit zijn (in de zin van: twee tientjes van London naar Schotland). Moet je daadwerkelijk in London zelf zijn, dan is dit een no-brainer. Stena heeft voor EUR 132 retourkaartjes van elk station in NL naar elk NEEA station, dus ook London Liverpool St. Kom je op eigen vervoer naar HvH dan kan het voor EUR 98 retour naar London.
2) wil/moet je echt per se met de vliegtuig (bijvoorbeeld omdat je al kaartjes hebt en morgen vliegt...), zou ik alles uit elkaar halen, elk onderdeel apart antistatisch en goed gebufferd (bubbeltjesplastic) inpakken en in normale koffer/tas doen, indien mogelijk in handbaggage. Dan lege kast zo goed mogelijk beschermd inpakken en als aparte ruimbaggage inchecken, idem voor monitor. Hou je daarbij ook even rekening met de kosten - twee stuks extra ruimbaggage tikt flink aan. Dat maakt optie 1 al snel een stuk aantrekkelijker :o

Edit:
Ook bij reis per trein/boot/bus zou ik aanraden iig GPU en CPU heatsink te demonteren voor de reis. Dat zijn de zware dingen die bij een knal kunnen gaan bewegen/losraken.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 17-12-2017 09:49 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
Alles los in je rugzak meenemen is garantie dat terwijl het vliegtuig in Londen land jij nog staat uit te leggen bij de bewaking wat al die bom achtige electronica in je rugtas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rc5proxy schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:36:
Alles los in je rugzak meenemen is garantie dat terwijl het vliegtuig in Londen land jij nog staat uit te leggen bij de bewaking wat al die bom achtige electronica in je rugtas is.
Ervaring?

Nee, dacht het niet...

Ik wel, zoals gezegd. Kan zijn dat je de vraag krijgt eea uit te pakken cq te laten zien, maar als je dat normaal doet ben je binnen minuut weer verder.

Bedenk eens hoeveel electronica er in nagenoeg iedere tas zitten. Voor een bom heb je springstof nodig. Dingen die daarvoor zouden kunnen doorgaan zijn veel interessanter dan computeronderdelen. Een wat afwijkende accu zonder goed verhaal zou je wel kunnen vertragen - maar desktop PCs hebben geen accu.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

rc5proxy schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:36:
Valt reuze mee, ik heb wel eens eerder gevlogen met elektronica die er best verdacht uit zou kunnen zien, maar in het ergste geval trekken ze je koffer open om een kijkje te nemen, meer niet.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:57
Onderdelen demonteren en tussen lagen kleding doen komt het wel heel aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Thanks voor alle reacties! Ja het lijkt mij beter om zoveel mogelijk als handbagage mee te nemen (geen gegooi en kan zelf op mijn spullen letten).

Denk dat het voor de douane geen probleem is. Zit er nu aan te denken om gewoon mijn hele PC kast in een grote boodschappen tas te doen met kleding etc. en die dan zo mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voor je monitor kan ik stellig je originele verpakking aanbevelen. (In het originele piepschuim in de originele doos)

Voor een gemonteerde PC heb je extra bescherming nodig tegen schokken en zal de originele doos van je behuizing niet volstaan. Zeker een zware videokaart kan bij een flinke schok met PCI-e slot en al afbreken. Dus wellicht kun je deze beter verwijderen en in zijn originele verpakking terug plaatsen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
Tyrian schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:10:
Voor je monitor kan ik stellig je originele verpakking aanbevelen. (In het originele piepschuim in de originele doos)

Voor een gemonteerde PC heb je extra bescherming nodig tegen schokken en zal de originele doos van je behuizing niet volstaan. Zeker een zware videokaart kan bij een flinke schok met PCI-e slot en al afbreken. Dus wellicht kun je deze beter verwijderen en in zijn originele verpakking terug plaatsen.
Ja, ik denk eraan om mijn videokaart er wel uit te halen. De rest kan er wel in blijven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Hoe groot is je koelblok? Die zou nog best eens door de krachten kunnen afbreken.

Geen idee om een kleiner moederbord aan te schaffen en een u-atx behuizing?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Peterrtt schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:41:
Thanks voor alle reacties! Ja het lijkt mij beter om zoveel mogelijk als handbagage mee te nemen (geen gegooi en kan zelf op mijn spullen letten).

Denk dat het voor de douane geen probleem is.
Douane is sowieso een non-issue totdat UK de EU verlaat. Dit is gewoon vrij verkeer van personen en goederen.
Zit er nu aan te denken om gewoon mijn hele PC kast in een grote boodschappen tas te doen met kleding etc. en die dan zo mee te nemen.
En dan? Dat is te groot voor handbaggage dus moet het in het ruim.

Heb je het dringend advies niet te vliegen maar andere vervoersmiddel te nemen niet gelezen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterrtt
dion_b schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:07:
[...]

Douane is sowieso een non-issue totdat UK de EU verlaat. Dit is gewoon vrij verkeer van personen en goederen.

[...]

En dan? Dat is te groot voor handbaggage dus moet het in het ruim.

Heb je het dringend advies niet te vliegen maar andere vervoersmiddel te nemen niet gelezen?
Thanks! Qua afmetingen zou mijn kast gewoon in de handbagage kunnen.

Ja gelezen, maar ik had dit ticket al geboekt en anders moet ik later nog een keer op en neer voor mijn PC. Dus liever nu alles in 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Peterrtt schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:34:
[...]

Thanks! Qua afmetingen zou mijn kast gewoon in de handbagage kunnen.

Ja gelezen, maar ik had dit ticket al geboekt en anders moet ik later nog een keer op en neer voor mijn PC. Dus liever nu alles in 1x.
* dion_b mompelt iets over 'bezint eer ge begint'

Iig GPU en koeler demonteren. En hopen dat de vlucht niet zodanig vol is dat handbaggage alsnog in het ruim moet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1