Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[NVMe SSD] 960 EVO M.2 wordt niet gevonden in het bios?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Huskes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 19:35
Beste mede-tweakers,

Vandaag enkele mooie spullen mogen ontvangen, namelijk het volgende:
- Intel Core i5-8600K Boxed
- Asus ROG Strix Z370-F GAMING
- G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR
- EVGA SuperNOVA 650 G2
- Samsung 960 EVO 500GB

Bij de eerste keer booten, zag alles er goed uit. Ook mijn Samsung 960 EVO 500GB werd netjes aangegeven.
Mijn geheugen stond nog op 2133MHz ingesteld en dit veranderd naar 3200MHz. Vervolgens was alles nog oke.

Vervolgens stop ik mijn Windows 10 USB UEFI installatie in de USB poort en boot vervolgens de USB.
Tijdens de schijfconfiguratie werd mijn Samsung 960 EVO niet meer gezien.

De computer weer een herstart gegeven en gekeken in het BIOS. Hier zag ik de Samsung 960 EVO niet meer. Vervolgens na wat op internet zoeken het BIOS ge-update, de computer starten weer in het BIOS op en de Samsung 960 EVO was weer zichtbaar. Installatie proberen te starten, maar helaas weer geen SSD zichtbaar.

Na wat research op het internet het volgende uitgevoerd.

1. CSM disabled
2. Cleared Keys
3. Secured Boot > Other OS (moest niet op UEFI for Windows)
4. BIOS update

Wat doe ik verkeerd? Zojuist me oude Samsung 840 EVO 250GB SSD aangesloten en hier kan ik gewoon Windows op installeren. Dus de installatiestick lijkt me goed.

Alle ideeën en tips zijn van harte welkom.

Alle reacties

• regmaster
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Ik zie dat je Windows 10 wilt gaan installeren maar dan is het de bedoeling dat secure boot dan op UEFI moet staan omdat Windows 10 anders de M2 NVME niet kan 'zien' en als boot device kan gebruiken. Voor andere OS'en, Windows 7 o.i.d. gebruik je de legacy mode en daarvoor moet ook CSM ondersteuning aan.

[Voor 14% gewijzigd door regmaster op 16-12-2017 22:25]

• Huskes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-04 19:35
Sorry mijn fout, maar ik las net op internet dat iemand ook dit probleem had. Wat bleek, was de SSD gewoon niet ver genoeg ingestoken. Ik heb zojuist Windows 10 kunnen installeren :)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True