Ik ben Boyke 13 jaar en wil graag met iemand samenwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 3.330 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1012603

Topicstarter
Ik ben Boyke 13 jaar en ik wil graag samen met andere mensen werken om te leren en projecten te starten.
Ik kan het Zelf nog niet zo goed maar wil het heel graag leren. Maar ik vind het veel leuker om met andere mensen van ongeveer mijn leeftijd samen te werken. Om bijv games apps websites te maken en nieuwe talen te leren! Ik hoop dat iemand dat ook leuk zal lijken reageer hieronder als je het leuk vind.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• valvy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-06 08:15
Dag Boyke,
wat leuk dat je en goed dat je mensen zoekt voor nieuwe projecten,
Knap dat je op z,on leeftijd al programmeert, echter zou ik uitkijken met persoonlijke gegevens op een publiek forum te plaatsen zoals je naam, ik adviseer je om een leuke en creatieve internet naam aan te maken.

Het beste kun je kijken naar hackerspaces, je bent wellicht wat jong om er lid te worden. Maar misschien zijn er leden daar die zelf kinderen van jou leeftijd hebben. Als dit niet lukt is het misschien mogelijk om online mee te werken aan een open source project op github, door andermans code aan de praat te krijgen en misschien aan passingen door gevoerd krijgen. Geef alleen niet je naam of contact informatie aan een vreemde, doe dit alleen in samenspraak met je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-06 15:36
Hoi,

Online kan je ook leren programmeren. Kijk bijvoorbeeld hier even: http://gamewizards.nl/kinderen-zelf-leren-programmeren

Eventueel kan je ook een boek kopen over programmeren. Of in de bibliotheek iets halen. Op internet is genoeg informatie te vinden.

En wat zijn de mogelijkheden op school? Misschien kan je een leraar Wiskunde overhalen om je iets te leren over programmeren, of een cursus volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:13

Kheos

FP ProMod
heb dit aan mijn neefje cadeau gedaan (ongeveer dezelfde leeftijd)
https://www.bol.com/nl/p/...0000077520019/?country=BE

is best wel een geinig boek.
je kunt ook eens zoeken of er geen coderdojo bij jou in de buurt is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoi Boyke,

wat goed van je. Er is een spreekwoord: jong geleerd is oud gedaan
Ik ben ooit zelf rond die leeftijd begonnen en toen was internet nog niet echt beschikbaar.
Toen was het nog DOS, en een 8086 processor (die aan de NASA is geschonken voor de Space Shuttle).

Jij kan tegenwoordig veel meer coole dingen, maar zoals @valvy zegt moet je even een leuke nickname bedenken.
Je bent namelijk nu makkelijk te vinden op internet (niet schrikken hoor).
Het is tegenwoordig wel lastig om een naam te verzinnen, want bijvoorbeeld "FreezeBoy" is al in gebruik.
Zodra je er één weet lees dan even Forum FAQ #nickchange

Veel leren is leuk, nadeel is dat veel in het Engels is. Games en 3D trekken je aandacht, het is wel verstandig om met 2D te beginnen (zoals PacMan, Frogger, flappy bird, angry birds, etc.).
Ik weet niet of dit wat is, dus overleg even met je ouders: https://gameskool.nl/gamemaker-studio-2-cursus/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien leuk om je eens in te verdiepen in RaspberryPi/Arduino met sensoren? Toegepast programmeren zeg maar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips heb er heel veel aan !
Ik zal mijn naam veranderen en zal al die ideeen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:08
Hey boyke, je zegt dat je het nog niet zo goed kan. Dat klinkt alsof je zelf al het een en ander gedaan hebt. Kun je daar wat meer over zeggen? Dat helpt anderen misschien weer met ideeën aandragen.
Verder veel succes met je tocht door de wondere wereld van het programmeren d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door jip_86 op 17-12-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 1012603 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:16:
Ik zal mijn naam veranderen en zal al die ideeen uitproberen
Hier op Tweakers kun je dat niet zelf doen maar kun je iemand vragen om dat voor je te doen. Hier staan de regels voor het veranderen van je naam op het forum: Nickchange regels

Even voor jouw informatie, wat niks met programmeren te maken heeft: gebruik op internet zoveel mogelijk een bijnaam dit voorkomt dat mensen met je echte naam gekke dingen gaan doen. Het is namelijk heel eenvoudig om bijvoorbeeld iets te kopen of een abonnement af te sluiten wanneer er wat meer gegevens van je te vinden zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 18-12-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-06 19:33

D3F

Hey! Als je gaming wilt gaan leren, kan ik je adviseren om Unity te downloaden. Is een engine waar veel games op draaien en is bovendien gratis te gebruiken voor jouw doeleinden.

Unity kun je zien als het motorblok (vandaar de naam engine) die ervoor zorgt dat de verschillende onderdelen in jouw game met elkaar samenwerken. Unity draait zowel op PC, smartphones en volgens mij ook op alle consoles.

Ik weet niet hoe je Engels is, maar YouTube staat vol met tutorials over hoe je je eerste game kunt maken.

Hier een serie over animatie in Unity: YouTube: Unity 5 2d Animation Tutorial

En nog een serie over hoe je je eerste 2D game kunt maken: YouTube: Unity 5 2d Mobile Platformer Tutorial

Unity kun je downloaden van de website www.unity.com

Heel veel succes!

[ Voor 13% gewijzigd door D3F op 17-12-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb unity al is gedaan maar vond C# iets te lastig.
Dus ben ik over gegaan op python en probeer ook html te doen.
Ik wil later inderdaad gamedesigner worden dus dank je allemaal voor de leuke links!

Jip_86 wat zou ik dan moeten delen want ik heb nog niet echt iets gemaakt ik doe alleen nog dingen van de tutorials van newboston. Ik heb op yt ook nog wat gedaan, ik heb een bal van de ene naar de andere kant laten stuiteren.

Ik heb de name change aanvraag gedaan.

En ik kan Engels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Tsurany schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:20:
Misschien leuk om je eens in te verdiepen in RaspberryPi/Arduino met sensoren? Toegepast programmeren zeg maar.
Dat is inderdaad erg leuk, en daarnaast ook goed te doen als je niet heel ervaren bent met programmeren.
Mijn Arduino set ligt trouwens al tijd te verstoffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb al een raspberry pi en heb er al een ledlichtje mee laten branden! Ik zou dat met sensoren wel proberen klinkt heel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Yucon

*broem*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WoW heel erg bedankt daar gad ik nog nooit van gehoord. Ik ga er de volgende keer gelijk heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon14
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-06 12:00
Anoniem: 1012603 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:00:
Ik heb unity al is gedaan maar vond C# iets te lastig.
Dus ben ik over gegaan op python en probeer ook html te doen.
Ik wil later inderdaad gamedesigner worden dus dank je allemaal voor de leuke links!

Jip_86 wat zou ik dan moeten delen want ik heb nog niet echt iets gemaakt ik doe alleen nog dingen van de tutorials van newboston. Ik heb op yt ook nog wat gedaan, ik heb een bal van de ene naar de andere kant laten stuiteren.

Ik heb de name change aanvraag gedaan.

En ik kan Engels ;)
Als je bezig bent met Python kan ik ook het youtube kannaal Sentdex aanbevelen, hij maakt vele Python tutorials op vele verschillende nivea's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 1012603 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:05:
Ik heb al een raspberry pi en heb er al een ledlichtje mee laten branden! Ik zou dat met sensoren wel proberen klinkt heel leuk
Even wat sensoren, displays en dergelijken uit China bestellen. Pak bijvoorbeeld MQTT erbij en bouw zo een aantal micro services om op basis van een bepaalde sensor waarde een actie uit te voeren zoals een led laten knipperen of een display aansturen.

Lijkt mij een leuke manier om te beginnen.,

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoe goed bedoelt ook allemaal, hier is het forum nu weer juist niet voor bedoeld. Werving (want je vraag om mensen om je te helpen) is eigenlijk niet toegestaan hier. Met de tips e.d. hier moet je denk ik wel zelf wat kunnen doen (kijk inderdaad zeker even naar coderdojo wat meer is wat je zoekt). Mocht je dan in de toekomst een programmeer probleem hebben, dan weet je dat je hier terecht kunt. Dit topic zal ik moeten sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 17-12-2017 19:28 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.