Upgrade receiver en/of speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 11:35
Mijn vraag
Is het de moeite waard om een Denon x2000 receiver te upgraden naar een tussenmodel, bijv. X3200/x3300/x4200 of een ander model of kan ik beter op zoek naar andere speakers?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mission mx serie / svs sub (2.1)
Samsung j6200 tv
Samsung Blu ray speler
Cc audio
Wii u / (s)nes mini
Denon cd speler
Htpc
Huiskamer van ong 30m2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niet van toepassing.

Naar verwachting zal ik niet binnen 3-4j overstappen naar 4k tomdat ik de meerwaarde nog niet zie t.o.v. het prijskaartje om alles te upgraden + de 2.1 uit te breiden.
Wat ik wil wel interessant vind voor het komende jaar, is om de speakers in de keuken t.z.t. te vervangen voor de Heos line.

De reden waarom ik een vervanging overweeg, komt voort uit een verhuizing. Sinds ik in de nieuwe woning zit, ben ik lang niet zo tevreden meer over hoe het klinkt..

Budget is beperkt, zo'n 600-800 voor een andere receiver of speakers - heb geen moeite met 2e hands afhankelijk van de (nieuw)staat.

Zit ik (in dit subforum) in de juiste richting of zal ik het meer in de akoestiek moeten zoeken?

Please help a fellow member of the tribe ;)

Beste antwoord (via Saumaran op 19-12-2017 20:08)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad kun je beter naar de akoestiek van de ruimte kijken, een dik kleed op de grond kan een enorm verschil maken en anders zijn bedrukte akoestische panelen aan de wand misschien een idee als er zwaarder werk nodig is. Beter om daar geld aan uit te geven dan aan een nieuwe versterker of speakers (aannemende dat ze niet defect zijn). Vergeet ook de juiste plaatsing van je speakers ten opzichte van de muren en luisterpositie niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Je koopt een x4200 als je 5.1.4 atmos of 7.1.2 wil spelen.
Zolang je 2.1 hebt is er geen enkele reden om zoiets te kopen lijkt mij.
Als je ruimte een galmbak is klinkt geen enkele speaker goed, en een versterker kan er ook weinig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Je zegt het in feite zelf al. De akoestiek is verslechterd.
Een andere versteker gaat daar niet veel aan veranderen. Hooguit dat je het met Audyssey iets kan verbeteren, maar verwacht daar ook geen wonderen van.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Inderdaad kun je beter naar de akoestiek van de ruimte kijken, een dik kleed op de grond kan een enorm verschil maken en anders zijn bedrukte akoestische panelen aan de wand misschien een idee als er zwaarder werk nodig is. Beter om daar geld aan uit te geven dan aan een nieuwe versterker of speakers (aannemende dat ze niet defect zijn). Vergeet ook de juiste plaatsing van je speakers ten opzichte van de muren en luisterpositie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
Dank allen, in principe staan de speakers vrij (zo'n 15 cm los van de muur) en ligt er een hoogpolig kleed op de laminaten vloer.
In de oude woning had ik ook dikke zwarte gordijnen waar ik nu inbetweens + schrootjes aan de muur heb.
Ik had de hoop dat de betere Audyssey (vanaf de >X3*** serie) voor een boost zou zorgen, maar helaas dus.
Kan ik wat mee, ik ga in het akoestiek topic neuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allemaal harde materialen op de vloer en aan de wand, dat wil wel galmen ja. Akoestiek dus.

Mag aannemen dat je na de verhuizing je speakers opnieuw ingeregeld hebt met Audissey?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De vraag is of Audessey gaat helpen tegen comb filtering met zoveel harde oppervlakken. Sowieso beperkt het effect zich maar tot een kleine sweet spot (daar waar je de microfoon plaatst). Hoe klinkt het daarbuiten?

• Saumaran
@Bigs Nou acceptabel is denk ik de omschrijving, clean maar ik voel niet meer het geluk wat ik voorheen had.
Audyssey is inderdaad opnieuw ingesteld; overigens maar op drie punten, dus misschien dat daar nog wat winst te behalen valt. Goed punt!

Kan ik mooi mee aan de slag in de kerstvakantie 😃
Pagina: 1