Wii game opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Hoi,

Ik heb vandaag een wii aangeschaft en hij start op. Daarnaast heb ik justdance 2014 geregeld. Maar nu weet ik niet hoe ik die cd aan kan slingeren. Kan iemand in kindertaal mij uitleggen wat ik moet doen om just dance te kunnen spelen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Schijf er in stoppen.. (als die aan staat :+) en dan met je Wiimote het disc kanaal kiezen? (welke dan als het goed is een plaatje van JD2014 toont)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:22:
Schijf er in stoppen.. (als die aan staat :+) en dan met je Wiimote het disc kanaal kiezen? (welke dan als het goed is een plaatje van JD2014 toont)
Ik heb dat in de handleiding van justdance ook gelezen, maar ik krijg geen discmenu. Nu verwacht ik dat ik een systeemupdate ofzoiets moet doen want dat in het boekje, hij zit op de wifi maar heeft er geen zin in om te updaten. :+

Misschien is die zo verouderd dat die updates niet meer worden uitgegeven via internet maar wel via een usbtje ofzo. Geen idee, ik ga wel even googlen..... http://www.man-man-man.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 16-12-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je krijgt wel je overzicht van kanalen op je scherm :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:31
Als een game een update voor het OS nodig heeft, dan staat die vrijwel altijd op de gameschijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
hcQd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:38:
Als een game een update voor het OS nodig heeft, dan staat die vrijwel altijd op de gameschijf zelf.
Hoe kan ik daarbij als ik geen discmenu krijg? Is misschien de schijf kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:30:
je krijgt wel je overzicht van kanalen op je scherm :?
Ik krijg een wii menu met weatherchannel en ik kan een profiel instellen met een poppetje ofzoiets. Ik heb 5 keuzes dacht ik, maar geen justdance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Als het disckanaal leeg blijft na het invoeren van de schijf dan zal óf de gameschijf beschadigd zijn, óf de drive defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
govie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:42:
[...]

Ik krijg een wii menu met weatherchannel en ik kan een profiel instellen met een poppetje ofzoiets. Ik heb 5 keuzes dacht ik, maar geen justdance.
Links boven zou die moeten staan.. ( anders eventueel een fabrieksreset doen?)
ook als er geen schijf in zit hoort het icoon er wel te staan.... :o

(in het ergste geval is de DVD drive van je wii dood :o)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:43:
Als het disckanaal leeg blijft na het invoeren van de schijf dan zal óf de gameschijf beschadigd zijn, óf de drive defect zijn.
heb ik hier ook met 1 van de 2 Wii's .... drive dood.. en tja daar zijn wel work'a'rounds voor natuurlijk. :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Voor zover ik me herinner is het kanaal linksboven altijd het discmenu voor de game die fysiek in het apparaat zit. Daar zie je dus ofwel het spel, ofwel een lege disk, wat betekent dat de disk niet wordt herkend, zoals in dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/da/Wiimen.png

Het zou kunnen dat het verplicht is minstens één poppetje (Mii) te hebben voordat je überhaupt een spel kunt spelen, dat weet ik zo niet. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:44:
daar zijn wel work'a'rounds voor natuurlijk. :+
Dan zul je eerst Lego Star Wars (of een andere exploitable game) voor moeten kunnen opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:46:
[...]

Dan zul je eerst Lego Star Wars (of een andere exploitable game) voor moeten kunnen opstarten.
SDkaart was voor mij ook genoeg :P en verder ga ik er niet dieper op in ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
hcQd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:43:
Ik was vanavond bij die man thuis en die was aan het golfen via cd van de ik denk wii sports. Dus die discdrive zou moeten werken ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik heb een wifiservicecode 11172
En een fout 32004

Misschien is dit exact die info die jullie nodig hebben om mij voorruit te helpen. Misschien kan ik wel updaten via een sdcard? Geen idee.

[ Voor 54% gewijzigd door govie op 16-12-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eerste zou zijn dat de "wifi" verbinding werkt.. een 2de zou zijn dat er geen update gedownload kon worden vanaf nintendo..

Geen idee eigenlijk of die servers nog online zijn...?
normaliter als je een gamedisk hebt (die werkt) en er zou een update nodig zijn staat die sowieso wel op de gamedisk?

maar wel system menu zit er op? volgens mij is 4.3E de laatste officiële?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Volgens google is 4.3E de laatste. Ik lees veel over software modden en weet ik het wat en dat ik wel kan updaten via sdcard. Maar ik wil het apparaat niet mollen natuurlijk. Achja, ik heb geen haast. Ben wel benieuwd wat ik moet bekokstoven om dit aan de praat te krijgen. Justdance2014 is vrij nieuw, dus het zou kunnen dat ik eerst een oude titel ofzoiets erin moet doen omdat die wel over oudere updates beschikt, waarna de justdance 2014 cd dan eventueel de laatste update eroverheen knalt. Of dat dit klopt weet ik niet zeker, maar er is dus hoop. Misschien even just dance 1 aanschaffen ofzo, het zou kunnen werken... of toch softmodden ofzoiets... spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Details over softmodden ga ik je iig niet geven.. maar als je de juiste materialen (en software packages hebt) en goed leest kan je het in +- 30 min zeker wel redden.. het is niet heel moeilijk.. als je maar "exact" doet wat ze beschrijven.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:26:
Details over softmodden ga ik je iig niet geven.. maar als je de juiste materialen (en software packages hebt) en goed leest kan je het in +- 30 min zeker wel redden.. het is niet heel moeilijk.. als je maar "exact" doet wat ze beschrijven.. :-)
Exact nalopen, maar als er ook maar iets anders loopt dan de handleiding aan geeft hang je al. Met alle respect, als je het niet voor elkaar krijgt om een dvd op te starten zou ik zeker niet verder kijken naar het softmodden.

Zitten er misschien diepe krassen in de dvd? Heb je een andere game om te testen?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik las net iets op het ziggo forum dat onze router op 5ghz draait wat de wii niet doet. Dus ik moet terug naar 2.4ghz ofzoiets, of ik kan misschien een bedrade verbinding maken, maar dat moet ik nog uitzoeken of dat uberhaupt kan want de wii heeft geen aansluiting voor bedraad internet maar wel 2x usb.

zoiets zit ik aan te denken: https://www.allekabels.nl...=USB%20Ethernet%20Adapter
Volgens deze link kan dit hopelijk met die adapter: http://en-americas-suppor...t-with-a-wired-connection

Dus het internet gezeik zou dan over moeten zijn en kunnen de labtops doordraaien op niet 2.4, als ie dan nog niet update naar de juiste versie om justdance2014 af te spelen, dan onderzoeken we dat probleem wel weer. Ik vind het wel slecht geprogrammeerd hoor, dat wel. Het doet af aan de nintendowayoflife. Vroeger was nintendo plug and play, veel beter dan dit gezeik.

[ Voor 64% gewijzigd door govie op 16-12-2017 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
govie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:35:
Ik las net iets op het ziggo forum dat onze router op 5ghz draait wat de wii niet doet. Dus ik moet terug naar 2.4ghz ofzoiets, of ik kan misschien een bedrade verbinding maken, maar dat moet ik nog uitzoeken of dat uberhaupt kan want de wii heeft geen aansluiting voor bedraad internet maar wel 2x usb.

zoiets zit ik aan te denken: https://www.allekabels.nl...=USB%20Ethernet%20Adapter
Volgens deze link kan dit hopelijk met die adapter: http://en-americas-suppor...t-with-a-wired-connection

Dus het internet gezeik zou dan over moeten zijn en kunnen de labtops doordraaien op niet 2.4, als ie dan nog niet update naar de juiste versie om justdance2014 af te spelen, dan onderzoeken we dat probleem wel weer. Ik vind het wel slecht geprogrammeerd hoor, dat wel. Het doet af aan de nintendowayoflife. Vroeger was nintendo plug and play, veel beter dan dit gezeik.
Dan zou die het SSID imo ook niet zien?
en je hebt voor bedraad inderdaad een USB naar ethernet adapter nodig..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:19:
[...]

Dan zou die het SSID imo ook niet zien?
en je hebt voor bedraad inderdaad een USB naar ethernet adapter nodig..
We zaten wel op het netwerk. Ik zet morgen de boel om naar 2.4 en als die kan updaten, mooi. Want dan de wifi daarna weer terug op 5 nogiets denk ik. Als die nog niet update dan heb ik de mogelijk tot een bekabelde adapter of toch iets regelen (hetzij oudere games, hetzij de boel flashen of hoe dat ook heet). Ik wil een werkende wii waarin ik alle games kan stoppen, nieuwe en oude. Er moet toch een manier om dat simpel voor elkaar te krijgen, morgen weer een dag. Ik vind het gewoon slecht dat nintendo niet een site in de lucht houdt voor die teringrupdates van ze, NSBconsole. Zo is de lol er wel weer vanaf.

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 16-12-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Paar gekke dingen: zit de disc er goed in? (Je zou m zomaar eens omgedraaid kunnen hebben)

Hoor je de drive opspinnen?

Heel toevallig iemand met een Wii in de buurt die een spel te leen heeft? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  1. Ik verwacht dat de firmware te oud is voor de update op de justdance2014-dvd. Volgens mij zou wii+justdance2014 gewoon moeten werken indien ik een ouder spel kan vinden die een firmware update heeft die aansluit (tussenschakel firmware update), waardoor justdance2014 update ook automatisch kan worden uitgevoerd. Dit omdat iedere wiigame een firmware update partitie zou moeten bezitten. Ik heb de td afdeling van nintendo.nl een email gestuurd met de vraag welke justdance titel de juiste firmware update bezit waardoor ik erna de justdance2014 firmware update kan laten uitvoeren waardoor beide spellen speelbaar zouden moeten zijn.
  2. Daarnaast check ik vandaag of de 2.4 wifi dinges werkt, maar ik verwacht dat de online communityservice niet meer bestaat, dus eigenlijk maakt het niks uit denk ik. Toch is het goed om te kijken of het misschien toch automatisch update ofzo, je weet het niet.
  3. Daarnaast heb ik de tip gekregen van iemand op tweakers dat Softmod + USB loader voor je Wii blijkbaar prettig is. Tijdens dit softmodden worden de firmwareperikelen automatisch geadresseerd. Hij/Zei zal zeerzeker wel gelijk hebben, maar ik heb voorlopig even het liefste een wii die normaal opereert volgens specificaties en dat is dus ook voorlopig de eerste optie. Nadat alles werkt zal ik mezelf eens verdiepen in softmods van de wii en de voordelen die het met zich meebrengt en de kans is aannemelijk dat ik uiteindelijk ook wel zal gaan softmodden als het meerwaarde heeft.
Ik heb die wii en justdance21014 gehaald voor ons moeder van 58, die vind die aerobicdansgroepjes altijd leuk om te kijken op de joetoeb. >:) Dus toen dacht ik dat justdance + wii fitness/aerobics spellen is meer proactief, misschien is dat wel leuke afwisseling. Daarnaast wil ik zelf graag dancedance revolution omdat ik zelf een luxe stellage ervoor wil bouwen zoals op die officiele toernooien. Ook meer als doe project want zelf geef ik niet zoveel om die tapdance gedoe en ik kan het niet meer bijhouden waarschijnlijk. :D

Wel kut dat nintendo dit soort update-discrepanties heeft toegestaan in hun ontwerp, we komen er hopelijk komende week wel uit en krijgen dat ding aan de praat. gewoom omdat ik het wl! ;)

[ Voor 31% gewijzigd door govie op 17-12-2017 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2024
Hoe bedoel je precies dat je verwacht dat de firmware te oud is? Als dat het geval is dan krijg je bij het starten van de game een melding op de Wii dat de firmware geupdate moet worden.

Heb je niet toevallig Just dance 2014 voor de Wii U gekocht want dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
paulb_nl schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:14:
Hoe bedoel je precies dat je verwacht dat de firmware te oud is? Als dat het geval is dan krijg je bij het starten van de game een melding op de Wii dat de firmware geupdate moet worden.

Heb je niet toevallig Just dance 2014 voor de Wii U gekocht want dat gaat niet werken.
Ik heb vandaag nog gecheckt: De console geeft in het menu aan versie 4.2E (max 2009 misschien eerder). Na de 4.2 versie zijn er nog twee updates geweest getiteld 4.3 en 4.3 (wss een letter A en B ofzo)in 2009 volgens de nintendo-site. Justdance2014 voor de wii komt uit raadjeplaatje..... het jaar 2014 en dan zou deze dus een van de twee 4.3 updates moeten krijgen. Het is dus wel gek dat de cd het niet doet, ik heb morgen wat spelletjes te leen om te testen. Als het de dvd is dan dan bel ik de marktplaatsverkoper wel op geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sowieso lekker 4.3E als system menu..
en je hebt wel een PAL versie van JustDance? :-O

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:10:
Sowieso lekker 4.3E als system menu..
en je hebt wel een PAL versie van JustDance? :-O
Ja. Morgen proberen spellen te scoren viavia om zeker te weten dat de wii i.i.g. werkt. En ik heb de vraag uitstaan bij td van nintendo waarom het nioet zou kunnen werken of hoe ik het werkend kan krijgen.

Als je een wii-cd in een computer stopt? wat mag ik dan verwachten als de cd nog goed is? Want misschien is wel de cd-game gewoon niet goed meer en hebben ze mij een kapot exemplaar verkocht.

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 17-12-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Volgens mij zijn er maar een heel beperkt aantal DVD spelers voor in de PC die een Wii disk kunnen lezen.. dus vrees dat je daar niet veel verder mee komt

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
@govie Ik ga deze even naar het juiste subforum verplaatsen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
BM schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:34:
@govie Ik ga deze even naar het juiste subforum verplaatsen :)
Thanks, ik zal er t.z.t. nog wel de oplossing in posten als het niet erg vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
@govie Graag zelfs! Dan hebben mensen die dit topic later nog vinden er ook nog wat aan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Er zijn kleine vorderingen:
- Ik heb vandaag just dance 1 aangeschaft voor wel 5 dikke euro's! De gedachte erachter was dat just dance 1 komt uit 2009. De 4.2E firmware-update uit omstreeks eind 2009. Dus mijn verwachting was dat just dance 1 wel zou werken, dit in tegenstelling tot justdance uit 2014 die de laatste 4.3 firmware-versie nodig heeft. Dit alles is vanavond bevestigd;
- Morgen haal ik Just Dance Black Eyed Peas Experience uit 2011. Als het goed is werkt deze niet totdat de wii alle firmware updates heeft gehad t/m de allerlaatste. Het is wel een leuke test om even te kijken of dat mijn aannames kloppen en ik wil die titel sowieso: Lekker dansen, my hump my hump my hump!

De wii-console werkt dus waarschijnlijk tot games uit het jaar 2010, dus ik kan op dit moment 50% van de wii-games niet spelen die ik wel graag zou willen spelen. Nu is het even zoeken hoe ik van de firmwareversie 4.2E naar de laatste 4.3 firmware versie kan komen uit omstreeks 2010 (er zijn twee 4.3 firwmware updates). Desnoods met een game die tezamen met just dance 2014, just dance 1 en just dance black eyed peas experience de firmware kan updaten via 2 stappen. Als ik het goed begrijp zou just dance 2014 de laatste 4.3 firmware-update op de dvd moeten hebben. Dus ik zoek denk ik een justdance of dancedance revolution game die de eerste 4.3 firmware update bezit. Dan zou de wii helemaal firmware ready kunnen zijn en zou ik alle spelen moeten kunnen spelen. Als dan just dance 2014 niet werkt, dan ligt het aan het spel zelf en heeft de verkoper een niet deugdelijk produkt verkocht.

Het is even puzzelen maar we komen er wel! Als de wii helemaal up to date dan ga ik even duiken in softmodden en de voordelen ervan. Ik mis nu eventueel downloadbare nummers voor just dance 1 of andere titels in de toekomst omdat je die vroeger online kon downloaden, maar niet voor alle services staan die nummers nog online. Misschien kan ik via softmodden en een externe harde schijf of SD-card wel gewoon die nummer piraten. Dit aangezien dat nintendo ze zelf ook niet meer verstrekt. Daarnaast ga ik uitzoeken hoeveel justdance unlimited kost. Lijkt me een hele mooie online service. 150 nieuwe dansnummers per maand, hallejulla! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.gifbin.com/bin/052011/1306491310_snoop_dogg_last_supper.gif

De oplossing van hoe naar de 4.3 firmware te komen tegen de laagst mogelijke kosten zonder te softmodden (voorlopig), zal ik nog posten.

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 19-12-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Volgende vorderingen:
1. Blakc Eyed Peas Experience voor €3,-- gekocht. Het spel deed het niet wat ik ook had verwacht;
2. Ik heb nintendo gebeld en die vertelde me dat de updateservice nog steeds online is.

Als ik internetverbinding realiseer dan zou ik geen problemen meer moeten hebben met het afspelen van games uit 2010 en verder. Dus ik heb vandaag een usb-ethernet-adapter gekocht voor 5 euro en hopelijk komt die morgen of vrijdag binnen. Dit omdat de labtops willen graag blijven internetten op 5 en niet 2.4, dus ik maak een bekabelde verbinding voor de wii. Als het goed is, update de Nintendo Wii dan automatisch de firmware en zou ik Just 2014 ook gewoon moeten kunnen spelen. Opzich is dit uitzoekwerk/puzzelzoeken niet eens zo heel frustrerend. Je moet toch effe leren hoe dat platform in elkaar steekt. Ik post nog of de bekabelde verbinding e.e.a. heeft opgelost voor het weekend.
Daarnaast heb ik een extra controller+2 accu's+oplader en een standaard niet motion controller gekocht voor via ali-kanibali. Vaak moet je wel 15 dagen wachten op alikanibali dus ik dacht, gewoon nu al doen.

Eerst effe een paar weken dansen op de just dance en dan kijk erna wel of dat softmodden voor mij loont (wss wel). En ik heb uit een top25 de mooiste titels gepakt en die zijn ook kandidaat om te worden opgepikt. Al zijn sommige wel duur: Xenoblade chronicles en Lost Story zijn zelfs tweedehands nog steeds peperduur. Daarentegen kan ik eventueel sommige spellen uit de top25 scoren voor rond de 3 tot 6 euro, hopelijk. Dus alles komt goed, uiteindelijk! Geduld loont inzake spelprijzen.

[ Voor 25% gewijzigd door govie op 20-12-2017 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zelf ook gewoon lekkere controllers met ingebouwde motion+ uit China gehaald.. in Zwart en Blauw.. met een stel nunchucks in de zelfde kleur.. werken feilloos daar hoef je geen fortuin aan uit te geven iig
(alleen een kwak geduld)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:13:
Zelf ook gewoon lekkere controllers met ingebouwde motion+ uit China gehaald.. in Zwart en Blauw.. met een stel nunchucks in de zelfde kleur.. werken feilloos daar hoef je geen fortuin aan uit te geven iig
(alleen een kwak geduld)
Ingebouwde motion+? Helpt dit naast een betere registratie ook om trillen van de muiscursor tegen te gaan? Indien dit helpt dan kan ik eventueel ook een extra motion+dingske kopen voor de motioncontroller die ik hier voorlopig gebruik.

Edit: Motion+ doet het niet in just dance... jammer.

Wikipedia: Wii MotionPlus

[ Voor 32% gewijzigd door govie op 20-12-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
govie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:50:
[...]

Ingebouwde motion+? Helpt dit naast een betere registratie ook om trillen van de muiscursor tegen te gaan? Indien dit helpt dan kan ik eventueel ook een extra motion+dingske kopen voor de motioncontroller die ik hier voorlopig gebruik.

Edit: Motion+ doet het niet in just dance... jammer.

Wikipedia: Wii MotionPlus
Geen idee.. heb alleen motion+ remotes hier.. geen gewone meer

en ik heb deze

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SMSfreakie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:09:
[...]

Geen idee.. heb alleen motion+ remotes hier.. geen gewone meer

en ik heb deze
Ik heb deze aanbieding gekocht, ook motion plus. Beetje mazzel qua aankoop ik wist er niks vanaf.

Voor onder 5 euro 2 accu's + oplader

Standaard wii gamecontroller

Het enige wat ik nog niet heb zijn dansmatjes voor DDR en een externe harde schijf. De rest van de spelletjes speel ik wss niet.

[ Voor 41% gewijzigd door govie op 20-12-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Een tegenvaller of twee. Ik had ziggo gebeld en samen met de helpdesk geprobeerd te updaten via de wifi. Ik vond mijn ziggo accespoint van thuis en anderen maar kreeg geen verbinding helaas. Hierna heeft de ziggomedewerker mij de nieuwste ethernetkabel opgestuurd en verzekerde mij dat als ik via beide geen verbinding kon krijgen dat de wii een probleem heeft. Ik heb vandaag de kabel geprobeerd en nog steeds geen internet. Ik ben misleid door die verkoper op marktplaats.

De vraag is nu wat voor mogelijkheden die gegarandeerd gaan werken ik nog heb om wii te kunnen updaten:

- Een ander wifi kaartje misschien al betwijfel ik dit omdat ik wel netwerken zag tijdens het selecteren?
- USB poort vervangen gaat volgens mij niet zonder hak/breekwerk
- Misschien toch softmodden? Kan ik via softmodden de laatste firmware erop krijgen, weet iemand dat?

Ik wordt er echt helemaal schemiel van..... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
via een softmod kan je iig een de firmware updaten dacht ik...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:39
Als je Wii gesoftmod is kan je inderdaad buiten nintendo om de software updaten, je hebt homebrew applicaties die de laatste versies van de IOS kunnen binnenhalen. IOS zijn de componenten van de Wii firmware voor zo ver ik het begrijp.
Als je zo ver bent dat je je Wii gesoftmod hebt kan je deze guide gebruiken om al je IOSen te updaten.
https://gbatemp.net/threa...patibility-issues.394397/

Edit: als je echter in de dvd speler app van de wii niet eens een verschil ziet tussen wel de dvd en niet de dvd er in denk ik toch echt dat er in de eerste plaats iets mis is met de dvd speler, hij zou je moeten kunnen vertellen wat er in zit en als het nodig is tegen je zeggen dat je firmware geüpdatet moet worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Flamesz op 11-01-2018 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

No offense, maar de manier waarop je het hebt over WiFi, netwerken, verbinden en 2,4 en 5 GHz doet mij vermoeden dat je iets verkeerd doet. Want als de Wii het SSID van je netwerk ziet, moet je ook kunnen verbinden - dat is nou eenmaal dezelfde chip die dat doet. Je moet wel goed de beveiligingsinstellingen van je router overnemen, misschien dat het daar fout gaat? Ik zou het nog eens even door iemand die er wat meer verstand van heeft laten proberen...

Daarentegen, ook bij oude firmware zou de Wii volgens mij de disc wel gewoon moeten laten zien dus wellicht is er toch iets niet helemaal lekker aan die Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Wat zou kunnen is dat je op kanaal 12 / 13 (/14) zit? Daar wil niet elke wifi chipset even goed mee overweg

404 Signature not found

Pagina: 1