Er zijn kleine vorderingen:
- Ik heb vandaag just dance 1 aangeschaft voor wel 5 dikke euro's! De gedachte erachter was dat just dance 1 komt uit 2009. De 4.2E firmware-update uit omstreeks eind 2009. Dus mijn verwachting was dat just dance 1 wel zou werken, dit in tegenstelling tot justdance uit 2014 die de laatste 4.3 firmware-versie nodig heeft. Dit alles is vanavond bevestigd;
- Morgen haal ik Just Dance Black Eyed Peas Experience uit 2011. Als het goed is werkt deze niet totdat de wii alle firmware updates heeft gehad t/m de allerlaatste. Het is wel een leuke test om even te kijken of dat mijn aannames kloppen en ik wil die titel sowieso: Lekker dansen, my hump my hump my hump!
De wii-console werkt dus waarschijnlijk tot games uit het jaar 2010, dus ik kan op dit moment 50% van de wii-games niet spelen die ik wel graag zou willen spelen. Nu is het even zoeken hoe ik van de firmwareversie 4.2E naar de laatste 4.3 firmware versie kan komen uit omstreeks 2010 (er zijn twee 4.3 firwmware updates). Desnoods met een game die tezamen met just dance 2014, just dance 1 en just dance black eyed peas experience de firmware kan updaten via 2 stappen. Als ik het goed begrijp zou just dance 2014 de laatste 4.3 firmware-update op de dvd moeten hebben. Dus ik zoek denk ik een justdance of dancedance revolution game die de eerste 4.3 firmware update bezit. Dan zou de wii helemaal firmware ready kunnen zijn en zou ik alle spelen moeten kunnen spelen. Als dan just dance 2014 niet werkt, dan ligt het aan het spel zelf en heeft de verkoper een niet deugdelijk produkt verkocht.
Het is even puzzelen maar we komen er wel! Als de wii helemaal up to date dan ga ik even duiken in softmodden en de voordelen ervan. Ik mis nu eventueel downloadbare nummers voor just dance 1 of andere titels in de toekomst omdat je die vroeger online kon downloaden, maar niet voor alle services staan die nummers nog online. Misschien kan ik via softmodden en een externe harde schijf of SD-card wel gewoon die nummer piraten. Dit aangezien dat nintendo ze zelf ook niet meer verstrekt. Daarnaast ga ik uitzoeken hoeveel justdance unlimited kost. Lijkt me een hele mooie online service. 150 nieuwe dansnummers per maand, hallejulla!
De oplossing van hoe naar de 4.3 firmware te komen tegen de laagst mogelijke kosten zonder te softmodden (voorlopig), zal ik nog posten.
[
Voor 6% gewijzigd door
govie op 19-12-2017 20:12
]