Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Processor vervangen oude Medion Akoya P9614 all in one PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• William92
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-05 20:15
Beste mensen,

Wij hebben al een tijdje een oude medion all in one pc. Zo eentje die je wel eens tegenkwam in de aanbiedingen van de Aldi. Alles doet het nog prima, alleen ik zou graag de processor willen vervangen en het RAM geheugen willen uitbreiden. Mijn vraag is of dit uberhaupt kan met dit soort pc's.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/IzujG

Hier zijn de specs van deze pc die ik heb gevonden op tweakers:

pricewatch: Medion Akoya PC P9614

Ik wil graag een i7 processor met extra geheugen in laten bouwen. Of ben ik goedkoper uit als ik meteen een hele nieuwe pc aanschaf? :P

Wie heeft hier verstand van? Wie heeft er aanbevelingen? _/-\o_

Edit: hoe kan het dat mijn plaatje niet wordt geupload? Hoe moet ik plaatjes uploaden? :/

[ Voor 5% gewijzigd door William92 op 16-12-2017 20:10 ]

Beste antwoord (via William92 op 16-12-2017 22:40)

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11 13:37
Nee 99,9% zeker dat dit niet gaat, en mocht dat ael gaan is het denk ik goedkoper om een nieuwe te bouwen. Als je namelijk de processor wilt upgraden moet je er al een nieuw moederbord in doen. Maar dat moederbord moet ook passen etc.
Verder is er een grote kans dat je problemen krijgt met de koeling.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11 13:37
Nee 99,9% zeker dat dit niet gaat, en mocht dat ael gaan is het denk ik goedkoper om een nieuwe te bouwen. Als je namelijk de processor wilt upgraden moet je er al een nieuw moederbord in doen. Maar dat moederbord moet ook passen etc.
Verder is er een grote kans dat je problemen krijgt met de koeling.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Deze systemen hebben meestal een soort van laptop moederbord, CPU zit dan vast gesoldeerd.
Persoonlijk zou ik er geen moeite meer insteken. Gebruiken zolang je nog kan, zoeken naar iets nieuws.

En anders een losse normale PC met een touchscreen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

William92 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:08:
Beste mensen,

Wij hebben al een tijdje een oude medion all in one pc. Zo eentje die je wel eens tegenkwam in de aanbiedingen van de Aldi. Alles doet het nog prima, alleen ik zou graag de processor willen vervangen en het RAM geheugen willen uitbreiden. Mijn vraag is of dit uberhaupt kan met dit soort pc's.

[afbeelding]

Hier zijn de specs van deze pc die ik heb gevonden op tweakers:

pricewatch: Medion Akoya PC P9614

Ik wil graag een i7 processor met extra geheugen in laten bouwen. Of ben ik goedkoper uit als ik meteen een hele nieuwe pc aanschaf? :P

Wie heeft hier verstand van? Wie heeft er aanbevelingen? _/-\o_

Edit: hoe kan het dat mijn plaatje niet wordt geupload? Hoe moet ik plaatjes uploaden? :/
Een i7 gaat niet werken. Je kan, als je de processor al kan vervangen, maximaal naar een Core 2 Duo. Nog steeds maximaal 2 kernen dus op snelheid die oké was in 2009. Dat wordt een nieuwe PC.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een All-In-One upgraden kan je vergeten. Wat extra RAM is meestal het enige wat mogelijk is. Eigenlijk is het gewoon een laptop in een groot scherm.

• William92
prutser001 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:17:
Deze systemen hebben meestal een soort van laptop moederbord, CPU zit dan vast gesoldeerd.
Persoonlijk zou ik er geen moeite meer insteken. Gebruiken zolang je nog kan, zoeken naar iets nieuws.

En anders een losse normale PC met een touchscreen.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik inderdaad beter af ben met een goede desktop met dito scherm :)

• William92
Bedankt allemaal voor de antwoorden en inzichten! Wordt toch tijd om op zoek te gaan naar een goede nieuwe pc!

• VANBELLEJM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-08-2018
Misschien wat oud topic, maar ik kocht 2 extra P9614 in occasie en dat zijn super toestellen. Met Windows 7 en een SSD in de plaat, zijn die sneller dan de meeste nieuwe toestellen en je krijgt serieus wat voor je geld:

Groot scherm, hdm uitgang en ingang, vga in, optische uitgang, software audio jacks; 32bit dus al mijn
oude boekhoudpakketten inclusief dat van mezelf kosten mij geen enkele updateabonnement, tv tuner, Dolby home theater en vooral: in een wip heb je de tweede SATA harde schijf eruit gehaald en een andere erin geplaatst. 4 usb poorten waarvan2 opzij en super mooi in mijn bureau voor iedereen die in Bulgarije binnenkomt en zegt: Wow, hoe gezellig werken Tot slot: Mijn UPS trekt probleemloos en lang bij stroompannes de drie toestellen naast elkaar en de Brother professionele scanners. Windows 7 is trouwens onvoorstelbaar snel met de SSD's erin.

Nadelen die wel gelden tegenover een nieuw toestel
Usb 3 ontbreekt voor backups extra naar harde schijven (zie hieronder)
SATA schijf praktisch beperkt tot 2 GB door bios
Als ik andere P9614 als tweede scherm gebruik, moet de PC ook aanstaan voor je op de knop MODE kunt drukken (links, maar dit is geen echt probleem):
Wellicht zal Microsoft Windows 7 nog vertragen met updates om commerciele redenen.
Pagina: 1