[Koopadvies] Videokaart ~200euro

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09-2025
Beste medetweakers,

Een tijdje terug is mijn videokaart naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Helaas. Het was een HD7950, welke het altijd goed genoeg voor mij heeft gedaan. Echter wil ik nu wat nieuws, gewoon omdat het kan, en naar wat rondstruinen en lezen kom ik de hele tijd terug bij de RCX470 of RX480. Helemaal top natuurlijk, ware het niet dat ze niet tweedehands te koop zijn en als ze te koop zijn zijn ze zéér waarschijnlijk gebruikt voor het minen... Lijkt me niet goed voor zo een kaart.

Wat dus overblijft (volgens mij) is het volgende:

GTX 1050TI
GTX 960TI
Of dus toch weer een 7950.

Wat zouden jullie mij adviseren. De vraag zal komen, wat zijn je huidige specs. Nou het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8pNZbP.jpg

Zou iemand mij op weg willen helpen, of zelfs: heeft iemand nog wat liggen?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 23:12
Zou je eerst wat meer informatie willen geven over welke games je speelt en wat je budget is?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:08
En op welke resolutie je speelt. Nvm, fhd staat in het screenshot.

[ Voor 38% gewijzigd door Nielson op 16-12-2017 19:08 ]

• MarCreative
Nielson schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:07:
En op welke resolutie je speelt. Nvm, fhd staat in het screenshot.
Thx voor de reacties!

1920x1080 inderdaad. Games. Tja. Voornamelijk de battlefield reeks :) Ben niet echt een diehard gamer, maar als ik game zou ik graag de instellingen wel op zijn hoogst willen zien (BF4 kon dat met de 7950).

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 23:12
Een GTX 1050ti lijkt me een goede vervanger.

[ Voor 78% gewijzigd door CryRaven op 16-12-2017 19:18 ]

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-02 13:24
Persoonlijk zou ik voor een Gtx 1050 ti gaan. 4 GB aan Vram is sowieso niet een overbodige luxe tegenwoordig.

De Gtx 960 ti ken ik niet om eerlijk te zijn, volgens mij bestaat deze ook niet.

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
V&A aangeboden: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Hier een hele mooie, niet duur en heel veel sneller dan de 1050TI.

Wil je niet tweedehands dan zou ik voor een 1050TI gaan, ivm het budget.

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 21:24
gtx 1060 3G misschien? maar ik zou persoonlijk voor de 1050TI gaan. Amd kaarten zou ik niet doen aangezien deze veel te duur zijn op het moment.

• MarCreative
Bedankt voor de replies! Dan denk ik dat ik voor een 1050TI ga. Tweedehands heb ik eventueel ook de keuze voor een R9 290. Is dat wat?

Verwijderd

themaxxxx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:37:
gtx 1060 3G misschien? maar ik zou persoonlijk voor de 1050TI gaan. Amd kaarten zou ik niet doen aangezien deze veel te duur zijn op het moment.
Huh? Je adviseert een GTX 1050 Ti voor de betere prijs/prestatie terwijl omliggende AMD kaarten juist degene zijn met de betere prijs/prestatie dus je beredenering klopt niet echt.
MarCreative schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:12:
1920x1080 inderdaad. Games. Tja. Voornamelijk de battlefield reeks :) Ben niet echt een diehard gamer, maar als ik game zou ik graag de instellingen wel op zijn hoogst willen zien (BF4 kon dat met de 7950).
Moderne AMD kaarten zijn beter in de meeste Battlefield games, ook in bijvoorbeeld BF1.

Echter is een i5 4460 in sommige multiplayer maps met veel tegenstanders gewoon te traag, dus in zo'n geval zal je merken dat de game niet vloeiend loopt, met geen enkele videokaart.

Maar zou je eerst de volledige specificaties van de PC kunnen noemen, niet elke videokaart kan bijvoorbeeld met elke voeding of past in elke behuizing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2017 00:20 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Er staat niet voor niets "lees eerst dit"... aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.