25A stoppen in meterkast?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:19

Amphiebietje

In de blubber

Topicstarter
Ik ben op dit moment de meterkast in mijn huurflat aan het opleuken (vloer opschonen, beunhaas plafond vervangen, gaten tussen meterkast en andere ruimtes flat vullen i.v.m. verminderen tocht), en nu valt het mij op dat elke groep van een 25 Ampere stop is voorzien. Is dat gevaarlijk?

De enige reservestoppen die ik heb zijn 16A stoppen, waarvan ik eigenlijk geen idee heb of ze nog goed zijn. Er is sinds ik hier woon nog nooit een stop doorgeslagen (niet erg verbazend met 25A stoppen).

Beste antwoord (via Amphiebietje op 17-12-2017 12:36)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42

painkill

Pain(k)(ill)

Weet je zeker dat de stoppen 25A zijn of is het omhulsel groot genoeg voor 25A stoppen. Welke kleur zijn de stoppen? (het puntje in het midden) Is deze grijs dan zijn ze gewoon 16A. Mochten ze echt 25A dan is het potentieel wel een gevaar en zou ik er zsm 16A stoppen in draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door painkill op 16-12-2017 17:24 ]

Mijn SNES verzameling!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:42

painkill

Pain(k)(ill)

Weet je zeker dat de stoppen 25A zijn of is het omhulsel groot genoeg voor 25A stoppen. Welke kleur zijn de stoppen? (het puntje in het midden) Is deze grijs dan zijn ze gewoon 16A. Mochten ze echt 25A dan is het potentieel wel een gevaar en zou ik er zsm 16A stoppen in draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door painkill op 16-12-2017 17:24 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zeker dat het de groepen zijn en niet je 3 hoofdzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
Amphiebietje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:09:
Ik ben op dit moment de meterkast in mijn huurflat aan het opleuken (vloer opschonen, beunhaas plafond vervangen, gaten tussen meterkast en andere ruimtes flat vullen i.v.m. verminderen tocht)
Zit er ook een gasmeter in die meterkast? Dan is het wel nodig dat je ventilatie houdt daar!

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 21:02
Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus maak eens een foto van je meterkast en geef daarop aan welke stoppen 25A zijn.

Daarna kunnen we wel beoordelen of dit goed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
painkill schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:22:
Mochten ze echt 25A dan is het potentieel wel een gevaar en zou ik er zsm 16A stoppen in draaien.
Wanneer dit het geval is dan MOET je uiteraard ook de passchroeven aanpassen naar die van 16A. Doe je dit niet dan zit de zekering te losjes wat kan zorgen voor een hoge overgangsweerstand waardoor je warme ontwikkeling krijgt met mogelijk brand tot gevolg (bij lang en veel stroom).

Passchroeven verwisselen is niet moeilijk maar doe dit wel met een speciale sleutel daarvoor, doe je dit met ander gereedschap dan heb je kans op een flinke schok.
Pagina: 1