Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
dat vraag ik me dus af.
zou die er komen,een provider die VPN aanbiedt voor mensen die gesteld zijn op privacy.
lijkt mij een gat in de markt,of vergis ik me en zal zoiets nooit gebeuren.

Beste antwoord (via rens-br op 18-12-2017 12:08)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij mis je een beetje het idee van een VPN.
Een Internet Service Provider kan jou wel een VPN aanbieden, maar die komt op hetzelfde punt naar buiten als je fysieke lijn.
Totaal zinloos dus.

En stel dat ze dan b.v. een endpoint in een ander land zouden zetten, dan zou binnen no-time bekend zijn dat het dezelfde provider is dus wordt je alsnog gelinkt naar je thuisland.
Totaal nutteloos dus.

VPN moet je juist los zien van je internet provider en moet zorgen voor een mix van mensen uit allerlei landen zodat er niet betrouwbaar vastgesteld kan worden waar de data vandaan gekomen is.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 16-12-2017 16:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Providers geven geen ene moer om jouw privacy, daar zul je zelf iets aan moeten doen. Het enige wat providers doen is jou toegang geven tot de rest van het internet. Het je dat doet en wat je daarvoor gebruikt moet jij lekker weten, als het niet legaal is wat je aan het doen bent dan hoor je dat vanzelf.

Het is ook niet voor niets dat VPN providers een ander soort bedrijf zijn dan de internetproviders.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Volgens mij mis je een beetje het idee van een VPN.
Een Internet Service Provider kan jou wel een VPN aanbieden, maar die komt op hetzelfde punt naar buiten als je fysieke lijn.
Totaal zinloos dus.

En stel dat ze dan b.v. een endpoint in een ander land zouden zetten, dan zou binnen no-time bekend zijn dat het dezelfde provider is dus wordt je alsnog gelinkt naar je thuisland.
Totaal nutteloos dus.

VPN moet je juist los zien van je internet provider en moet zorgen voor een mix van mensen uit allerlei landen zodat er niet betrouwbaar vastgesteld kan worden waar de data vandaan gekomen is.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 16-12-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
dus als Ziggo bijvoorbeeld Express VPN zou opkopen en vervolgens de naam zou wijzigen in ZiggoVPN kunnen ze dat niet aanbieden als totaalpakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Dat zou raar zijn inderdaad.
Je gebruikt een VPN omdat je niet wilt dat oa Ziggo kan zien wat je online doet.

Het kan prima, maar als eindgebruiker schiet je er niets mee op.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 17-12-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

frickY schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:37:
Dat zou raar zijn inderdaad.
Je gebruikt een VPN omdat je niet wilt dat oa Ziggo kan zien wat je online doet.

Het kan prima, maar als eindgebruiker schiet je er niets mee op.
En ook als je er geen problemen mee zou hebben dat Ziggo het kan zien, dan zijn er nog situaties waarin Ziggo gegevens moet afgeven. Denk aan het moeten achterhalen van een notoire uploader van illegaal verkregen media.
Stel dat jij dat zelf bent... whoops...
Of misschien niet, maar je inlog gegevens zijn uitgelekt en iemand misbruikt jouw VPN gegevens om dat te doen...
pejoar schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:35:
dus als Ziggo bijvoorbeeld Express VPN zou opkopen en vervolgens de naam zou wijzigen in ZiggoVPN kunnen ze dat niet aanbieden als totaalpakket.
Ze kunnen het wel aanbieden, maar het voegt niks toe, behalve vertraging.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 17-12-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
bedankt voor de reacties op mijn rare vraag!
Pagina: 1