Internet sharing onder Win2000 probleem!!!

Pagina: 1
Acties:

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Topicstarter
Huidige situatie:

M'n broer z'n comp:
P-III 500
Windows 2000
Chello kaartje -> chello modem
Netwerk kaartje -> hub

Mijn comp:
TB 1 Ghz
Windows 2000
Netwerk kaartje -> hub

Internet sharen zou geen probleem moeten zijn... Toch?
Maar we zijn een paar irritante |:( tegengekomen...

Het netwerk & internet sharing werkt af en toe wel en dan weer niet. Een dag werkt het wel, de volgende dag werkt het weer niet (ZONDER software of hardware wijzigingen!)
Soms kan ik mijn broer niet eens meer pingen en heb ik geen internet. Soms (zoals op het moment) kan ik hem wel pingen en zie ik hem gewoon in Network Neighborhood, maar internet :Z... En soms werkt alles prima...

Mijn broer en ik zitten nu allebei met een grote :? want we snappen er allebei geen zak meer van...

Heeft iemand hier ervaring met dit probleem?

Eagle

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Geef jezelf eens een vast ip adres ? En vul alles in je ip instellingen in.

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Sorry, had meer info moeten geven...

Broer heeft TCP/IP met 192.168.0.1
Subnetmask 255.255.255.0

Ik heb TCP/IP met 192.168.0.2
Subnetmask 255.255.255.0
Gateway 192.168.0.1
DNS Server 192.168.0.1

En het heeft altijd gewerkt... Totdat ik gedwongen werd ook Win2k te installeren... :'(

Eagle

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Geef eens als DNS server je CHELLO DNS server op ???

Heb je iets van WINS draaien, kan soms ook handig zijn om elkaar in Network Neighborhoud te zien als je zelf geen eigen DNS server draait.

I play my enemies like a game of chess...

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Hartelijk bedankt!!!
Ff die DNS servers instellen en internet werkt weer...
Dit hoefde nooit in Win 98/ME dus ik kon het niet weten...

Thanks...

Eagle

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Jo, jongens hier ben ik weer... :'(
Het probleem WAS verholpen en het netwerk + internet heeft een hele tijd gewerkt, maar sinds vanmorgen doet hij ut ineens niet meer...

Wat is er gebeurd?
Vrijdag: alles flex. Vriend zet z'n pc hier neer en we gaan wat linken (hij heeft ook Windows 2000)... Nog steeds alles flex en we hebben allemaal internet.
Hij zet z'n IP op 192.168.0.3
Zaterdag: Vandaag broer opgezocht op de camping, vandaag dus niet thuis geweest en m'n pc niet aangeraakt.
Zondag: The trouble begins... Ik heb ineens geen internet meer... Na wat verder onderzocht te hebben ook geen netwerk. Mijn vriend die ook in de hub zit heeft wel netwerk en internet en werkt prima.

Wat heb ik geprobeerd/geconstateerd?
ping 127.0.0.1
pass...
ping 192.168.0.2 (ben ikzelf)
pass...
ping 192.168.0.1 (is m'n broer)
failed...
ping 192.168.0.3 (is m'n vriend)
failed...

Heb netwerk al opnieuw geinstalleerd en alles opnieuw ingesteld en geen resultaat...

M'n vriend en ik kunnen WEL linken als we een cross-over kabeltje tussen onze computeres leggen. Het lampje op m'n netwerk kaart is dan groen. Als m'n pc aan de hub geplugt is, is ie oranje. Weet niet of dit betekent dat het een 10 of 100 MBit connectie is (Hub is 10 MBit) of dat de connectie bagger is als ie ornaje is. De hub ziet gewoon alle pc's (er branden 3 lampjes)
Als ik ICQ opstart gaat mijn lampje op de hub knipperen, allen die van m'n broer doet niks... Alsof hij me negeert... :'(

Samengevat:
Via hub:
Mijn pc ziet niemand
Vriend z'n pc ziet broer
Broer z'n pc ziet vriend
(zien = pingen + network neighborhood)

Via crossover tussen mij en vriend:
alles werkt prima... maar geen internet... :'(

Ben ik duidelijk genoeg geweest?

Verwijderd

Ehm vraag eens de eigenschappen op van je Chello verbinding en vink dan deze eens an:
Afbeeldingslocatie: http://213.46.156.185:8080/win2k.jpg
En dan op al je computers in je netwerk ip adres automatisch toe laten wijzen nu heb je wel geen vast ip maar wel internet :)

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Lees aub mijn verhaal nog een keertje en pas dan je reactie eens aan...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Idd een vaag probleem...

gebruik je een hub of switch? (al eens met een crossover kabel geprobeert zonder hub?)
wel de juiste snelheid ingesteld enzo?
goede kabels?
nieuwste drivers?

je moet eerst vaststellen waar het probleem ligt :)

Verwijderd

Ehm ik begrijp dat je een ip adres an elke computer geeft en als je internet sharing aan hebt moet dit juist niet daar is windows het nie mee eens omdat ie dan een DHCP server draaid. Maar dit is misschien gewoon een oplossing zie maar wat je ermee doet.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 30 juli 2001 00:08 schreef wbeelen het volgende:
Ehm ik begrijp dat je een ip adres an elke computer geeft en als je internet sharing aan hebt moet dit juist niet daar is windows het nie mee eens omdat ie dan een DHCP server draaid. Maar dit is misschien gewoon een oplossing zie maar wat je ermee doet.
huh? een vast of dynamisch ip adres maakt niks uit hoor, ik gebruik zelf vast, vind ik wat makkelijker, alleen me internet nic staat op dhcp, maar ook die kan ik er gewoon vast inkloppen en dan wertkt het nog :)

Verwijderd

Ik heb het verhaal eens doorgelezen en ik moet zeggen dat het een lekker vaag probleem is ;)

Maar het klinkt alsof er iets hardware matig niet goed is. Heb je geprobeerd van kabel te wisselen als het netwerk in eens niet meer reageerd? Ik heb zelf ook zoiets vaags gehad en toen bleek mijn netwerkkaart niet goed te zijn. (na dag kloten kwam ik daar achter |:(

Wat ik hooguit nog zo kan bedenken is dat jou broers pc als DCHP server fungeert. En als w2k opstart en je ip staat op dynamisch dan zoekt die naar de dhcp-server. Als hij die niet vindt krijgt hij ook geen ip. Dus dat betekend dat als je broers pc uitstaat en jij je pc aanzet, het fout gaat. Want jij krijgt geen ip en dan doet niks op het netwerk het.

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Ligt niet aan de kabel want andere kabel werkt ook niet...
Ligt niet aan de netwerkkaart want crossover werkt prima...
Ligt niet aan de server, want pc 3 heeft wel gewoon internet en kunnen elkaar gewoon pingen...

Zou eigenlijk nog ff crossover tussen pc 1 (broer) en pc 2 (ik) eens moeten proberen...

Verwijderd

En als je internet het niet doet. Heb je dan wel of niet een ip adres? (te checken via command --> ipconfig, maar dat zul je wel weten.)

btw. Knikkert je netwerk er ineens zomaar uit als je bezig bent. Of is het soms vanaf het moment dat je computer aanzet?

[edit]
Ik zie dat je statische ip adressen gebruikt, ik moet beter lezen :+. Dus dan gaat dat dhcp verhaal niet op. Heb je eens geprobeerd je ip op dynamisch te zetten en dan opnieuw een ip op te vragen?
[\edit]

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Ik kan mezelf altijd pingen met 127.0.0.1 en 192.168.0.2 dus...

Het gebeurt altijd vanaf dat m'n pc aangezet wordt... (of uit gezet wordt)

PC 1 = Broer (Internet Server, 192.168.0.1) met 10 Mbit kaartje
PC 2 = Ik (192.168.0.2) met 100 Mbit kaartje
PC 3 = Vriend (192.168.0.3) met 100 Mbit kaartje

Alledrie Windows 2000

Via 10 MBit HUB:
PC 1 -> PC 2 (en andersom) : Zien elkaar niet
PC 1 -> PC 3 (en andersom) : Zien elkaar wel
PC 2 -> PC 3 (en andersom) : Zien elkaar niet

Via Crossover kabel:
PC 1 -> PC 2 (en andersom) : Zien elkaar niet
PC 1 -> PC 3 (en andersom) : Zien elkaar wel
PC 2 -> PC 3 (en andersom) : Zien elkaar wel

Is het gek dat ik me :? voel?

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:53 schreef MTops het volgende:
Is het gek dat ik me :? voel?
Nee..... Computers kunnen errug frustrerend zijn.

Moet je eerlijk zeggen dat ik het zo ook niet weet. Probeer eens een netwerkkaart om te zetten. Lijkt me onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Wat wel eens wil helpen, is als je juist geen vaste ip's geeft maar gewoon Windows de boel op laat lossen met DHCP. Met andere woorden: Laat de comps automatisch een IP verkrijgen.

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Het probleem is uit zichzelf ontstaan...
Hij is nu ook uit zichzelf verdwenen...

M'n comp moest er blijkbaar gewoon een nachtje over slapen...

Alles werkt weer...
En ik heb NIKS gedaan...

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
hahahaha het heeft wel iets ;)

toch vind ik het raar... :?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54

@r!k

It is I, Leclerq

Ik zeg dat of je kabeltje brak is of dat de interne contactjes van je nic naar binnen gebogen zijn wat ervoor zorgt dat hij niet altijd goed contact makkt. Als je wel gewoon jezelf kunt pingen maar niet de rest moet het volgens mij wel zoiets zijn. Op die manier hoeft je kabeltje maar een milimeter verkeerd te liggen en hij doet het niet. Geef je er dan per ongeluk een tikje tegen kan hij weer goed schieten en het weer doen.

Succes

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Zorg ervoor dat netBIOS bij TCP/ip aanstaat en netbeu als ie tussen je protocollen staat ff er tussen uit gooien...

Maarja.. misschien wist je dat al :)

• MTops

MTops

Just being me...

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 10:48 schreef ErikH het volgende:
Ik zeg dat of je kabeltje brak is of dat de interne contactjes van je nic naar binnen gebogen zijn wat ervoor zorgt dat hij niet altijd goed contact makkt. Als je wel gewoon jezelf kunt pingen maar niet de rest moet het volgens mij wel zoiets zijn. Op die manier hoeft je kabeltje maar een milimeter verkeerd te liggen en hij doet het niet. Geef je er dan per ongeluk een tikje tegen kan hij weer goed schieten en het weer doen.

Succes
Als dit het geval is zou ik ook niet kunnen crossoveren met PC 3... Toch?

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 00:19 schreef Redje het volgende:

[..]

huh? een vast of dynamisch ip adres maakt niks uit hoor, ik gebruik zelf vast, vind ik wat makkelijker, alleen me internet nic staat op dhcp, maar ook die kan ik er gewoon vast inkloppen en dan wertkt het nog :)
Hoe krijg je dat voor mekaar?? Je hebt dan zeker Internet Sharing vinkje nie aanstaan as ik mijn bakken een ip geef verekken ze op internet te gaan
Pagina: 1