Toon posts:

Grote verschil tussen kleine videokaart en een grote ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HI Tweakers,

waarschijnlijk weer hele domme vraag.

maar wat is grootste verschil tussen normale videokaart en een mini itx videokaart.

Prijzen van een mini zijn vaak iets lager wat ik kan vinden, en je hebt minder keuze met een mini itx videokaart.
maar zijn er daadwerkelijk verschillen ? presteren ze minder omdat ze minder gekoelt kunnen worden ?

Ik zie werkelijk als ik er 2 vergelijk amper verschil.

maar ik denk dat dat er een reden is dat mensen geen mini itx videokaart in grote kast stoppen.

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ligt eraan welke kaarten je vergelijkt. Als je kaarten van het lagere of middensegment bekijkt, bestaan er vaak grote en kleine versies.

Maar als je naar de beste videokaarten (1070, 1080, vega etc) kijkt zie je dat er alleen een grote versie bestaat.

Kijk eens naar de vergelijking van 3 kleine/trage kaarten en 3 grote/snelle kaarten:
https://tweakers.net/pric...351;995749;744403;765957/

Je ziet dat de kloksnelheden niet zo gek veel afwijken.
Maar betere videokaarten hebben veel meer rekenkernen en dat betekent meer warme dus inderdaad grotere koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
De mini-itx versies maken over het algemeen wat meer geluid en missen ook vaak features zoals RGB verlichting.

Ook zal een itx kaart slechter te overklokken zijn, maar er zijn maar zeer weinig kaarten die last van hebben van een echt merkbaar lagere boost clock tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt weer :D