Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Budget homecinemaset icm chromecast,chromecast audio en xbox

Pagina: 1
Acties:

• Mynheer007
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 03-01 19:34
Ik zoek een?
Home-cinema set die ik kan gebruiken icm met:
- Google home mini (die ik bijvoorbeeld aansluit via de Chromecast)
- Philips 40PFT4101 tv(welke een digital audio output heeft, en twee HDMI ingangen)
- Xbox one(originele uitvoering)
- Chromecast 2

Wat is je budget?
300 euro, ik weet dat het een erg beperkt budget is, maar ik woon de komende 2,5 jaar in Denemarken, en wil niet met een enorm duur systeem zitten tegen de tijd dat ik ga verhuizen. Als echter een iets grotere investering me veel meer op gaat leveren, dan sta ik daar uiteraard voor open.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Surroundgeluid te krijgen bij het gebruik van:
- Netflix via Chromecast
- Xbox one
- Spotify via Google Home mini (aangesloten via chromecast op home-cinemaset)

Ik ben geen audiofiel maar kan een mooi 5.1 geluid bij Netflix of een game zeker waarderen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb begrepen dat een home-cinemaset eigenlijk de enige optie is in dit prijssegment. Aangezien ik in Denemarken woon, is mijn zoekgebied nu beperkt tot de producten op Amazon.de die voor internationale verzending in aanmerking komen. Ik heb begrepen dat ik een set nodig heb met een HDMI in- en uitgang. De ruimte waar het geluid naar toe moet is ongeveer 15 vierkante meter.

Ik heb hieronder een paar opties:
- Samsung HT-J4500 5.1 3D Blu-ray thuisbioscoop, 500 W, bluetooth, FM-tuner, zwart (185)
- Sony BDV-E2100 5.1 3D Home cinema set met blu-ray speler(260)
- LG lha725 5.1 3d blu-ray thuisbioscoop (1000 Watt, Smart TV, DLNA, Bluetooth, 1080p schaalt) Zwart (200)

Echter hebben al deze sets geen HDMI-ingang, maar is het dan mogelijk om 5.1 audio te realiseren door de Digital audio output en inputs te gebruiken? (echter vrees ik dat dan mijn tv aan moet staan om muziek te kunnen luisteren en dat lijkt me niet optimaal, zeker als je weet dat ik via de Google home mijn muziek wil kunnen inschakelen)

Als ik iets dieper in de buidel tast, dan kan ik het volgende kopen:
- Yamaha YHT-1840 Receiver inclusief een set boxen (336)
Deze heeft 4 HDMI-ingangen dus daar moet het makkelijk mee lukken lijkt mij
- Sony BDVN5200W 5.1 3D Home cinema set met blu-ray speler (460)
Deze heeft 2 HDMI-ingangen dus met een eventuele splitter(of 1 van de HDMIs direct aansluiten op tv en via de digital output terug) moet het wel mogelijk zijn

Welke vragen heb je hier nog over?
- Maakt het nog uit hoeveel HDMI-ingangen de set heeft, of zou je de bovengenoemde apparaten ook via een HDMI-splitter kunnen aansluiten op de home-cinemaset?
- Wisselt een home-cinemaset automatisch tussen de verschillende inputs? (Stel ik kijk Netflix via mijn chromecast, en start daarna mijn Xbox op, detecteert de homecinemaset dan automatisch dat hij moet stoppen met het geluid en beeld van de chromecast en moet overschakelen naar het geluid en beeld van de Xbox? Ik zit er niet op te wachten om elke keer handmatig de andere input te moeten selecteren)
- Als bijvoorbeeld de aanschaf van extra hardware, zoals bijvoorbeeld een Echo Dot meer mogelijkheden biedt, dan sta ik daar ook voor open
- Of kan ik beter voor een av-receiver icm losse boxen gaan?

Mijn gevoel zegt dat de Yamaha de beste keuze is, gezien het aantal HDMI ingangen en de prijs.

Mynheer007 wijzigde deze reactie 16-12-2017 19:47 (3%)

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:01
Wat je ook kunt overwegen is een versterker die aan je wensen voldoet (HDMI in, Spotify Connect), en tweedehands (tip: kringloopwinkel) een goedkoop stel speakers op de kop tikken. Dan heb je een versterker waar je nog jaren mee vooruit kan. De Marantz NR1506 staat bijv voor 299 in de pricewatch, dan heb je ook Spotify Connect (scheelt weer een stap in je setup) en geloof ook 4K passthrough-functie mocht je daar ooit nog gebruik van willen maken.

Tzt kan je dan altijd nog andere boxen toevoegen / vervangen,

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Misschien ook een optie? pricewatch: Logitech Z906

• Mynheer007
quote:
Pepper92 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:46:
Wat je ook kunt overwegen is een versterker die aan je wensen voldoet (HDMI in, Spotify Connect), en tweedehands (tip: kringloopwinkel) een goedkoop stel speakers op de kop tikken. Dan heb je een versterker waar je nog jaren mee vooruit kan. De Marantz NR1506 staat bijv voor 299 in de pricewatch, dan heb je ook Spotify Connect (scheelt weer een stap in je setup) en geloof ook 4K passthrough-functie mocht je daar ooit nog gebruik van willen maken.

Tzt kan je dan altijd nog andere boxen toevoegen / vervangen,
Bedankt voor de tip. Moet even kijken of ik die ergens voor ewn goede prijs in Denemarken kan aanschaffen, en of ik daar ook een paar goede tweede hands speakers op de kop kan tikken.

• Mynheer007
quote:
Bedankt voor de tip. Ik kan deze set voor 10 euro tweede hands aanschaffen in Denemarken. Ik vraag me echter af of ik 5.1 geluid van zowel netflix als mijn xbox kan krijgen via dit systeem, aangezien er geen HDMI-inputs aanwezig zijn.

Ik ben een noob op dit gebied maar kwam het volgende tegen:
quote:
Wanneer je geen HDMI-ingangen op de receiver of home cinema set hebt dan kun je de HD bronnen het beste direct met de tv verbinden voor een optimale beeldkwaliteit. Voor de audio ga je dan kijken naar de digitale ingangen op de receiver of home cinema set en de digitale audio-uitgangen op de bron (Blu-ray speler, HD decoder, Apple TV, gameconsole, etc.). Probeer deze te matchen. Mochten er te weinig digitale audio ingangen zijn dan ben je vaak genoodzaakt voor analoog te kiezen. Ook hier wordt duidelijk dat je voordat je een nieuwe Blu-ray speler (of een andere bron) koopt moet weten welke ingangen er beschikbaar zijn op je home cinema set of receiver.
Dat de bronnen via HDMI aangesloten dienen te worden op de tv voor de video lijkt me logisch. Echter vraag ik me af hoe ik het geluid in optimale kwaliteit bij de boxen krijg; is het niet gewoon mogelijk om de optische geluidsuitgang van de tv te verbinden met de input op de Z906?(In de quote hier boven geven ze aan dat je de bron digitaal moet aansluiten, maar de Chromecast heeft alleen een HDMI-aansluiting en die is al op de TV aangesloten)

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:04
Xbox kan je op de tv aansluiten via hdmi en op de surroundset via Optical. netflix kan je dan kijken op de xbox. dan een chromecast audio aansluiten op de surroundset voor spotify en dan ben je er toch?
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*