Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Hulp bij high end Windows XP 32 bit

Pagina: 1
Acties:

• Sandert98
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:28
Hallo,

Voor een bepaald software pakket wat helaas alleen op Windows XP draait ben ik opzoek naar een "nieuwe" computer. Het gaat om een softwarepakket wat beelden/animaties op schermen moet tonen. Het gaat trouwens om een zakelijke PC. Echter kan ik geen geschikte kant en klare PC krijgen bij onze leverancier, dus vandaar de zoektocht om zelf iets samen te stellen. We geven liever 100 euro meer uit voor stabiliteit dan goedkoop. Er is geen budget.
Voor de Security mensen onder ons: de PC is stand alone, en heeft dus geen netwerkverbinding.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zie hierboven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja. We hebben al enkele dingen op voorraad.

#ProductPrijsSubtotaal
1Inter-Tech IPC 4U-4088-S€ 71,-€ 71,-
1Scythe Fuma€ 43,95€ 43,95
2Gelid Solutions Silent 8PWM, 80mm€ 6,45€ 12,90
1Corsair RM650x Zwart€ 99,75€ 99,75
1Samsung 850 EVO 500GB€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,60

Ook hebben we een BlackMagic Decklink SDI module, die via PCI aangesloten wordt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, RAM & GPU die Windows XP 32 bit ondersteunen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever de A merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stabiliteit is erg belangrijk. Geluid maakt niets uit, PC staat in een server ruimte.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Final check op mijn lijstje. Ik heb zelf Windows XP niet echt meegemaakt (lang leve jong zijn :+ ), dus ik weet niet precies waar ik op moet letten. Ik heb zo veel mogelijk compatibility gecheckt, maar het zou zonde zijn als ik wat over het hoofd zie. Wat denken jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Tray€ 285,48€ 285,48
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 149,-€ 149,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 39,49€ 39,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,97

Samen met dit moederbord: V&A aangeboden: Asus P8P67
Een nieuw moederbord is zeker ook een optie. Echter kon ik nog niet echt iets vinden wat mij geschikt leek...

Alvast bedankt!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:23
i7 voor windows XP lijkt mij behoorlijk overkill.

Is het pakket echt niet upgradebaar naar W10?*

Anders zou ik kijken naar NOS met bv een core2 HP oid.

of een windows XP virtual machine draaien..

*Pakketten die nu nog (2017) perse op Windows XP moeten draaien.. |:(

[Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 16-12-2017 11:30]

nachtnet zonder hoofdletter

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Zou inderdaad voor een NOS of een refurbished zakelijke machine nemen met garantie. Die bieden nog ondersteuning voor XP, bijna alles na 2013 heeft dat niet meer.

• Sandert98
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:27:
i7 voor windows XP lijkt mij behoorlijk overkill.

Is het pakket echt niet upgradebaar naar W10?*

Anders zou ik kijken naar NOS met bv een core2 HP oid.

of een windows XP virtual machine draaien..

*Pakketten die nu nog (2017) perse op Windows XP moeten draaien.. |:(
Overkill maakt niet uit.

Pakket is helaas niet te upgraden. Leverancier is al lange tijd failliet.
Op dit moment zit er een i7 in, en die willen we eigenlijk ook wel weer terug. Het is van te groot belang dat alles stabiel draait wanneer we deze PC gebruiken.

Ik heb het ook als VM geprobeerd. Echter krijgen we de software niet helemaal op de juiste manier werkend in een VM (vooral de BlackMagic kaart werkend krijgen in een VM is niet ideaal).

Nu zeg ik iets heel geks, maar wat is een NOS? Ik kan het zo snel even niet vinden met google.

[Voor 5% gewijzigd door Sandert98 op 16-12-2017 11:33]

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:47
Kan het softwarepakket niet in een VM draaien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als het pakket te upgraden was naar >XP hadden we dit topic niet.

Kan het pakket uberhaupt met een videokaart overweg? Anders kan je dit wel weglaten. Een i7 is overkill, maar wellicht gekozen vanwege verkrijgbaarheid?

Tja verder, XP draait op bijna alles, dus wat je had bedacht zou moeten werken idd. Je kan wellicht ook een 2e hands systeem kopen, daar een nieuwe hdd in zetten voor betrouwbaarheid.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou inderdaad het budget niet in een i7 steken. Immers XP stamt uit 2002 ofzo. Dat, en elke software die erop draait (want even oud), zal op elke moderne PC vliegen.

Eerlijk gezegd zou ik toch eens testen of die software niet op iets recenters draait. Een 32-bits Windows 7 ofzo. Dat zou de driversituatie al een stuk simpeler maken.

• Sandert98
Heren, alles is geprobeerd om het op Windows 7 32 bit, windows 8 en windows 10 te kunnen laten draaien. Niet mogelijk. Anders was dit topic er niet. Bedankt voor het meedenken, echter echt niet mogelijk.

Jazeker kan het pakket met een videokaart overweg. Het vereist zelfs een videokaart voor de video output. Vandaar. Echter zal de GPU niet zwaar belast worden.

Dank voor je antwoord @Aikon . Hier kan ik verder mee :) Dan wordt denk ik dit lijstje het.

• freaky35
  • Laatst online: 18:30
Windows xp en high end gaan niet samen, dsn kom je echt bij een ouder systeem uit .!zelfs Windows 7 kan nog lastig zijn met de huidige nieuwe hardware. (Support, drivers ect)

Kan je de software ook niet in een xp vm zetten?

[Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2017 11:39]

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:23
er is ook geen ander pakket bij een andere leverancier beschikbaar die ook hetzelfde kan? (maar dan binnen windows 10)

Zelfbouw(met voor XP exotische hardware) en windows XP zijn vaak niet heel lief voor elkaar. Blauwe schermen etc komen nogal eens voor.
Bovendien houd je met 32 bit een 3.5GB geheugen limiet waar de videokaart al 2GB vanaf snoept..

nachtnet zonder hoofdletter

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
XP SP3 komt uit 2008. Een 3000 i7 uit 2012... ik verwacht geen problemen eigenlijk. De eerste i7 komt uit 2008, voor de zekerheid kan je wat hardware uit 2008 bij elkaar verzamelen natuurlijk, maar die jaren erna werkte XP ook op vrijwel alles.

• The_BoKKoMasteR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 17:03
Zijn er chipset-drivers voor XP 32-bit voor de laatste generatie I7's?

I53570K 16GB Z77-GA35 HD7950 (en nog een zooi HDD's)

• freaky35
  • Laatst online: 18:30
Nee, die zijn er niet, als je de 8600k en 8700 k bedoelt.

Voor Windows 7 kan je het wel aan de praat krijgen en 8.1 ook, maar nergens chipset drivers voor xp gezien.

[Voor 139% gewijzigd door freaky35 op 16-12-2017 11:53]

• Sandert98
Nee. Windows XP ondersteund geen skylake etc. Met skylake heb ik het al eens geprobeerd.

We zijn ook aan het kijken naar andere pakketten. Deze pc is om de tijd te overbruggen naar een nieuw pakket.

Hmm. Dus een 1GB videokaart zou dan een beter idee zijn misschien? Want de videokaart zal niet heel druk zijn in dit systeem.

• 6129(15)
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11-03 07:51

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

quote:
Sandert98 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:38:
Jazeker kan het pakket met een videokaart overweg. Het vereist zelfs een videokaart voor de video output. Vandaar. Echter zal de GPU niet zwaar belast worden.
Kan de GTX 750 Ti dan niet gewoon weg? De i7 3770 heeft een HD4000 GPU geïntegreerd. Niet de snelste kaart maar ruim voldoende verwacht ik.

• Sandert98
Ga ik onderzoeken! Dat zou wel handig zijn. Ik heb alleen 2 outputs nodig, omdat er 2 schermen worden aangestuurd. Echter heeft die Asus die ik had gelinkt geen video output.
Misschien deze? V&A aangeboden: Omni's Motherload™ - Asus P8Z77-V LX
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True