Toon posts:

BCC verstuurd naar BTC wallet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.743 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

ik kocht op bitrush.nl enkele weken geleden BCC aan. Helaas gaf ik als wallet mijn litebit.eu BTC adres en niet het litebit.eu BCC adres.
De helpdesk van Litebit is schijnbaar superdruk bezet en er komt maar geen voortgang in. Men heeft gezegd dat recovery mogelijk is, maar dat dit een tijdrovend proces is.

Ondertussen zocht ik al heel wat op en lijkt me het probleem wel oplosbaar te zijn. Echter, ik kom er niet uit.
De transactie is te zien op: http://blockdozer.com/ins...4bc2a85206dcc7ed0426affaa

Het zou erg fijn zijn als iemand me kon helpen. Zou het mogelijk zijn de coins naar de juiste wallet te brengen zodat ze zichtbaar zijn en ik ze kan gebruiken?

Dank!

Groeten,
Ben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de privatekey van het adres had kon je ze gewoon weer verzenden. Nu moet litebit dat voor jou gaan verzorgen, waarschijnlijk met de nodige vertraging. Je kunt hier niks aan doen. Je zult moeten wachten de gratie van Litebit.

Een van de redenen dat velen je zullen aanraden altijd je eigen wallets te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-01 23:32
Je BTC adres is waarschijnlijk een Segwit adres, deze begint volgensmij altijd met een 3, is dit het geval?

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan en met deze service is het weer recht gezet:

https://bch.btc.com/docs/help/bch_segwit_recovery

Heeft me wel 10% fee gekost, ik heb mijn lesje geleerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Je kunt niets anders doen dan wachten op Litebit. Uit de transactie-details valt te zien dat je de boel niet naar P2SH / SegWit adres hebt gestuurd (die beginnen met een 3), waardoor het terughalen relatief eenvoudig is (voor normale gebruikers, geen idee hoe Litebit de boel intern heeft opgezet).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyR
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 10:23
Het terughalen van foutief gestuurde transacties gebeurd enkel tijdens onderhoudsintervallen waarbij onze wallet-servers uitgaan en uit kunnen. Daarna is het terughalen niet altijd zonder risico's vandaar dat dit een tijdrovend proces is.

Als je een ticket hebt aangemaakt komt het sowieso goed alleen doen wij dit op basis van goodwill vanwege de drukte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor de reactie. Ik wacht geduldig af en hoop op de gratie van LiteBit dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niks schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:59:
Je BTC adres is waarschijnlijk een Segwit adres, deze begint volgensmij altijd met een 3, is dit het geval?

Ik heb iets vergelijkbaars gedaan en met deze service is het weer recht gezet:

https://bch.btc.com/docs/help/bch_segwit_recovery

Heeft me wel 10% fee gekost, ik heb mijn lesje geleerd.....
Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem. Ik heb dus ook mijn BCC naar mijn eigen (hardware ledger) BTC wallet Segwit adres gestuurd in plaats de BCC adres. Heb echter jou reactie gelezen over het terughalen van de BCC. _/-\o_ .

Ze hebben het over de Trezor wallet en de Ledger wallet. In mijn geval heb ik de Ledger wallet. Ik kan geheel tot ''Operation Procedure'' volgen. Maar zodra de Electrum gedeelte begint raar ik in de war.

Het is dus ook verplicht de * in te vullen. Maar ik zit dus nog met een aantal vragen. Ik wil
dit in een keer goed doen namelijk voor ik meer fouten maak ,, zucht :-(

Email invullen = mij duidelijk(hier zul je een bevestiging op krijgen als t gelukt is neem ik aan?

Public key for this Segwit address(support Trezor ypub) ** -->??????
In de uitleg laten ze zien dat je via de ledger de Extended public key via export moet kopieren en je dus die gegevens nodig hebt. Zijn dit de de juiste gegevens die je hiervoor nodig hebt?? Want helemaal onder bij nummer 10 van de uitleg laten ze een totaal andere key zien om in de vullen voor de public segwit adres?

Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address *
Hoe kom ik via mijn ledger aan deze gegevens. Of is het noodzakelijk om aan deze gegevens te komen via 'Electrum' uitleg?

Address to receive Bitcoin Cash * - Dit zou dan de juiste ontvangst adres voor de BCC/BCH moeten zijn via mijn hardware wallet.

Er zal ook niks veranderen aan mijn normale BTC in mijn wallet na deze tutorial?
Ik zit dus met veel vragen. Hopelijk kan dit snel beantwoordt kunnen worden. .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:09:
Beste,

ik kocht op bitrush.nl enkele weken geleden BCC aan. Helaas gaf ik als wallet mijn litebit.eu BTC adres en niet het litebit.eu BCC adres.
De helpdesk van Litebit is schijnbaar superdruk bezet en er komt maar geen voortgang in. Men heeft gezegd dat recovery mogelijk is, maar dat dit een tijdrovend proces is.

Ondertussen zocht ik al heel wat op en lijkt me het probleem wel oplosbaar te zijn. Echter, ik kom er niet uit.
De transactie is te zien op: http://blockdozer.com/ins...4bc2a85206dcc7ed0426affaa

Het zou erg fijn zijn als iemand me kon helpen. Zou het mogelijk zijn de coins naar de juiste wallet te brengen zodat ze zichtbaar zijn en ik ze kan gebruiken?

Dank!

Groeten,
Ben
Hallo,

Is het nog gelukt jouw BCC terug te krijgen van de BTC adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:57:
[...]

Hoi,

Ik heb nu hetzelfde probleem. Ik heb dus ook mijn BCC naar mijn eigen (hardware ledger) BTC wallet Segwit adres gestuurd in plaats de BCC adres. Heb echter jou reactie gelezen over het terughalen van de BCC. _/-\o_ .

Ze hebben het over de Trezor wallet en de Ledger wallet. In mijn geval heb ik de Ledger wallet. Ik kan geheel tot ''Operation Procedure'' volgen. Maar zodra de Electrum gedeelte begint raar ik in de war.

Het is dus ook verplicht de * in te vullen. Maar ik zit dus nog met een aantal vragen. Ik wil
dit in een keer goed doen namelijk voor ik meer fouten maak ,, zucht :-(

Email invullen = mij duidelijk(hier zul je een bevestiging op krijgen als t gelukt is neem ik aan?

Public key for this Segwit address(support Trezor ypub) ** -->??????
In de uitleg laten ze zien dat je via de ledger de Extended public key via export moet kopieren en je dus die gegevens nodig hebt. Zijn dit de de juiste gegevens die je hiervoor nodig hebt?? Want helemaal onder bij nummer 10 van de uitleg laten ze een totaal andere key zien om in de vullen voor de public segwit adres?

Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address *
Hoe kom ik via mijn ledger aan deze gegevens. Of is het noodzakelijk om aan deze gegevens te komen via 'Electrum' uitleg?

Address to receive Bitcoin Cash * - Dit zou dan de juiste ontvangst adres voor de BCC/BCH moeten zijn via mijn hardware wallet.

Er zal ook niks veranderen aan mijn normale BTC in mijn wallet na deze tutorial?
Ik zit dus met veel vragen. Hopelijk kan dit snel beantwoordt kunnen worden. .
Ik gebruik mijn Ledger nano S met de chrome app, gewenste info krijg je als volgt:

Public key for this Segwit address
Open het account van het Segwit adres, die je dus eigenlijk niet had moeten gebruiken.
Ga naar Account Settigngs
Extended public key en druk op export, public key verschijnt nu.

Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address
Zoek de betreffende transactie op (die fout ging) en open die door er op te klikken
Identifier code die nu verschijnt is de transaction hash

Address to receive Bitcoin Cash
Dit is dus inderdaad het adres dat je had moeten gebruiken, BCH adres begint met een '3'.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niks schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:39:
[...]

Ik gebruik mijn Ledger nano S met de chrome app, gewenste info krijg je als volgt:

Public key for this Segwit address
Open het account van het Segwit adres, die je dus eigenlijk niet had moeten gebruiken.
Ga naar Account Settigngs
Extended public key en druk op export, public key verschijnt nu.

Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address
Zoek de betreffende transactie op (die fout ging) en open die door er op te klikken
Identifier code die nu verschijnt is de transaction hash

Address to receive Bitcoin Cash
Dit is dus inderdaad het adres dat je had moeten gebruiken, BCH adres begint met een '3'.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg, veel succes!
Dank voor de reactie!! :*)

Ik heb de site waar ik de coin heb aangeschaft ook een mail gestuurd, misschien dat zij dit terug kunnen draaien?? Zal nog even moeten wachten denk ik(weekend..feestdagen)

De public key is mij nu duidelijk. Die open ik via de normale ´´bitcoin´´ app om die te verkrijgen via account settings. Bedankt.

Maar de ´´Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address´´ is mij nog onduidelijk. Ik heb wel een bevestiging gekregen van de website waar ik de bcc coin heb aangeschaft, deze heeft me een transactie bevestiging gegeven die te vinden is op https://blockdozer.com. Bedoel je deze transactie? En welke reeks is de juiste''transaction hash''. Want ik zie verschillende combinaties staan.. :F

De ''Address to receive Bitcoin Cash'' begint bij mij met een ''1'' en niet een 3 zoals jij zegt, hoe kan dit? Heeft dit weer te maken met de legacy & segwit principe?

Ik hoor het graag,

Mvg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik weet niks
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:44:
[...]
Maar de ´´Bitcoin Cash transaction hash on Segwit address´´ is mij nog onduidelijk. Ik heb wel een bevestiging gekregen van de website waar ik de bcc coin heb aangeschaft, deze heeft me een transactie bevestiging gegeven die te vinden is op https://blockdozer.com. Bedoel je deze transactie? En welke reeks is de juiste''transaction hash''. Want ik zie verschillende combinaties staan.. :F ?
Bij mijn eerste omschrijving ging ik er vanuit dat je de BCH verstuurd had vanaf de Ledger Nano, vergeet sit dus maar.
Bij de transactie details moet een hash code staan van 64 karakters, die moet je hebben.
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:44:
[...]
De ''Address to receive Bitcoin Cash'' begint bij mij met een ''1'' en niet een 3 zoals jij zegt, hoe kan dit? Heeft dit weer te maken met de legacy & segwit principe?
Je moet het adres opgeven waar de tegenpartij de recoverde BCH terug moet storten. Een BCH adres begint met een 3. Als het met een 1 begint heb je waarschijnlijk weer een BTC SegWit adres, dit is dus niet goed.
Het gaat hier dus niet om het adres waar je het in eerste instantie verkeerd heen gestuurd hebt maar het adres waar je het alsnog op wilt ontvangen, dit BCH adres moet met een 3 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik moet de BCC nog op het goeie adres krijgen(die bij mij met een 1 begint..). De "BTC" heeft echter wel een ontvangst adres met een 3. Dit is ook het adres die ik per ongeluk heb opgegeven en waar de BCC naartoe gestuurd is die ik dus nooit heb ontvangen (de vraag is dus of dit nog ongedaan gemaakt kan worden ) door de tegenpartij.

*dus de methode die jij bedoelde is voor mij al als verloren gezien*. Daar heb ik dus niks aan helaas.?!

Het ontvangstadres begint bij mij ècht met een 1. Jij hebt ook een Ledger Nano s. Als je de BCC app opent en bij receive kijkt. Begint dit nummer dan met 1 of 3? En hoezo is dit een probleem?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forumleden,

Ik heb een soort gelijk probleem.

Op 20 december heb ik vanaf mijn Litebit wallet btc overgemaakt naar mijn Bittrex wallet.

Op blockchain. info kan ik niks vinden.

Op blockexplorer.com kon ik tot gisteren de transactie als unconfirmed zien

Vandaag staat er , No matching records found !

Litebit kan ik ook niet bereiken pffff schijt site.

Wat kan ik nu nog doen, waar is mijn btc heen ?

Hebben jullie enig idee, wat ik zou kunnen doen ?

TXID: 57169abba6cdfff0e839c8d35ebc9017dabd5580f8d824efbcbf131e74a20b28

Alvast bedankt.

Mvg,
MRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit topic is nu tot tweemaal toe gekaapt. Ik sluit hem nu we een nieuw themaforum hebben.
Let op: we zijn geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.