Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
Ik zit zwaar in dubio over welke muis ik moet gaan kopen.

Ben sinds kort weer gaan gamen en mijn stockmuis van 10 jaar oud schiet te kort.

Game max 10 uur per week, dus geen hardcore gamer, maar probeer over het algemeen wel kwaliteitsspullen te kopen.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen de pricewatch: Logitech G403 Prodigy Wireless Gaming Mouse en een A4Tech Bloody R80 muis van een bekende Chinese website voor de helft van het geld.

Voordeel van de Logitech is in elk geval dat ik m voor de kerst binnen heb, voordeel van de A4Tech is natuurlijk de prijs, maar ik kan niet echt reviews van de muis vinden (behalve op die site zelf).

Wat zal ik doen? 8)7

Beste antwoord (via GoeiedagEem op 26-12-2017 17:00)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:42:

Ben sinds kort weer gaan gamen en mijn stockmuis van 10 jaar oud schiet te kort.

Game max 10 uur per week, dus geen hardcore gamer, maar probeer over het algemeen wel kwaliteitsspullen te kopen.

Nu zit ik erg te twijfelen tussen de pricewatch: Logitech G403 Prodigy Wireless Gaming Mouse en een A4Tech Bloody R80 muis van een bekende Chinese website voor de helft van het geld.

Voordeel van de Logitech is in elk geval dat ik m voor de kerst binnen heb, voordeel van de A4Tech is natuurlijk de prijs, maar ik kan niet echt reviews van de muis vinden (behalve op die site zelf).

Wat zal ik doen? 8)7
Een muis moet goed in de hand liggen: testen vooraf is dus het advies (winkels afstruinen met demo modellen)
Ramon schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:59:
Van alle muizen die er zijn heb je er slechts 2 op het oog? Waarom breng je niet gewoon vandaag even een bezoekje aan een computerwinkel en probeer je ze allemaal uit en kies je er daar eentje van? Waarom een muis van 80 euro!?!?!?
80 euro voor een fatsoenlijke (game)muis is niet zo bijzonder, zeker niet als je vervolgens 10jaar met die muis gaat doen, dan is dat opeens maar 8 euro per jaar.

het is net als met voedingen: men bezuinigd op vrij belangrijke onderdelen terwijl die vaak het hele leven van een pc gebruikt worden (en in het geval van toetsenborden en muizen, vaak nog meegaan naar volgende pc's)

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 16-12-2017 11:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Van alle muizen die er zijn heb je er slechts 2 op het oog? Waarom breng je niet gewoon vandaag even een bezoekje aan een computerwinkel en probeer je ze allemaal uit en kies je er daar eentje van? Waarom een muis van 80 euro!?!?!?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:42:

Wat zal ik doen? 8)7
Een muis moet goed in de hand liggen: testen vooraf is dus het advies (winkels afstruinen met demo modellen)
Ramon schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:59:
80 euro voor een fatsoenlijke (game)muis is niet zo bijzonder, zeker niet als je vervolgens 10jaar met die muis gaat doen, dan is dat opeens maar 8 euro per jaar.

het is net als met voedingen: men bezuinigd op vrij belangrijke onderdelen terwijl die vaak het hele leven van een pc gebruikt worden (en in het geval van toetsenborden en muizen, vaak nog meegaan naar volgende pc's)

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 16-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
@mschol ieder z'n ding denk ik dan. Ik geloof er niet in dat een muis 10 jaar lang meegaat, niet in het minst omdat ik zelf na een jaar of 3~4 gewoon een nieuwe muis wil O-) Mijn muizen kosten meestal rond de 50 euro. Dat vind ik zat.

En de vergelijking met voedingen slaat natuurlijk nergens op, een slechte kwaliteit voeding kan de rest van je PC slopen. Een slechte kwaliteit muis knal je gewoon op V&A of marktplaats als je hem zat bent en koop je een andere.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Als je gamed zou ik sowieso niet voor een budget muis gaan. Er is niets zo vervelend als moeten werken met minder kwaliteit materiaal.
Voor mij persoonlijk zijn de Logitech muizen altijd prima bevallen, ze liggen voor mij fijn in de hand en als er eens wat mis mee is dan heeft Logitech een hele goede klantenservice.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-10 20:49

vhal

ಠ_ಠ

Franko P. schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:36:

Voor mij persoonlijk zijn de Logitech muizen altijd prima bevallen, ze liggen voor mij fijn in de hand en als er eens wat mis mee is dan heeft Logitech een hele goede klantenservice.
Binnen de garantieperiode weliswaar, er buiten kan je in de spreekwoordelijke str*nt zakken. Vroeger was Logitech een stuk coulanter maar daar werd misbruik van gemaakt door 5 jaar oude hardware onder 'garantie' aan te bieden

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 16-12-2017 12:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
@Ramon Ik snap niet helemaal dat je 80 euro extreem duur vindt als je zelf een muis van 50 euro hebt. Ook niet bepaald goedkoop.

Dezelfde Logitech muis, maar dan met draad is inderdaad ook rond de 50 euro, maar we leven in een draadloze wereld.

Denk inderdaad dat voelen belangrijk is, maar computerwinkels zijn dun bezaaid tegenwoordig (zeker hier in het noorden) en ik ben niet zo'n voorstander van de prijzen die winkels vaak hanteren (die Logitech G403 wireless kan dan zomaar over de 100 euro gaan).

Logitech is mij in het verleden altijd goed bevallen, maar dat waren vaak wel iets goedkopere muizen. Ik snap het prijsverschil tussen de goedkopere muizen en deze ook niet echt > is dat de sensor met 12.000 DPI die dat doet? In welke situaties heb je dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

vhal schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:58:
[...]

Binnen de garantieperiode weliswaar, er buiten kan je in de spreekwoordelijke str*nt zakken. Vroeger was Logitech een stuk coulanter maar daar werd misbruik van gemaakt door 5 jaar oude hardware onder 'garantie' aan te bieden
Nou ik heb nog steeds andere ervaringen. Heb een tijd geleden eens met Logitech gemaild omdat ik sliders zocht voor mijn vorige muis. De sliders die er onder zaten waren erg versleten. De muis werkte prima maar was ook al wel enkele jaren oud.
Kreeg een net mailtje terug dat ze die niet los verkochten en dat ze de slijtage niet normaal vonden.
Of ik tevreden was met een nieuwe G402 muis.

Nou daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk.

Die hebben ze dan ook opgestuurd en gebruik ik nu nog steeds. Prima ding.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:26
Ik heb toevallig de 403 logitc wireless en bevalt me prima ! Accuduur is niet heel lang wireless , als je 6+ uur per dag gamed, kom je aan de 3-4 dagen max. Dus rond de 20-25 uur. Dan weer bedraad gamen om hem op te laden, voor mij overigens geen probleem.

Heb er meteen een mooie grote logitech muismat bij gehaald van 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: mijn stukje is niet van toepassing als het draadloos moet zijn.

Ik heb zelf de g502, ook echt een aanrader. Hij ligt fijn in de hand en ik heb gemiddeld tot grote handen. Vooral het stukje waar je duim op kan rusten is een uitkomst, geen gedoe dat die op de muismat leunt en weerstand biedt. Zelf speel ik voornamelijk shooters en dan is de sniper button wel een handige toevoeging, door de knop in te drukken word je dpi verlaagt en bereikt daardoor een hogere precisie op de lange afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Het is uiteindelijk een Logitech G703 geworden: pricewatch: Logitech G703

Erg fijne muis! Eigenlijk identiek aan de G403, alleen deze kan ook via een speciale muismat van Logitech (100 euro extra) opgeladen worden. Die optie heb ik maar ff gelaten voor wat het was. :-)
Pagina: 1