Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Youtube verwijdert/blokkeert live stream

Pagina: 1
Acties:

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:30
Wij hebben een live stream. Web camera die de ijsbaan filmt. Dit word ook overal netjes aangegeven.

Nu is het probleem dat er soms mensen met radio langs komen die aanstaat waneer dat gebeurt krijgen we 100 claims van rechthebben en gaat de stream op zwart..

Vaak is amper te herkennen welke muzieknummer er aan staat. Maar toch gooit YouTube steeds het beeld op zwart.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.
De live stream is juist alleen bedoelt dat ouders kunnen mee kijken wanneer hun kroost daar alleen naar toe gaat. Er wordt verder ook niets opgenomen en YouTube staan de dvr en archief opties uit.

xbeam wijzigde deze reactie 16-12-2017 10:32 (8%)

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Het uitzetten van het geluid is geen optie?

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:00
Die claims gaan automatisch denk ik.
Gewoon het geluid uitzetten....

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:30
Die staat nu uit maar dat is ook zo saai.

• Alternative
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21:49
quote:
xbeam schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:34:
Geen stream is nog saaier :p

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:39

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Ik denk dat je daarvoor bij YouTube moet zijn xbeam. Wij hebben er in ieder geval geen invloed op.

Woutoud.com

• mschol
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
kan je er geen copyright vrije muziek meestreamen?

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
Maar de stream is niet bedoeld om leuk te zijn, maar om ouders gerust te stellen, toch? ;)

Of geen muziek opzetten, of licentievrije muziek gebruiken, dat zijn je opties.

The devil is in the details.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:54

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Tsja, of je neemt gewoon contact op met YouTube en legt dáár de situatie uit ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Hahn
  • Nu online
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:57:
Wat valt er uit te leggen? Als hij in de toekomst weer muziek afspeelt waar hij de rechten niet voor heeft, dan blocken ze z'n stream weer.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
Hahn schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:59:
[...]

Wat valt er uit te leggen? Als hij in de toekomst weer muziek afspeelt waar hij de rechten niet voor heeft, dan blocken ze z'n stream weer.
Ja nou dat dus. Je kunt toch uitleggen dat jij de muziek niet draait maar het voor kan komen dat iemand met een radio langs komt? ;) Desnoods dat ze automatisch het geluid dempen oid maar niet op zwart zetten.

Zij kunnen vast wel met een oplossing komen!

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 13:57:
Die zeggen gewoon nee, muziek is muziek, report is report.

Maar zijn het bv ouders die vlakbij de cam muziek spelen? Beetje opvoeding daar doen, of anders gewoon copyrightfree muziek er over heen plakken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hahn
  • Nu online
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:00:
[...]

Ja nou dat dus. Je kunt toch uitleggen dat jij de muziek niet draait maar het voor kan komen dat iemand met een radio langs komt? ;) Desnoods dat ze automatisch het geluid dempen oid maar niet op zwart zetten.

Zij kunnen vast wel met een oplossing komen!
Kunnen wel, maar dat gaan ze echt niet doen. Het is YouTube's probleem niet om dit op te lossen.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
SinergyX schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:00:
[...]

Die zeggen gewoon nee, muziek is muziek, report is report.

Maar zijn het bv ouders die vlakbij de cam muziek spelen? Beetje opvoeding daar doen, of anders gewoon copyrightfree muziek er over heen plakken.
Geen idee, maar ik neem aan dat je wel eens contact met ze hebt opgenomen over een soortgelijke situatie?

www.maartendeboer.net

• Hahn
  • Nu online
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:01:
[...]

Geen idee, maar ik neem aan dat je wel eens contact met ze hebt opgenomen over een soortgelijke situatie?
Net zoals wij aan moeten nemen dat jij contact met YouTube hebt gehad en ze zelfs hun software hebben aangepast om jou uit de brand te helpen? ;)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
Hahn schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:01:
[...]

Net zoals wij aan moeten nemen dat jij contact met YouTube hebt gehad en ze zelfs hun software hebben aangepast om jou uit de brand te helpen? ;)
Waar slaat dat op? 8)7 Als je problemen hebt met die partij dan zou ik daar contact mee opnemen en dat adviseer ik dan ook. Als iemand dit al in soortgelijke context heeft gedaan waarna Youtube zei dat het niet hun probleem was, tsja dan zou je verder moeten kijken en idd een van de opties moeten pakken die al eerder zijn aangedragen.

www.maartendeboer.net

• Hahn
  • Nu online
quote:
Waar slaat wat op :? Jij zegt "Desnoods dat ze automatisch het geluid dempen oid maar niet op zwart zetten.", dat moeten ze mogelijk eerst bouwen ;)
quote:
Als je problemen hebt met die partij dan zou ik daar contact mee opnemen en dat adviseer ik dan ook. Als iemand dit al in soortgelijke context heeft gedaan waarna Youtube zei dat het niet hun probleem was, tsja dan zou je verder moeten kijken en idd een van de opties moeten pakken die al eerder zijn aangedragen.
Of je doet pragmatisch, zet het geluid uit (of plakt er licentievrije muziek overheen) én vraagt het na bij YouTube *D

Alleen kan je er donder op zeggen dat YouTube niks voor je gaat betekenen. Het is aan de uploader om te voldoen aan de regels.

Hahn wijzigde deze reactie 16-12-2017 14:17 (5%)

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
Hahn schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:07:
[...]
Waar slaat wat op :? Jij zegt "Desnoods dat ze automatisch het geluid dempen oid maar niet op zwart zetten."
Je reactie... :X Beetje vreemd, maar goed. In ieder geval bedoel ik hiermee dat je zo'n oplossing kan overleggen. Ik heb geen idee wat er mogelijk is maar als zij met een algoritme video's (en live streams) kunnen vinden die muziek draaien zonder daarvoor de rechten te hebben en daarop actie ondernemen, dan acht ik de kans groot dat het ook mogelijk moet zijn een andere actie te ondernemen dan de stream op zwart te zetten.

Een "educated guess" laten we maar zeggen.

www.maartendeboer.net

• Hahn
  • Nu online
quote:
Ventieldopje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:18:
[...]

Je reactie... :X Beetje vreemd, maar goed.
Wat vind je vreemd aan mijn reactie vraag dan? Want ik deed precies hetzelfde als jij: opmerken dat de ander 'het blijkbaar al eens gedaan heeft' ;) Maar goed, blijkbaar kwam mijn punt niet helemaal over.
quote:
In ieder geval bedoel ik hiermee dat je zo'n oplossing kan overleggen. Ik heb geen idee wat er mogelijk is maar als zij met een algoritme video's (en live streams) kunnen vinden die muziek draaien zonder daarvoor de rechten te hebben en daarop actie ondernemen, dan acht ik de kans groot dat het ook mogelijk moet zijn een andere actie te ondernemen dan de stream op zwart te zetten.

Een "educated guess" laten we maar zeggen.
Ze kunnen alles, mogelijk dat het alleen nog gebouwd moet worden (waar mijn vraag over ging). Mijn 'educated guess' is alleen dat ze dat echt niet gaan doen, want niet hun probleem en werkt illegaal muziek gebruik alleen maar in de hand.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True