Toon posts:

bios ook anders flashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus mijn abit kt7 flashen maar is mijn floppy drive verrot, maar nu heb ik gehoord dat je het ook op een cd kan gooien of gewoon op je hd maar hoe moet dat nu precies?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Bij flashen is het van belang dat je puur DOS boot zonder 'rare' drivers.

Ook het op veel mobo's aanwezige rescue-bios, voor als je BIOS-flash mislukt, vereist een goed werkende floppy.

Dus ik zou ff ergens een goed werkende floppy scoren. 5,25" of 3,5" maakt niet uit, allen de drive en flop moeten groot genoeg zijn voor je flash image.

't kan anders, echter volgens mijn info is dat met nog minder garantie op welslagen als van af flop flashen.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Ik doe het meestal vanaf de harddisk, ff in de root van de c:, booten met F8, msdos in veilige modus en flashen maar.
(heb hier nog een paar peecees staan voor als het misgaat/rescue floppy gaar is) :Y)

Verwijderd

doe het ook altijd vanaf hd... das namelijk beter dan een floppy (vind ik) omdat een hd eigenlijk nooit fouten heeft en _als_ het fout gaat maak ik op een andere pc wel een rescue bios... ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met flashen.. heb mobo's, videokaarten en nu ook al 1 brander zonder problemen geflashed! de kans dat het fout gaat is er, maar die is vrij klein als je het goed doet... en voorlopig moet je niet gaan live flashen wat MSI heeft.. dat live bios.. internet verbinding is er nog te brak voor!

de 'gevaarlijkste' flash die ik gedaan heb is op mijn bx... AWARD naar AMI flashen..vond het toch wel link.. maar het werkt nu gewoon goed... (problemen die in ndere topic staan heb ik niet meer.. was iets met de ACPI functie... daardoor zat win2k te f*cken en was mijn bios half gereset)

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed heb unzip ik hem gewoon ff in een mapje op c: dan ga ik naar dos in veilige modus(waarom eigenlijk in veilige modes) en daar volg ik de instructies gewoon?!

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer wil het graaf ff snel weten

Verwijderd

Topicstarter
pls zeg ff of dit goed is

dus als ik het goed heb unzip ik hem gewoon ff in een mapje op c: dan ga ik naar dos in veilige modus(waarom eigenlijk in veilige modes) en daar volg ik de instructies gewoon?!

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand ff ja of nee zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand meer?

Verwijderd

Nouw kijk je doet het zo..

je haalt de flasher programma van de net af, dus van de site van je moederbord fabrikant. de file dat je ophaalt zal wel (meestal het geval) een zip file zijn.. pak die uit naar je C schijf.. dus bv. c:\flash

Er is altijd een documentatie erbij, lees die goed als je niet weet wat je moet doen.

Omdat je diskette drive kapot is neem ik aan, moet je via HD doen.

Start je PC opnieuw op, tijdens starten druk op F8, je krijgt een menu kies daaruit de veilige modus, dus geen enkel drivers laden.

Als opstarten klaar is ga naar de map dat je aangemaakt heb..

bv de C:\Flash dus.. en je gaat in DOS zo naar die map

typ: CD Flash
dan krijg je dit te zien: c:\Flash i.p.v. c:\

nouw nu moet je de EXE file runnen door de naam ervoor te typen.. soms gewoon flash.exe ofzoiets.. dat moet je zelf nagaan staat in de documentatie ook..

de rest, volg de instructies das alles.

Maak altijd een backup van je oude bios versie.

En koop een diskette station, kan niet zonder als je niets anders hebt.. of niet echt ervaren bent met PC's

Nouw succes dus.. ;)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
flashen doe ik altijd vanaf hd. heb een keer meegemaakt dat een flashproggie terwij hij aan het flashen was, delen van de floppy afhalen. zit je dan lekker als er een badsector op zit! (en dat gebeurt nog wel eens)

anyway, hoe je moet flashen staat gewoon in de readme die erbij staat.
Pagina: 1