Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit te mooi om waar te zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Dag allen,

Ik wil graag overstappen van gamen met console naar een game pc. Na wat zoeken kwam ik de volgende site tegen:
https://www.locomputers.n...omputers%2FHP%20Computers

Excuus voor de gigantische link. Er wordt hier een "refurbished game pc aangeboden tegen een spot prijs. Aangezien ik geen negatieve budget heb ziet dit er zeer aantrekkelijk uit. Alleen vind ik het lastig te geloven dat zij dit zo goedkoop kunnen aanleveren.

Iemand ervaring of opmerkingen hierover
...

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Zelf geen ervaring met hun. Bij https://tweakers.net/shop...-o-computers/shopreviews/ staan goeie reviews.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Zo'n spotprijs is het niet... het betreft een 6 (bijna 7) jaar oude core i5 met een instapvideokaart. Dergelijke kastjes zonder de videokaart kan je al vinden voor €150,-... de videokaart is voor minder dan €200,- te vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door MicGlou op 16-12-2017 07:32 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Da's geen game PC.
Da's een kantoor PC waar ze een videokaart van nu nieuw rond de €170 in hebben geduwd.

Ik word er niet heel warm van.

EDIT:
Het is grofweg dit systeem:
pricewatch: HP Compaq Elite 8200 SFF (XL510AV)

Maar dan met snellere CPU, 8G ipv 4G geheugen en als ik het goed zie, deze videokaart:
product: KFA2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC

De kaart kost nieuw €157 en laatst bekende nieuwprijs van de machine was € 235,95 op 13 oktober 2017.
Tel dat bij elkaar op en je komt op €392 voor nieuwe spullen. (Als je ze nog zou kunnen krijgen en zoals gezegd, met een iets tragere CPU en 4G geheugen minder.) Dit is refurb / ex-lease. Vind ik € 399,00 behoorlijk veel geld.

[ Voor 79% gewijzigd door unezra op 16-12-2017 10:17 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
500GB hdd, en verplicht windows in de prijs. en een i5 2400, nee is te duur.
Geen upgrade mogelijkheden, tenminste heel summier. Als het een i7 was en usb 3.0 dan is 400eu wel een mooie prijs, maar nu niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2017 08:15 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• unezra

unezra

Mel33 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:12:
500GB hdd, en verplicht windows in de prijs. En een i5 2400 nee is te duur. geen upgrade mogelijkheden, tenminste heel summier, als het een i7 was en usb 3.0 dan is 400eu wel een mooie prijs. maar nu niet.
Daar zeg je ook wat inderdaad. Het is een SFF.

Amper upgrademogelijkheden en mogelijk een voeding die die 1080Ti nog wel net pakt, maar waarbij het maar de vraag is of d'r ooit iets zwaarders in kan.

Als je geen budget hebt, zou ik óf nog even wachten en doorsparen, óf V&A in de gaten houden om te kijken of misschien iemand voor een redelijk bedrag een echte game pc van de hand doet.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11 21:25

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 21:03
En vergeet ook niet dat deze bakken een aparte voeding nodig hebben (geen standaard atx), dus je bent ook nog afhankelijk van de voeding bij toekomstige upgrades (gpu).

Edit: zie net dat dit al vermeld staat, naja dan houd ook nog maar rekening met het feit dat deze een Btx-moederbord heeft :)

[ Voor 27% gewijzigd door Tuupie op 16-12-2017 08:29 ]

• epdm2be
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-11 05:17
Djeez, een echte PC bouw je zelf of laat je bouwen. Alleen maar idioten kopen een merk-pc. Hiervoor vraag je eventueel hulp aan een echte tweaker en geen verkoper met stropdas die nog nooit een harde schijf in kast heeft gemonteerd.

• unezra

unezra

epdm2be schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:30:
Djeez, een echte PC bouw je zelf of laat je bouwen. Alleen maar idioten kopen een merk-pc. Hiervoor vraag je eventueel hulp aan een echte tweaker en geen verkoper met stropdas die nog nooit een harde schijf in kast heeft gemonteerd.
Dat vind ik wel héél kort door de bocht.

Er is werkelijk niets mis met het kopen van een merk-PC. Het levert niet altijd voordelen op om zelf te bouwen en niet iedereen heeft zin om een PC op maat te bouwen of te laten bouwen.

Maar goed, dat staat hoe dan ook volkomen los van de vraag van TS of dit een zinvolle koop is en volgens mij is daar iedereen het al over eens: Nee. :)

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 11:33
ik zou geen van deze systeem kopen, zijn allemaal slecht voor de prijs die ze er voor vragen (r5 240, really?, gtx 950 doet ook niks en de processor vraagt meer stroom dan je lief is, die laatste is al helemaal niet meer van deze tijd, gt 640 kan net facebook draaien lol. Kan hij net zo goed zn ps4 of xbox one houden. De eerste is leuk als upgrade naar, maar dan moet je al gauw de voeding en videokaart vervangen. Dan ben je alsnog 400+ euro kwijt, als je alles 2e hands gaat halen en er een voordeel uit wilt halen t.o.v van de huidige consoles.

Betreft je eigen PC die je gelinked hebt, dit is verder een normale prijs, maar als je een ps4 of xbox one hebt/had, ga je geen verbetering zien t.o.v. wat je had.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Verwijderd
De door jou gelinkte computer hoeft geen slechte deal te zijn. Deze PC is wel aan de dure kant, maar heeft wel 1 jaar garantie en heeft een redelijke videokaart.

Om te beoordelen of dit een goede machine voor jou is, wil ik je vragen welke games je gaat spelen en op welke resolutie en grafische instellingen deze gespeeld worden. Ook is je budget van belang om een goede afweging te maken. Daarnaast vraag ik me af of je zelf een PC in elkaar zou kunnen zetten en daar windows op kan installeren. Zeker als je budget laag is, zijn de assemblage en het laten installeren van windows een flinke aanslag op je budget.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:23
Dat soort HP'tjes hebben ze bij ons op het werk staan als internet-pc. Weliswaar niet met dezelfde videokaart erin, maar ook i5, 8GB, 500GB etc. Maar dat dit een gamepc genoemd wordt, verbaasd me.

Dat soort behuizingen zijn trouwens echt wel klein in het "echt". Lijkt mij, gezien de hitte die de videokaart erin pompt, niet echt wenselijk.

Ik deel de mening van anderen hier wel dat je beter zelf iets kunt bouwen. Of in ieder geval beter een pc zoekt met een ander soort behuizing waar je nog wat meer mogelijkheden mee hebt. Juist omdat je een pc zoekt met dit budget en je later wellicht nog wat wilt upgraden (andere voeding, betere koeling etc. met het oog iets meer gericht op de toekomst. Anders is het bedrag wat ze vragen voor deze pc wel hoog, vind ik.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Voor 399,- met een paar jaar garantie (2 toch wel hoop ik) zou ik hier m'n neus niet voor ophalen. Een 2nd gen Intel quad is nog meer dan prima, 8 GB voldoende en een 1050ti is ook daarmee in balans.

Of het de warmte ook goed kwijt kan waag ik nog te betwijfelen. Maar te goed om waar te zijn zeker niet, ik zou hier max 350 voor geven.

[ Voor 26% gewijzigd door Vayra op 16-12-2017 16:51 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
unezra schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:17:
[...]

Amper upgrademogelijkheden en mogelijk een voeding die die 1080Ti nog wel net pakt, maar waarbij het maar de vraag is of d'r ooit iets zwaarders in kan.
Een betere videokaart word sowieso een lastige, moet low profile zijn. Op het moment is de 1050Ti de krachtigste low profile kaart. Daar zie ik niet heel snel verandering in komen.

En dan heb je inderdaad nog het probleem van de voeding.

Zie mensen ook over de hitte praten, ik heb hier ook een systeem in een sfx kastje zitten.
Xeon 1230V2, en ook een 1050Ti. Stock intel koeler, en 1 ventilator als uitlaat.

De temperaturen zijn niet indrukwekkend laag, maar ook niet alarmerend hoog. Het gaat gewoon.
80C op de videokaart, en rond de 70 op de processor.
Vergeet niet dat een 1050Ti behoorlijk zuinig is.
Temperaturen zou ik me dus niet heel druk om maken.

Maar je kan voor 400 euro gewoon een vergelijkbaar systeem krijgen, die wel in een normale atx kast zit, en met consumenten onderdelen. Ik zou veel eerder voor zo'n "normale" pc kiezen.

[ Voor 37% gewijzigd door WEBGAMING op 16-12-2017 18:37 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
Vayra schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:50:
Voor 399,- met een paar jaar garantie (2 toch wel hoop ik) zou ik hier m'n neus niet voor ophalen. Een 2nd gen Intel quad is nog meer dan prima, 8 GB voldoende en een 1050ti is ook daarmee in balans.

Of het de warmte ook goed kwijt kan waag ik nog te betwijfelen. Maar te goed om waar te zijn zeker niet, ik zou hier max 350 voor geven.
Ik sluit me hierbij aan - het is echt niet zo gek geprijsd. Je krijgt een PC waar je prima mee kan gamen voor een zacht prijsje... Ik denk dat je nieuw niet op hetzelfde prijs/performance niveau kan zitten, en dat je 2e hands er niet ver vandaan zal zitten.

Ik vind dit een zinnigere aankoop voor iemand die zelf geen PCs kan bouwen dan een "ACER i7 GAMING MONSTER 32GB 2TB HDD 6GB VIDEOGEHEUGEN!!!! NU BIJ MEDIAMARKT VOOR MAAR 1799! (videokaart: nvidia geforce GTX1060)"
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:34:
Maar je kan voor 400 euro gewoon een vergelijkbaar systeem krijgen, die wel in een normale atx kast zit, en met consumenten onderdelen. Ik zou veel eerder voor zo'n "normale" pc kiezen.
Lijtk me lastig - maak eens een lijstje dan? Inclusief assemblage & windows he

[ Voor 43% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 19:35 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:30:

Lijtk me lastig - maak eens een lijstje dan? Inclusief assemblage he
Ik heb het dan natuurlijk niet over een nieuwe computer. Leek me wel duidelijk.

• Gamebuster
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:35:
[...]

Ik heb het dan natuurlijk niet over een nieuwe computer. Leek me wel duidelijk.
Tja en bij wie ga je klagen als het vervolgens niet werkt? Garantie heeft ook waarde. Er zit zelfs een toetsenbord en muis bij!

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 19:36 ]

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:36:
[...]

Tja en bij wie ga je klagen als het vervolgens niet werkt? Garantie heeft ook waarde. Er zit zelfs een toetsenbord en muis bij!
Werk jij bij die zaak ofzo? 12 maanden garantie heeft niet echt veel waarde op een oude pc van 400 euro.

Oud toetsenbord en muis, ter waarde van 5-10 euro... Nou nou.. Joepie. Als je daar je beslissing van laat afhangen ben je heel verkeerd bezig.

• Gamebuster
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:38:
[...]

Werk jij bij die zaak ofzo? 12 maanden garantie heeft niet echt veel waarde op een oude pc van 400 euro.

Oud toetsenbord en muis, ter waarde van 5-10 euro... Nou nou.. Joepie. Als je daar je beslissing van laat afhangen ben je heel verkeerd bezig.
Nee, ik ben gewoon realistisch. 12 maanden garantie is 12 maanden meer garantie dat je krijgt bij marktplaats. Een 5-10 euro muis/toetsenbord is toch weer een 5-10 euro muis/toetsenbord (waarschijnlijk de originele zakelijke meuk) die je niet hoeft te kopen, wat nieuw al gauw richting de 20+ euro komt. Dan nog de Windows licentie, en het feit dat je gewoon een kant-en-klare box hebt die je meteen kan opstarten.

Het is geen super koopje ofzo, maar het is ook geen slechte deal. Het is gewoon een goed geprijsd product dat wat mij betreft een uitstekende oplossing is voor gamers met een krap budget zonder kennis van PC-bouw. Als iemand bij mij zou komen met "hey ik heb een budget van 400 euro, en ik wil geen PC zelf bouwen of risico's lopen met marktplaats" zou ik deze PC ook gewoon aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 19:46 ]

• WEBGAMING
Oke, laten we gaan rekenen.

Voor 150 heb je een vergelijkbaar kastje zonder gpu.
V&A aangeboden: HP Compaq Elite 8200 SFF (XL510AV) (zelfs een ssd!)

V&A aangeboden: HP Compaq Elite 8200 - I5 - 2 jaar garantie
125 euro, met 2 jaar garantie. Moet alleen 4gb geheugen bij.

Laten we zeggen 150 euro voor een vergelijkbare pc. Plus de 1050Ti, 160 euro ongeveer:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP

Dan ben je alles bij elkaar 310 euro kwijt. 10tje voor het toetsenbord en muis, houd je 80 euro over.

Ik heb liever 80 euro in mijn zak, dan 12 maanden garantie op een pc van 400 euro.
Als je hem moet repareren ben je waarschijnlijk ook minder dan 50 euro kwijt.

Het is geen heel slechte deal, maar ook geen heel goede.
Ik zou eerder kiezen voor een (2ehands!) "normaal" systeem, met normale consumenten onderdelen, zodat upgraden veel makkelijker is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verbaast mij trouwens dat ze zonder problemen een 1050 er in krijgen, laat staan op de voeding draaien. De 8200's die wij op het werk hebben staan hebben een 240watt voeding aan boord, geen idee wat een 1050 op piek verbruikt, maar heb het idee dat het soms wat krap kan worden.

Met beperkt budget? Kijk eerder naar wat betrouwbare Tweakers op V&A, daar kan je stukje meer 'game' krijgen voor een PC.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WEBGAMING
SinergyX schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:48:
Verbaast mij trouwens dat ze zonder problemen een 1050 er in krijgen, laat staan op de voeding draaien. De 8200's die wij op het werk hebben staan hebben een 240watt voeding aan boord, geen idee wat een 1050 op piek verbruikt, maar heb het idee dat het soms wat krap kan worden.

Met beperkt budget? Kijk eerder naar wat betrouwbare Tweakers op V&A, daar kan je stukje meer 'game' krijgen voor een PC.
1050Ti verbruikt maar rond de 75W ;)

• unezra

unezra

Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:30:
[...]
Ik sluit me hierbij aan - het is echt niet zo gek geprijsd. Je krijgt een PC waar je prima mee kan gamen voor een zacht prijsje... Ik denk dat je nieuw niet op hetzelfde prijs/performance niveau kan zitten, en dat je 2e hands er niet ver vandaan zal zitten.
Heb je mijn prijsvergelijk gezien?

Het is helemaal niet zo'n sterke prijs en dan is het ook nog eens een SFF die behoorlijk onhandig is. Upgrademogelijkheden zijn beperkt, voeding is maar de vraag of 'ie het goed gaat trekken.

Ofwel, 2e hands bij een partikulier koop je een zinniger systeem in een reguliere ATX kast met meer uitbreidingsmogelijkheden.

Dit is een kantoor PC met een gamekaart er in. Beetje zinloos tenzij dat precies is waar je naar op zoek bent. (Ik heb zelf ooit een DC5800 van een gamekaart voorzien. Maar dat was heel specifiek en vrij hacky. Het werkte maar het is zeker niet aan iedereen aan te raden.)

• Gamebuster
unezra schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:49:
[...]

Heb je mijn prijsvergelijk gezien?

Het is helemaal niet zo'n sterke prijs en dan is het ook nog eens een SFF die behoorlijk onhandig is. Upgrademogelijkheden zijn beperkt, voeding is maar de vraag of 'ie het goed gaat trekken.

Ofwel, 2e hands bij een partikulier koop je een zinniger systeem in een reguliere ATX kast met meer uitbreidingsmogelijkheden.

Dit is een kantoor PC met een gamekaart er in. Beetje zinloos tenzij dat precies is waar je naar op zoek bent. (Ik heb zelf ooit een DC5800 van een gamekaart voorzien. Maar dat was heel specifiek en vrij hacky. Het werkte maar het is zeker niet aan iedereen aan te raden.)
Ja, nu zie ik 'm! Jouw prijsopgave laat me alleen maar meer overtuigen dat de prijs gewoon in orde is, maar dat maakt verder niet uit. Kom eens met een ander niet-2ehands en niet-zelfbouw voorstel dan met een 1050TI en een "ok-ish" CPU voor <400 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 19:53 ]

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:52:
[...]

Ja, nu zie ik 'm! Jouw prijsopgave laat me alleen maar meer overtuigen dat de prijs gewoon in orde is, maar dat maakt verder niet uit. Kom eens met een ander niet-2ehands en niet-zelfbouw voorstel dan met een 1050TI en een "ok-ish" CPU voor <400 euro?
Waarom zouden wij met allerlei rare systemen moeten komen om jou punt te bewijzen? 8)7

• Gamebuster
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:54:
[...]

Waarom zouden wij met allerlei rare systemen moeten komen om jou punt te bewijzen? 8)7
Mensen roepen hier dat het een slechte deal is, maar er worden vrijwel geen betere deals geplaatst... Jouw post is de enige waarvan ik denk: "hmm oke", maar in praktijk is het duurder dan wat jij zegt ivm o.a. verzending of ophalen, wettelijke garantie heb je niet (2e hands), en je moet zelf gaan sleutelen (al is dat niet heel ingewikkeld).

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 19:58 ]

• Gamebuster
Related: Kijk nou wat er op V&A verschijnt zojuist:
V&A aangeboden: Leuk game systeem (gtx780, 2500k 4,3ghz, 8GB, p8z68 pro-v, ss...

Dit is wel een leuke

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:56:
[...]

Mensen roepen hier dat het een slechte deal is, maar er worden vrijwel geen betere deals geplaatst... Jouw post is de enige waarvan ik denk: "hmm oke", behalve dat dat gewoon 2e hands is en dat je zelf moet gaan rommelen
Het andere systeem is ook 2e hands. Vergeet je dat maar even? "Refurbished" is niet nieuw. Komt er op neer dat ze hem hebben schoongemaakt van binnen, en misschien nieuwe koelpasta.

Rommelen? Een nieuwe videokaart inbouwen? 8)7
En daarmee bewijs je dus het punt wat wij proberen te maken. Dat is een veel en veel betere pc. Deze zou ik veel liever kopen als dat sff systeem.

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 16-12-2017 20:01 ]

• unezra

unezra

Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:52:
[...]

De PS van TS *is* een 2e hands machine, geen nieuwe.
De prijzen die ik noemde waren nieuwprijzen.

• Gamebuster
unezra schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:00:
De PS van TS *is* een 2e hands machine, geen nieuwe.
De prijzen die ik noemde waren nieuwprijzen.
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:59:
[...]

Het andere systeem is ook 2e hands. Vergeet je dat maar even? "Refurbished" is niet nieuw. Komt er op neer dat ze hem hebben schoongemaakt van binnen, en misschien nieuwe koelpasta.
Refurbished != 2e hands. Verschil is 12 maanden garantie en een aanspreekpunt als er iets niet werkt.
Rommelen? Een nieuwe videokaart inbouwen? 8)7
En de juiste drivers erbij zoeken, en hopen dat de juiste kabeltjes e.d. aanwezig zijn in die kast. Als je het letterlijk nog nooit gedaan hebt, kan dat best een ding zijn.
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:59:

En daarmee bewijs je dus het punt wat wij proberen te maken. Dat is een veel en veel betere pc. Deze zou ik veel liever kopen als dat sff systeem.
^ hier sluit ik me bij aan

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 20:02 ]

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:00:
[...]

[...]

Refurbished != 2e hands. Verschil is 12 maanden garantie en een aanspreekpunt als er iets niet werkt.

[...]

En de juiste drivers erbij zoeken, en hopen dat de juiste kabeltjes e.d. aanwezig zijn in die kast. Als je het letterlijk nog nooit gedaan hebt, kan dat best een ding zijn.
Garantie is dus het enige argument?
Ik zou niet te veel waarde hechten aan garantie op een pc van 10+ jaar oud.

Drivers zoeken hoeft niet meer op windows 10, welke kabels? Veel 1050Ti's (zoals die msi) hebben geen pcie kabels nodig.
HUH? Nu ga je zelf tegen je eigen argument in? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 16-12-2017 20:08 ]

• Gamebuster
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:04:
[...]

Garantie is dus het enige argument?
Ik zou niet te veel waarde hechten aan garantie op een pc van 10+ jaar oud.

Drivers zoeken hoeft niet meer op windows 10, welke kabels? Veel 1050Ti's (zoals die msi) hebben geen pcie kabels nodig.
2013 is geen 10 jaar terug geloof ik. Goed punt van die kabels, niet bij nagedacht idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 16-12-2017 20:05 ]

• WEBGAMING
Gamebuster schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:05:
[...]

2013 is geen 10 jaar terug geloof ik. Goed punt van die kabels, niet bij nagedacht idd.
De 2400 is uitgekomen in 2011. Nee, geen 10 jaar, was een beetje overdreven. Maar 6 jaar is ook niet echt jong te noemen in de computer wereld.

• Gamebuster
WEBGAMING schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:06:
[...]
De 2400 is uitgekomen in 2011.
Tijd gaat snel dan pfff :D

• unezra

unezra

@Gamebuster Die 2e hands PC is grofweg net zo duur als de 2 belangrijkste componenten samen nieuw. :)
Dat lijkt me niet een heel goede deal voor een systeem van 4-6 jaar oud.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11 11:30
Er is een hele goede reden dat ik roep '2 jaar garantie'. Het is refurbished spul. Daarbij mag je er vanuit gaan dat er nog voldoende 'leven' in de componenten zit, en dan is 12 maanden te kort om dat te beoordelen.

Persoonlijk, als ik 2e hands CPUs (of uberhaupt: hardware) zou gaan kopen, zou ik niet verder terug willen gaan dan 4-5 jaar oud. Meestal is toch rond de 7-8 jaar het punt waarop degradatie kan gaan spelen, en je weet echt niet hoe intensief het spul al gebruikt is.

Op dit moment 2e hands systemen samenstellen; ik zou zeggen ga niet verder terug dan Haswell. Heb je de meeste IPC verbeteringen tot vandaag de dag in de pocket, de leeftijd en beschikbaarheid van componenten is redelijk tot goed, en de prijs is aardig gedaald. Ivy Bridge, ook nog wel te overwegen, maar Haswell is een aardige sprong voorwaarts.

[ Voor 64% gewijzigd door Vayra op 16-12-2017 20:15 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
unezra schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:17:
Ik denk dat zo'n Elitedesk dat nooit gaat trekken. Het zijn nette kantoor PC's, maar ze hebben op hun voedingen geen extra aansluitingen voor de 2x 8 pins die een 1080 Ti vereist. Ik vraag mij ook echt af of de voeding in een Elitedesk dusdanig goed is dat die zoveel vermogen trekt. Een 1050 Ti is de beste kaart die je kan kopen die nog voldoende heeft aan de stroom van het PCIe slot.

Al met al is deze PC een zeer matige deal. Een budget game PC kan je ook zelf bouwen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 69,50€ 69,50
1MSI B250M PRO-VD€ 53,-€ 53,-
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 168,-€ 168,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,43€ 44,43
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 80,95€ 80,95
1Corsair CX450M€ 49,50€ 49,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,33

Een PC als deze kan zich tot en met 1080p resolutie prima staande houden. Het kost je ook niet veel meer dan de PC die je gevonden hebt.

• gambit348
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:59
DDR 3 geheugen. zoals eerder aangegeven is dit een oudere generatie CPU. Er is een enorme snelheidswinst in de nieuwe systemen door gebruik van DDR 4 geheugen. Uitgerust met de basis componenten en 16GB geheugen kom je op € 523,50 uit. niet een top aanbieding.
koop nooit een pc van meerdere generaties oud!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
gambit348 schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:14:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De PC die TS linkt is een zeer matige deal, maar de komt omdat het systeem weinig kan hebben. Het is een SFF kantoor PC, die is nooit gemaakt om een dikke videokaart te hebben en er zit weinig ruimte voor upgrades in meer, letterlijk en figuurlijk.

Had TS in de V&A een goede Sandy Bridge generatie PC gevonden dan had het advies anders kunnen uitvallen. Een game PC die destijds gemaakt is met goede onderdelen kan nu ook nog prima meekomen. Een Core i7 2600K is nog altijd een nette CPU die een stevige kaart als een GTX 1060 of 1070 prima aankan. Een dergelijke PC kan je ook nog uitbreiden met nieuwe onderdelen als er meer geld beschikbaar is.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
gambit348 schreef op zondag 17 december 2017 @ 02:14:
DDR 3 geheugen. zoals eerder aangegeven is dit een oudere generatie CPU.
Mee eens, de nieuwste systemen draaien op DDR4.
Er is een enorme snelheidswinst in de nieuwe systemen door gebruik van DDR 4 geheugen.
Dit is echt onzin. Er zit een verbetering van enkele procenten in de IPC van een 6700K (DDR4) versus een 4770K (DDR3) en het gemiddelde verschil in geheugenbandbreedte is 12-13%: reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger

Van deze 12% houd je in praktijk nog minder over.
Haswell is nog prima, de generaties daarvoor beginnen toch wel wat zwakjes te worden. zeker als je niet met overclocken aan de gang gaat.
Pagina: 1