Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
Graag jullie advies in het volgende;

Ik heb vorige maand wat spullen geupgraded, huidige systeem:
  • Ryzen 5 1600
  • ASRock AB350 Pro4
  • 16GB DDR4
Ik draai nu nog op een R9 280 en wil graag een upgrade doorvoeren. Ik wil lekker blijven gamen op 1080p en heb geen ambities om op termijn naar een hogere resolutie over te stappen. Mijn oog is gevallen op de RX580 8GB variant. Goede prijs/kwaliteit verhouding en voldoende power om even bij te blijven.

Ik heb een van de volgende kaarten op het oog:
https://tweakers.net/pric...135;763727;763641;757341/
Volgens mij zit er niet veel verschil in, maar ben toch benieuwd of iemand nog een goed argument heeft voor kaart X ipv kaart Y of Z.

PS: Ik vind kleurtjes niet belangrijk, mijn case is silent en helemaal gesloten. Ik ben niet van plan om te overclocken. Ik heb twee 27" monitoren (geen FreeSync) op 1080p.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:29
De MSI Gaming-kaart is in ieder geval te duur zonder meerwaarde te bieden :P daarnaast is de eerste MSI kaart het laagste geklokt en tevens de duurste van de drie, die waarschijnlijk niet eens leverbaar is voor die 304 euro.

Tussen de Gigabyte en Sapphire kaart zit weinig verschil. Ik zou dan lekker de Sapphire kaart kiezen, die is breed verkrijgbaar voor de beste prijs.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ja ik zou ook voor een Sapphire gaan.
-zeer goede kaarten.
-vaak wel leverbaar
-niet duur vergeleken met de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Zie: https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur ... dus niet gaan voor de Sapphire, maar een GB of MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbob
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 18:12
Bedoel je dan puur de temperatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:29
Omdat hij een beetje warmer word? 74 graden is een prima temperatuur voor een videokaart... desnoods pas je de fancurve aan. Geen reden om tientjes meer uit te geven.

Daarnaast ontvangt de kaart wel een Great Value award ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die test slaat echt nergens op, echt niet. :P
De Gaming X is vaak juist als redelijk luidruchtig uit testen gekomen bij andere revieuws, tot het punt waar een hoge MSI medewerker die hier op de site actief is, toe heeft gegeven dat het niet bepaald het beste ontwerp van MSI was. De meeste Gigabyte zijn budgetkaartjes die je alleen koopt als ze goedkoper zijn, en voor die prijs kan je ook eentje van Sapphire krijgen. Ik heb zelf een tijdje een Nitro+ gehad, en die was doodstil. Pulse heeft een iets minder forse koeler, maar zou alsnog ruim voldoende moeten zijn. Kan je ook nog naar XFX kijken die ook goed zijn. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1