Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Na installatie van nieuwe ram start mijn pc niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb nieuwe ram gekocht, maar toen ik hem er in deed startte mijn pc niet op en bleef hij piepe. Ik heb al mijn oude ram stick erin gedaan en die werkte ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ram oude: elixir m2f8g64cb8hc5n-di
Ram nieuwe: 16GB DDR3 1066MHZ ECC/REG DIMM Module
Moederbord:H110H4-CM2

Alle reacties

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

ECC/REG Werkt NIET in consumenten hardware, dat kun je in ieder geval al vergeten.
Kun je volledig terug gaan naar de oude opstelling en kijken of dat nog werkt?

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:03
Probeer je bios/efi maar eens te resetten.

Verwijderd

H110 Chipset met ECC/REG Geheugen gaat sowieso niet werken zoals hierboven al gemeld.
Probeer de bios eens te resetten voordat je oude geheugen terugplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie, ik had er niet op gerekent dat de geheugen niet samen gaat met de chispet

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:53
Selecteer
rdejongjr maar als beste antwoord dan kan het topic de prullenbak in samen met je ram
Modbreak:Nee, deze post is niet prullenbakwaardig...

Post vriendelijk, on-topic en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 15-12-2017 22:07 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Ik zie dat je computer nou ook niet meer opstart met het oude geheugen?

Ik ben dan bang dat er wat kapot is gegaan, wel goed gelet dat je je ontlaad/geaard benttijdens het instaleren van de RAM?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:02:
Bedankt voor de snelle reactie, ik had er niet op gerekent dat de geheugen niet samen gaat met de chispet
ECC geheugen is voor servers, niet voor gewone PC’s. Aan de hoge prijzen ontkom je helaas niet. Daarnaast is het 1.5V geheugen, dat trekken de processoren niet die op dit platform werken, ze moeten low voltage (1.35v DDR3L) hebben (of DDR4, 1.2V afhankelijk van het bord) anders kan je de geheugencontroller, dus je CPU, beschadigen.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 15-12-2017 21:22 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@nelizmastr neuh, ECC kan je ook inzetten op "normale PC's" mits het moederbord dat slikt.

En, "servers"?? Een machine is een server zodra er een service/daemon op draait. Dat kan ook een Raspberry Pi zijn; die slikt ook geen ECC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

MAX3400 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:12:
@nelizmastr neuh, ECC kan je ook inzetten op "normale PC's" mits het moederbord dat slikt.

En, "servers"?? Een machine is een server zodra er een service/daemon op draait. Dat kan ook een Raspberry Pi zijn; die slikt ook geen ECC.
Gezien de indruk die TS achterliet leek dit mij de beste differentiatie, laten we hier vooral geen semantische discussie van maken :>

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:17:
Mijn vraag
Ik heb nieuwe ram gekocht, maar toen ik hem er in deed startte mijn pc niet op en bleef hij piepe. Ik heb al mijn oude ram stick erin gedaan en die werkte ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ram oude: elixir m2f8g64cb8hc5n-di
Ram nieuwe: 16GB DDR3 1066MHZ ECC/REG DIMM Module
Moederbord:H110H4-CM2
Beste Diederik,
Kijk even of je hetzelfde RAM reepje kan scoren als je Elixer om bij te steken.
Anders een setje wat bij de specs van je MB vrijgegeven is.
Zet even de code van je Elixer in Google voor de specs ervan. En ook van je MB.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1