Toon posts:

msi k7t turbo vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me cpu is geunlocked maar als ik in me bios de multiplier in me bios bv van 9 naar 9.5 gooit boot ie op 733 ipv de 1266 die die meot doen. en als ik 10 neem 800.

cpu: tb 1200 (axia unlocked 266)
moederbord: msi k7t turbo raid

ik heb al het nieuwste bios maar het helpt niks wat zou het kunnen zijn

Verwijderd

ha , dit probleem had ik dus ook en ik maar denken van hoe kan dit nu , oke om hem op 1200 te krijgen (dus zonder over te klokken) doe je het volgende

ga in je bios naar frequency / voltage control

je clock bij slight adjustment laat je op 100 staan

maar je cpu clock ratio (is default na installatie ) zet je op 12 x

snap je het ? 12x100= 1200

succes ermee

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 11:14
Ik heb er een CD vol proggies bij m'n MSI plank gekregen .... ook 1 en kun je allemaal dingen aflezen zoals; temp, rpm, mhz, spanning ... met dat ding kun je ook de CPU clocken :9

Verwijderd

Topicstarter
nou op 1200 is geen problewem op 133 bus maar als ik de multiplier maar iets verhoog van 9 naar 9.5 gaat ie lager draaien

Verwijderd

Heb je de jumper goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
welke ?

er is wel een jumper die is eraf anders kan hij niet op 133 draaien of hoger

Verwijderd

Dit is een bekend iets bij de eerdere K7T Turbo's.

Op te lossen door:
In BIOS multiplier aanpassen. Saven en rebooten. Zodra je de naam van je videokaart ziet.(dus bijna gelijk na het rebooten) zet je je PC uit. En daarna weer aan. Et voila!

(Bij de latere K7T Turbo's is het wel gelijk goed(zoals bij die van m'n broer)

En bij de weg; de 11x multiplier werkt wel gelijk goed 11 x 133 = 1466)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op woensdag 11 juli 2001 23:25 schreef tom111 het volgende:
welke ?

er is wel een jumper die is eraf anders kan hij niet op 133 draaien of hoger
ja RTFM :) staat in je boekje dat je je mobo op 100 of 133 kan laten lopen... moet je ff in je boekje zoeken

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Topicstarter
ja duh hij draait nu toch op 133!!

het gaat om de multyplier dus als je alleen bijdehand wilt doen post dan aub niet.

en sake ik zal het effe proberen

Verwijderd

Topicstarter
het werkte niet na save in bios dan na video kaart uitdrukken hij boote weer op 733

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:30 schreef Sake het volgende:
Dit is een bekend iets bij de eerdere K7T Turbo's.

Op te lossen door:
In BIOS multiplier aanpassen. Saven en rebooten. Zodra je de naam van je videokaart ziet.(dus bijna gelijk na het rebooten) zet je je PC uit. En daarna weer aan. Et voila!

(Bij de latere K7T Turbo's is het wel gelijk goed(zoals bij die van m'n broer)

En bij de weg; de 11x multiplier werkt wel gelijk goed 11 x 133 = 1466)
Ik ga dit proberen!

Blijft dat ook goed, of moet ik dat blijven doen ???

Verwijderd

En muliplier op 11x. Gaat dat wel gelijk goed?

Verwijderd

Topicstarter
zal dat is effe kijken moment :)

Verwijderd

Topicstarter
dan staat er wel 1466

maarja ik zal me voltage eerst effe hoger zetten als 1.7 dan :)

en me cooler is nu gaar w8 nog op me swifttech.

maar waarom doet hij 11 nu wel dat is toch vaag

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:38 schreef Tha_Roeltje het volgende:

[..]

Ik ga dit proberen!

Alleen iedere keer als je de multilier aanpast. Dus niet na een gewone boot of reboot.

Verwijderd

Een Athlon op 1466(11x133) is echt bloedje snel he :)

Verwijderd

Topicstarter
nou 11x doet ie dus wel maar met deze cooler red ik dat neit hij boot dan niet.

hioe kan ik het oplossen dat ik wel op 10x kan zetten?

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 23:38 schreef Tha_Roeltje het volgende:

[..]

Ik ga dit proberen!

Ik heb geprobeert, maar als ik mijn multiplier verhoog (niet als ik em verlaag) dan gaat mijn monitor op standby... dan moet ik hem uitzetten... weer aanzetten en dan boot ie met multiplier 6.5 en in het bios staat 7...

ligt dit aan proc of mobo/bios ?

Verwijderd

OK. Stap voor stap. Heb net m'n processor ff op 10x133 gezet.

PC opstarten. Del indrukken voor BIOS. Bij multiplier pas je de multiplier aan en zet 'm op 10x. Selecteer "save and exit" en je PC reboot. Zodra IK Asus V7700 zie, zet ik m'n PC uit(dus niet reset, maar echt uit met je aan/uit knop).

Wanneer ik daarna m'n PC weer aanzet, zie ik gelijk de juiste frequentie. In dit geval dus 1333. Dit alles met standaard voltage van 1.75(1.65 in BIOS bij mij).

(En ter aanvulling: tot 1400 trekt m'n Athlon op maar 1.65V. Lager gaat m'n BIOS niet. (1.55 in BIOS is 1.65 in werkelijkheid. De nieuwere K7T Turbo's geven ook dat wel goed aan))

Verwijderd

Misschien moet je ook je L7-bruggen kleuren. Bij mij wou hij ook niet booten zonder die voltage tweak. Verder merk ik Op mijn MSI turbo, dat als de lijntjes maar even elkaar raken of contact verbreken er alleen maar rare dingen gebeuren. Gummen en opnieuw kleuren zou ik dus aanraden.

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 00:08 schreef ajay het volgende:
Misschien moet je ook je L7-bruggen kleuren. Bij mij wou hij ook niet booten zonder die voltage tweak. Verder merk ik Op mijn MSI turbo, dat als de lijntjes maar even elkaar raken of contact verbreken er alleen maar rare dingen gebeuren. Gummen en opnieuw kleuren zou ik dus aanraden.
Die van mij(Athlon C 1.2Ghz(dus 266FSB versie)) was standaard geunlocked. Heb ik dus niets aan hoeven te doen.

Verwijderd

L7 is niet voor de multiplier, maar voor het voltage... als je ze allemaal kleurt zet ie er heel kort et maximale aantal volts op, om dan de multiplier fsb en voltage te selecteren die ingesteld staan in bios.

Verwijderd

Topicstarter
niemand weet hoe ik 10x kan laten draaien :)
Pagina: 1