Voor een financiele rapportage te vereenvoudigen wil ik diverse macro's uitvoeren aan de hand van een keuzelijst. Waarom een keuzelijst? Simpel door de beperkte ruimte in het Excel bestand.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Via Google heb ik al het één en ander kunnen vinden over de programmacode/rechtermuisklik op tabblad. Momenteel staat de volgende code;
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'macro starten voor 1 bepaalde cel
If Target.Address = "$D$1" And Target.Value = "Nederland" Then
Call Nederland
End If
If Target.Address = "$D$2" And Target.Value = 14 Then
Call Uit
End If
End Sub
Zoals jullie al denken door mijn vraag, werkt dit nog niet.
Situatie:
In de rapportage zijn financiele stukken verwerkt van diverse landen. Door toevoeging van nieuwe divisies is het bestand te breed geworden. Ik heb dus macro's gemaakt die alleen nog de informatie aangeven van het desbetreffende land (en ook een macro voor alles weergeven en enkel totalen). De macro's hebben precies eenzelfde naam als het land. De input van de keuzelijst vormt dan ook een rij cellen met onder elkaar de namen van de landen.
Graag zie ik dus, als ik een land selecteer in de keuzelijst, de macro werken en alleen de gegevens te tonen van het desbetreffende land.
Wie o Wie kan hiermee helpen?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Via Google heb ik al het één en ander kunnen vinden over de programmacode/rechtermuisklik op tabblad. Momenteel staat de volgende code;
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'macro starten voor 1 bepaalde cel
If Target.Address = "$D$1" And Target.Value = "Nederland" Then
Call Nederland
End If
If Target.Address = "$D$2" And Target.Value = 14 Then
Call Uit
End If
End Sub
Zoals jullie al denken door mijn vraag, werkt dit nog niet.
Situatie:
In de rapportage zijn financiele stukken verwerkt van diverse landen. Door toevoeging van nieuwe divisies is het bestand te breed geworden. Ik heb dus macro's gemaakt die alleen nog de informatie aangeven van het desbetreffende land (en ook een macro voor alles weergeven en enkel totalen). De macro's hebben precies eenzelfde naam als het land. De input van de keuzelijst vormt dan ook een rij cellen met onder elkaar de namen van de landen.
Graag zie ik dus, als ik een land selecteer in de keuzelijst, de macro werken en alleen de gegevens te tonen van het desbetreffende land.
Wie o Wie kan hiermee helpen?