hoe te zien wat voor mobo je hebt

Pagina: 1
Acties:

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:30
Een vriend van mij heeft wat probremen met zijn Dell (ja ik weet het: dell=hell) Nou dacht ik even een bios update te doen om te kijken of zijn problemen hierdoor opgelost zijn. Maar ik kan nergens zien wat voor mobo hij erin heeft zitten. Hoe kan ik dit wel zien en hoe zie ik wat voor chipset erop zit.

wie o wie kan mij helpen.

Ik heb zelf een Asus mobo en dit staat er met grote letters opgeschreven. Is dit bij ieder mobo het geval

Fred

Verwijderd

Mogelijkheden:
In het Bios
Op het bord zelf.
Via Sisoft Sandra.

Alledrie zouden de benodigde info kunnen geven :)

Verwijderd

Meestal staat 't er wel ergens opgeschreven maar als dat niet zo is dan kan je vaak via een programmaatje zoals Sisoft Sandra zien wie de fabrikant is en 't typenummer....

Je zal waarschijnlijk zien dat 't een of ander vaag bord is gebatched als Dell

Verwijderd

Dell levert ook support.. bel ze op om te vragen of er een bios update is zou ik zeggen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dell gebruikt heel vaak officiele Intel borden. Zo zit in Dell Slot-P3 systemen vrijwel altijd een (Seattle) SE440BX (versie 1, 2 of 3) bord.

Als je het echt zeker wilt weten moet je tijdens het opstarten ff je BIOS code opschrijven en daarna zoeken op Wim's BIOS page (www.wimsbios.com)... hoewel ik niet zeker weet of de Phoenix/Intel BIOSen daar wel op staan (in ieder geval Award en AMI BIOSen)...

Wat je ook kan doen is SiSoft Sandra draaien, die meldt hier keurig een Intel SEB440BX bord.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je kunt op de Dell website onder de support knoppen vast ook wel de manual of een driver pack vinden voor jouw systeem, daar staat vast wel in welke moederbord gebruikt wordt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1